Od 30-stu lat jako klienci banków mogą cieszyć się wygodą płacenia za pomocą karty płatniczej. Eksperci banku Millennium i Visa dokonali analizy zmian na rynku, przygotowali przewidywane tendencje na najbliższe lata dot. finansów konsumenckich. Oto pięć propozycji:
- Zdaniem specjalistów, wzrasta popularność kont bankowych wśród dzieci i młodzieży, jako wygodna, bezgotówkowa forma płatności i gromadzenia środków. Jednocześnie, rodzicom zależy na sprawnym monitorowaniu finansów najmłodszych.
- Na rynku pojawiła się nowa generacja klientów tzw. „klientów 4.0”, czyli świadomych użytkowników internetu, korzystających z najnowszych technologii. Ponadto, wzrastają ich oczekiwania względem aplikacji mobilnych oraz usług. Konsumenci poszukują rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb oraz możliwości dokonywania wielu płatności za pomocą aplikacji bankowej.
- Kolejnym ułatwieniem, którego spodziewają się eksperci są usługi finansowe i płatności dokonywane podczas codziennych czynności. Wszechobecny internet np.w urządzeniach AGD będzie umożliwiał zakupy potrzebnych produktów.
- Wraz z wzrostem troski o środowisko plastikowe karty płatnicze, prawdopodobnie odejdą do lamusa. Zastąpią je karty wykonywane z biodegradowalnego materiału lub wirtualne, zapisane w telefonie.
- Ponad połowa dorosłych Polaków uważa, że za 10 lat płatności dokonywane będą za pomocą skanu twarzy, odcisku palca, czy tęczówki oka.
Powyższe prognozy powstały w oparciu o badanie ankietowe wśród konsumentów, w tym badaniu wzrostu popularności płatności bez gotówkowych podczas pandemii. Z badań, przeprowadzonych przez bank Millennium, wynika, że trend przechodzenia na płatności za pomocą karty, czy telefonu, zostanie podtrzymany. Wrasta również popularności robienia zakupów w internecie.