Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Blisko ludzi

765 kolorowych poszewek dla krakowskich szpitali

uszyj jasia

Radosny finał ogólnopolskiej akcji USZYJ JASIA w Krakowie

Setki uśmiechniętych osób, 40 maszyn do szycia i aż 765 uszytych kolorowych poszewek – tak wyglądała największa w Polsce akcja USZYJ JASIA przed Galerią Krakowską. Uszyte w serdecznej atmosferze kolorowe „jasie” trafiły do trzech krakowskich szpitali (Szpitala Miejskiego Specjalistycznego im. Gabriela Narutowicza w Krakowie,  Szpitala Dziecięcego św. Ludwika oraz Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego), by umilić pobyt małym pacjentom na oddziałach dziecięcych.

26 września w Szpitalu Miejskim Specjalistycznym im. Gabriela Narutowicza w Krakowie odbyło się uroczyste przekazanie 765 kolorowych poszewek na poduszki uszytych podczas niezwykłej, ogólnopolskiej akcji USZYJ JASIA. Wydarzenie, którego organizatorem w Krakowie były Galeria Krakowska i TOYA, miało na celu wspieranie dzieci w szpitalach i przekazanie im bajecznie kolorowych, a przede wszystkim uszytych od serca „jasiów”. Poszewki trafiły do trzech szpitali – Szpitala Miejskiego Specjalistycznego im. Gabriela Narutowicza w Krakowie,  Szpitala Dziecięcego św. Ludwika oraz Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego, gdzie pomogą stworzyć przytulniejszą atmosferę na oddziałach dziecięcych.

Pomysłodawczynią akcji jest Natalia Bielawska, która podczas pobytu z dzieckiem w szpitalu zauważyła brak poszewki na poduszce i postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Z pomocą znajomych zaczęła szyć pierwsze „jasie”, co szybko przerodziło się w ogólnopolską akcję, w której przez 12 lat uszyto już ponad 20 tysięcy poszewek. Dzięki akcji USZYJ JASIA łóżka naszych małych pacjentów stały się bardziej kolorowe – podkreśla Alicja Dziadoń, Pielęgniarka Oddziałowa Oddziału Dziecięcego ze szpitala im. Narutowicza. Takie otoczenie wspomaga proces zdrowienia i daje małym pacjentom większe poczucie bezpieczeństwa – dodaje lek. med. Grażyna Gabor, Kierownik – Lekarz Kierujący Oddziałem Dziecięcym.

W radosnym maratonie szycia przed Galerią Krakowską wzięło udział ponad pięćdziesięciu wolontariuszy i setki osób chętnych do bezinteresownej pomocy na rzecz najmłodszych. Przy 40 stanowiskach, z kolorowymi materiałami i nićmi udało się wspólnie uszyć imponującą liczbę 765 poszewek. Jesteśmy dumni z efektu akcji, która spotkała się z ogromnym zainteresowaniem – mówi Jarosław Szymczak, Dyrektor Galerii Krakowskiej –Setki osób odwiedzających galerię mogło wspomóc chore dzieci i sprawić, że ich pobyt w szpitalu stanie się mniej stresujący  – podkreśla Jarosław Szymczak.

Do akcji dołączyło wiele krakowskich instytucji, w tym wolontariusze ze Stowarzyszenia Siemacha, Cechu Krawców i Zawodów Pokrewnych, Slow Fashion Cafe czy też seniorzy. Z racji działalności telekomunikacyjnej łączenie mamy w swoim DNA. Tym bardziej akcja, która  połączyła potrzeby chorych dzieci z ofiarnością mieszkańców Krakowa była strzałem w dziesiątkę. Dzięki wsparciu wielu serc, łóżka małych pacjentów staną się bardziej przytulne, a ich szpitalne dni odrobinę jaśniejsze – podkreśla Jacek Kobierzycki, Dyrektor Generalny TOYA.

Więcej na www.USZYJJASIA.pl

Galeria Krakowska –  To krakowski wyznacznik mody, stylu i elegancji.  W Galerii Krakowskiej znajduje się ponad 250 sklepów, lokali usługowych i gastronomicznych. Dla klientów dostępnych jest 1400 miejsc parkingowych, a także szereg udogodnień dla rodzin z dziećmi. Ciekawe wydarzenia, topowe marki – to znak rozpoznawczy Galerii, która nie tylko pełni rolę prekursora designu, ale także inicjatora idei społecznych, które doceniane są przez mieszkańców miasta. Została otwarta w 2006 roku i niemal od 20 lat łączy tradycję ze współczesnością.

TOYA Sp z o.o. – wiodący operator telekomunikacyjny z wyłącznym udziałem polskiego kapitału, wielokrotnie nagradzany za innowacyjność. Swoją rozległą sieć światłowodową od wielu lat rozwija m.in. w Krakowie. Usługi szybkiego Internetu oraz telewizji cyfrowej są uzupełniane ofertą telefonii komórkowej. W ostatnich latach głosami klientów została kilkukrotnie wyróżniona Gwiazdą Jakości Obsługi.