Avenida Poznań obchodzi swoje dziesięciolecie. To okazja, aby przyjrzeć się jej rozwojowi od momentu otwarcia w 2013 roku do dziś, gdyż na przestrzeni lat zyskała status jednego z najważniejszych centrów handlowych w Wielkopolsce.
Centrum Handlowe Avenida, znajdujące się w samym sercu Poznania, w tym roku obchodzi 10-lecie istnienia. Otwarte w 2013 roku, początkowo pod nazwą Poznań City Center, od 2014 zarządzane przez firmę ECE Projektmanagement Polska Sp. z o.o., szybko stało się ważnym punktem na mapie Wielkopolski. Usytuowane przy głównym węźle komunikacyjnym – dworcu kolejowym i autobusowym – jest istotnym miejscem nie tylko dla mieszkańców, ale również dla podróżnych i inwestorów.
W latach 2014 – 2016 część obiektu przeszła przebudowę. Zmiany obejmowały poprawę ciągów komunikacyjnych, budowę dodatkowych schodów ruchomych prowadzących na parking, wymianę części fasady na fasadę szklaną, wprowadzenie nowych oznaczeń w postaci tablic informacyjnych ułatwiających poruszanie się po obiekcie. Zmieniono też kolorystykę wewnątrz pasaży na bardziej stonowaną i przyjazną, zaprojektowano specjalne strefy relaksu z wygodnymi sofami wyposażonymi w gniazdka elektryczne i porty USB. Wraz ze zmianami funkcjonalnymi i architektonicznymi zdecydowano się również na rebranding pod nową, pasującą do przestronnego wnętrza nazwą Avenida, co po hiszpańsku oznacza aleję spacerową.
Do dalszego dynamicznego rozwoju Avenidy przyczyniło się wdrożenie w 2018 roku nowej strategii – repozycjonowania centrum pod względem oferty, optymalizacji powierzchni i redukcji kosztów operacyjnych. Zmiany te podyktowane były dynamicznie zmieniającym się rynkiem retail oraz odpowiedzią na potrzeby klientów. To zaowocowało poszerzeniem oferty, otwarciem kolejnych lokali, pojawieniem się nowych brandów oraz wdrożeniem innowacyjnych udogodnień.
Wynikiem nowej strategii była odważna decyzja polegająca na wyburzeniu w 2019 roku kilkunastu lokali w środkowej części centrum na powierzchni 2000m2, aby poprawić widoczność i ekspozycję pozostałych sklepów. Dzięki temu stworzona została unikalna przestrzeń pod nazwą Avenida Lounge, zaaranżowana w nowoczesnym stylu. To wyjątkowe i klimatyczne miejsce na mapie centrum służy klientom, ale również i podróżnym jako przestrzeń do coworkingu i spotkań biznesowych. Klienci szukający relaksu podczas zakupów znajdą w niej wygodne pufy, natomiast na dzieci czeka interaktywny plac zabaw.
Jednym z elementów przyjętej strategii jest również atrakcyjność działań skierowanych do klientów Avenidy oraz promocja i wsparcie prosprzedażowe partnerów biznesowych, którzy prowadzą sklepy i lokale w centrum. Od początku, od kiedy ECE Projektmanagement Polska Sp. z o.o. zarządza Avenidą Poznań, zorganizowanych zostało łącznie ponad 140 eventów i wydarzeń marketingowych o charakterze proferekwencyjnym, prosprzedażowym oraz edukacyjnym.
Centrum angażuje się również w liczne działania proekologiczne i społeczne. Przykładem jest choćby głośna akcja z 2022 roku, związana z ratowaniem populacji ropuchy zielonej ze zbiornika retencyjnego zlokalizowanego tuż przy obiekcie. Na dachu budynku zainstalowano mini pasiekę dla ok. 100.000 pszczół. Wydarzenia organizowane w Avendzie poświęcone są sprawom istotnym dla społeczności lokalnych. Przykładem są choćby akcje charytatywne, takie jak: „Poduchy od serca – Uszyj Jasia”, „Podziel się ciepłem”, czy też edukacyjne: „Zdrowie pod kontrolą” i „Skonsultuj z farmaceutą”.
Jesteśmy dumni z kierunku, w jakim rozwija się Avenida. Zwłaszcza, że wskaźniki odwiedzalności z tego roku pokazują, iż nasze centrum cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Następne lata zapowiadają się równie ciekawie jak miniona dekada. W planach mamy jeszcze wprowadzenie kilku kreatywnych zmian – podsumowuje Katarzyna Korpak.
Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. HalfPrice, TKmaxx, Reserved, H&M, Sinsay, Cropp, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Mango, New Yorker, MediaMarkt, Empik, SportsDirect, Intersport, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.
Z myślą o komforcie swoich Klientów, Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.
W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.