Zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie e-marketingu na polskim i międzynarodowym rynku stale rośnie. Odpowiadając na wyzwania współczesnego rynku pracy Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wraz z cenioną w środowisku marketingu firmą Grupa iCEA rozpoczyna współpracę merytoryczną.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu rozpoczął kolejny rok akademicki bogaty w nowe zajęcia i kursy marketingowe. Wśród nich są wykłady ze specjalistami z firm, którzy podzielą się swoim doświadczeniem z zakresu marketingu online. Zajęcia w tym roku będą odbywały się zarówno w formie online jaki offline. Wykłady rozpoczną się już od połowy października. Kto między innymi poniesie kaganek oświaty?
Specjaliści Grupa iCEA wśród wykładowców z UAM
W tym roku uczelnia zaprosiła do współpracy jedną z największych w Polsce agencji SEO, która doceniana jest przez klientów z całego kraju, a także na rynkach zagranicznych. Grupa iCEA posiada ogromne doświadczenie, wiedzę i umiejętności praktyczne oraz rozbudowany zespół specjalistów. Kombinacja tych czynników sprawia, że firma od lat jest liderem na rynku. Wykłady z zakresu “Wprowadzenie do marketingu online” poprowadzi Jacek Dziura, który na co dzień pełni funkcję Chief Marketing Officer w Grupa iCEA. Jacek to praktyk strategii i skutecznego budowania brandów. W pracy pasjonuje się ujęciem klientocentrycznym i zawsze patrzy przez pryzmat konsumenta – zarówno w marketingu, jak i eCommerce. Zarządza komunikacją i marketingiem całego holdingu Digital Now!, a wykłady z jego udziałem z pewnością będą cennym doświadczeniem dla studentów.
“Kolejny rok z rzędu reklama online wyprzedza offilne, a inwestycje w ten kanał podnoszą efektywność biznesu. Jednak żeby zrozumieć obecne mechanizmy i lepiej radzić sobie w świecie online, należy dobrze poznać to środowisko. Ogromnie cieszy mnie fakt, że młodzi ludzie zdają sobie sprawę z postępujących zmian i szukają możliwości zdobywania wiedzy w tym kierunku, dlatego angażuję się w ten projekt i chętnie podzielę się swoją wiedzą ze studentami podczas wykładów. Mam nadzieję, że ten wspólny czas zainspiruje nas wzajemnie do efektywnych działań i wiele nas nauczy” ‒ mówi Jacek Dziura, CMO w Grupie iCEA.
Ponadto eksperci z innych spółek z Grupa iCEA, należących do Holdingu Digital Now! spotkają się ze studentami by podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach spotkań otwartych pod szyldem „Praktyka marketingu w sieci”. W tym roku będą się one odbywały w formie zdalnej w poniedziałki o godzinie 18:30. Zajęcia poprowadzą Michał Ziach – SEO Operations Manager w Grupa iCEA oraz Tomasz Czechowski – SEO Technical Manager w Grupa iCEA.
Gdzie biznes łączy się z nauką można zdziałać więcej
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu od wielu lat wzmacnia swoje zaplecze dydaktyczne w obszarze komunikacji marketingowej. Na jaki zastrzyk wiedzy mogą liczyć studenci biorący udział w wykładach?
“Specjalność Marketing online uruchomiliśmy 7 lat temu. Od zeszłego roku prowadzimy studia podyplomowe Digital marketing. W tym roku powstał też kierunek Nowe media w komunikacji. Staramy się nadawać ton dyskusji w poznańskim środowisku biznesowym regularnie organizując spotkania z praktykami marketingu. Studenci zaś chętnie angażują się w dodatkowe działania w ramach startującej w tym roku Studenckiej Agencji Marketingowej. Tak dynamiczny rozwój wymaga silnego zaplecza dydaktycznego i wiarygodnych partnerów, którzy będą nas wspierać w realizowanych projektach. Grupa iCEA stanowi dla nas duże wzmocnienie, wspólnie kształcąc przyszłych pracowników sektora marketingu i wspierając w ten sposób innowacyjne branże na rynkach pracy – od poznańskiego po globalny, gdzie śledzeni przez nas absolwenci UAM odnoszą imponujące sukcesy. Podpisane przez nas niebawem porozumienie będzie świetnym dowodem na to, że razem – łącząc biznes z nauką – możemy zdziałać więcej” ‒ mówi dr Jakub Jakubowski, kierownik studiów podyplomowych Digital Marketing.
Praktyczny wymiar studiów
Studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wiedzą, że aby mieć ciekawy zawód, który pozwoli wiedzieć oraz zrozumieć więcej niż inni, należy sięgać poza utarte schematy. Zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym zapotrzebowanie na ekspertów w zakresie e-marketingu wciąż rośnie, a duże zainteresowanie wykładami świadczy o tym, że młode pokolenie rozumie potrzeby rynku i chętnie korzysta z proponowanych zajęć poszerzających wiedzę o środowisku online, wykorzystaniu social mediów, kampanii wirusowych czy optymalizacji w wyszukiwarkach internetowych (SEO).