Panasonic ogłasza podpisanie umowy ramowej z Team Energie w celu wdrożenia technologii ESL na 72 stacjach benzynowych w Niemczech.
Niemiecka firma energetyczna Team Energie nawiązała współpracę z Panasonic Connect Europe, aby wspierać innowacje w sklepach convenience na stacjach benzynowych poprzez instalację 800 elektronicznych etykiet półkowych (ESL), które będą płynnie zintegrowane za pomocą bezprzewodowego połączenia z scentralizowanym systemem punktu sprzedaży (POS). Łącznie 72 stacje benzynowe Team Energie w całych Niemczech oraz te działające pod marką Aral zostaną poddane modernizacji.
Systemy POS zostaną dostarczone przez długoletniego partnera Team Energie, firmę HUTH. Inżynierowie Panasonic będą współpracować z firmą, aby dostosować i zintegrować ESL-e z systemami back office nowego partnera. Podczas testów sklepy na stacjach benzynowych, które zostały wyposażone w ESL-e Panasonic, były gotowe do działania już w dniu instalacji.
Stacje benzynowe, podobnie jak cała branża energetyczna, stają przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi kosztami operacyjnymi, narastającymi regulacjami i brakiem wykwalifikowanej kadry. Cyfryzacja systemów na terenie stacji benzynowych oraz w sklepach pomoże skutecznie zmierzyć się z tymi problemami i zapewnić klientom bardziej satysfakcjonujące doświadczenia, tłumaczy Volker Behn, Dyrektor Zarządzający w firmie Team Energie. Wiedza i świadomość Panasonic dotycząca obecnych oraz przyszłych trendów wpływających na branżę, a także skupienie na zrównoważonym rozwoju; nasze wspólne wartości; indywidualne rozwiązania; oraz zrozumienie naszej długoterminowej strategii digitalizacji, wszystko to miało kluczowe znaczenie przy wyborze Panasonic jako naszego partnera technologicznego.
ESL kluczowe dla szerszej strategii digitalizacji
Po udanym przeglądzie w sześciu lokalizacjach, w tym na nowoczesnej stacji benzynowej w Magdeburgu, instalacja ESL-ów na stacjach benzynowych Team Energie w całych Niemczech jest najnowszym etapem strategii digitalizacji, mającej na celu ulepszenie doświadczeń klientów.
Dla stacji benzynowych, które już zaimplementowały technologię bezpapierowej wyceny, ESL-e Panasonic od razu przyczyniają się do poprawy wydajności operacyjnej pracowników Team Energie. Poprzez eliminację zbędnych ręcznych zmian cen i automatyzację procesów, błędy w wycenie są zminimalizowane, co pozwala pracownikom stacji benzynowych zaoszczędzić nawet do 30 minut codziennie.
Dodatkowo, ESL-e Panasonic będą również wykorzystywane jako cyfrowe ekrany do przekazywania kampanii marketingowych i specjalnych ofert klientom na terenie stacji benzynowych, sklepów oraz barów.
Dział serwisowy Team Energie będzie odpowiedzialny za planowanie, instalację i utrzymanie ESL-ów w przyszłości, przy wsparciu inżynierów Panasonic, którzy będą świadczyć pomoc techniczną na miejscu oraz dostarczać części zamienne z centrów serwisowych w Hamburgu, Wiesbaden i Monachium, obejmujących całe Niemcy.
Team Energie nadal ustanawia standardy dla nowoczesnych stacji benzynowych. Instalacja ESL-ów Panasonic na swoich niemieckich lokalizacjach pokazuje, że wciąż posuwają się do przodu w dziedzinie technologii, dążąc do zwiększenia efektywności i oferowania najlepszych na rynku doświadczeń dla swoich klientów, dodaje Jens-Michael Pohl, Head of Sales Engineering w Panasonic.
Panasonic będzie prezentować swoje rozwiązanie ESL na targach UNITI w Stuttgarcie, w Niemczech, od 14 do 16 maja 2024 roku, w hali 1, na stoisku IC04.