Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Diablo Chairs – polska marka na globalnym rynku e-commerce

Domator 24

Inicjatywa przenoszenia biznesu do internetu, zapoczątkowana kilkanaście lat temu, osiągnęła szczególnie intensywny rozwój w okresie pandemii. W obliczu tych wyzwań, niektóre przedsiębiorstwa poddały się próbie czasu, jednak zielonogórska marka Diablo Chairs skutecznie wykorzystała potencjał e-commerce, co zaowocowało jej dynamicznym rozwojem na skalę globalną.

Nowe rynki

Diablo Chairs działa na 11 rynkach, posiadając również uniwersalną, anglojęzyczną wersję swojej strony internetowej. Aktualnie trwają prace nad dotarciem ze swoją ofertą poza granice Unii Europejskiej. Marka planuje wkroczyć m.in. do Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

 – Wejście na nowy rynek opiera się na dogłębnej analizie potencjału danego obszaru, preferencji zakupowych klientów oraz form płatności. Zespół korzysta również z analiz anglojęzycznej domeny, monitorując trendy zakupowe i lokalizację użytkowników strony, co przyczynia się do precyzyjnego dostosowania oferty do oczekiwań różnych rynków. Upodobania zakupowe różnią się w zależności od kraju. Doskonałym tego przykładem jest chociażby Rumunia, w której preferowaną formą rozliczenia jest płatność przy odbiorze – informuje Justyna Wojtuściszyn, Head of e-commerce w spółce Domator24, właściciela marki Diablo Chairs.

Proces ekspansji zajmuje około 2 miesięcy, a kluczowym elementem jest tłumaczenie strony internetowej. Mimo możliwości skrócenia tego czasu poprzez automatyczne tłumaczenie, Diablo Chairs konsekwentnie kieruje się wartością jakości. Zależy im, aby opisy produktów nie były jedynie przetłumaczone, lecz odzwierciedlały charakter marki i niosły ze sobą odpowiedni przekaz.

Jakość kluczem do sukcesu

 Diablo Chairs zdobywa rosnącą popularność na międzynarodowej arenie dzięki zaawansowanej dbałości o detale i konsekwentnemu dążeniu do oferowania produktów najwyższej jakości. Tyczy się to każdego aspektu marki. – Stawiamy na rozwiązania najwyższej klasy. Widać to nie tylko w naszych produktach, które projektujemy z troską o najmniejsze detale, ale także w UX na naszej stronie internetowej, dostosowaniu różnych rodzajów płatności do poszczególnych rynków, logistyce czy obsłudze klienta. Zauważyliśmy, że w dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji w postaci chociażby botów, które wspierają użytkowników w procesie zakupowym, nasi klienci cenią kontakt z żywą osobą po drugiej stronie komputera czy telefonu. I to właśnie im oferujemy – mówi Justyna Wojtuściszyn. Mimo wszystko docenia ona pomoc, jaką stanowią dostępne narzędzia AI. – W codziennych obowiązkach wykorzystujemy narzędzia AI, ale traktujemy je jako wsparcie, głównie do przygotowywania grafik czy contentu. Na ten moment nie są one jeszcze tak dopracowane, by opierać się wyłącznie na nich, ale staramy się być na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Sztuczna inteligencja szybko się rozwija i nie wyobrażamy sobie, by można było ten trend zignorować. Szkolimy się, bierzemy udział w międzynarodowych eventach. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że firmy, które nie będą na bieżąco z technologią, stracą swoją pozycję na rynku – dodaje Justyna Wojtuściszyn.

Strategia oparta o dane

Marka Diablo Chairs opiera swoją działalność głównie o strategię data driven. Oznacza to, że wszelkie kluczowe decyzje w firmie opierają się o analizę danych. – Analiza danych odgrywa kluczową rolę nie tylko w sytuacjach kryzysowych, gdy występują spadki, lecz również w okresach wzrostu. To dla nas sygnał, że zastosowane strategie odniosły sukces, co staje się punktem wyjścia do ich replikacji lub adaptacji na inne obszary działalności – mówi Justyna Wojtuściszyn. Marka nie ogranicza się jedynie do wykorzystywania narzędzi przeznaczonych e-commerce do pozyskiwania danych. Kluczowym elementem strategii są także badania z klientami, które umożliwiają uzyskanie wartościowych informacji bezpośrednio od użytkowników jej produktów. Pozwala to na stworzenie pełniejszego obrazu preferencji i oczekiwań konsumentów.

Trendy w e-commerce

 Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie – nie tylko pod kątem nowych uczestników na rynku, ale także narzędzi wspierających rozwój biznesu. Widać również wyraźny trend w kierunku automatyzacji i intensywnego wykorzystywania sztucznej inteligencji.

Coraz większa liczba konsumentów dokonuje zakupów online za pośrednictwem urządzeń mobilnych, szczególnie smartfonów. W związku z tym, projektowanie stron internetowych musi uwzględniać różne rozdzielczości, aby zapewnić optymalne doświadczenia zakupowe na każdym urządzeniu, z którego korzysta potencjalny klient – informuje Head of e-commerce marki Diablo Chairs. Na popularności zyskują także praktyki takie jak live commerce, czyli prezentacja produktów w czasie rzeczywistym podczas transmisji na żywo. Pozwala to na bezpośrednie zaangażowanie klientów, umożliwiając im interakcję z produktem w czasie rzeczywistym, co może być kluczowe dla skutecznych działań marketingowych w e-commerce. Coraz większą popularnością cieszą się również narzędzia wyszukiwania za pomocą głosu i obrazu.

W perspektywie globalnego rynku e-commerce, historia marki Diablo Chairs jest przykładem, jak świadome korzystanie z nowoczesnych narzędzi może przekształcić lokalną firmę w globalnego gracza. Jej sukces stanowi potwierdzenie, że skuteczne wdrożenie strategii e-commerce, popartej zrozumieniem potrzeb rynku i dynamicznych trendów, może być kluczowe dla przetrwania i wzrostu nawet w najtrudniejszych warunkach.

Diablo Chairs to marka oferująca nowoczesne fotele gamingowe i ergonomiczne. Jako pierwsi na rynku wprowadzili do swojej oferty 3 rozmiary foteli, co podkreśla ich dostosowanie się do potrzeb rynku. Wyróżnia ich także jakość oraz nietuzinkowy design. Najnowszym produktem w ofercie jest Diablo X-Custom, pierwszy fotel, po którym można malować. Marka, obserwując zapotrzebowanie użytkowników, stale rozbudowuje portfolio produktów komplementarnych, umożliwiając klientom personalizację swojego miejsca pracy czy nauki.

https://diablochairs.com/