ING Bank Śląski po raz trzeci z kolei został wyróżniony certyfikatem prostej polszczyzny. Tym razem doceniony został za język obsługi w kanałach zdalnych przez ekspertów z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.
Zdalny kontakt klientów z bankiem jest coraz powszechniejszy, zwłaszcza w obecnej rzeczywistości. Klienci chcą załatwić swoje sprawy szybko i prosto, z miejsca w jakim jest im wygodnie. Nie chcą tracić czasu, aby wgryzać się w bankowe zawiłości. Chcą robić swoje. Dlatego już od 2014 roku upraszczamy naszą komunikację bankową. W tym roku sprawdziliśmy, czy nasi specjaliści mówią prostym językiem. Przebadaliśmy język mówiony na infolinii, na czacie, w wiadomościach i reklamacjach, a także język w social mediach. Według raportu z badania aż 8/10 naszych interakcji z klientami spełnia standard prostego języka – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Były to badania niezwykle trudne metodologicznie. Po raz pierwszy bowiem ocenialiśmy nie pojedynczy tekst, a cały strumień komunikacji obsługowej (ponad 350 tys. tekstów!). Aby zwiększyć obiektywność analizy, wylosowaliśmy około 200 tekstów pisanych i 100 rozmów telefonicznych. Język ING uzyskał zgodność ze standardem Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie 75% – wyjaśnia dr hab. Tomasz Piekot, Kierownik Pracowni Prostej Polszczyzny UWr.
ING przywiązuje dużą wagę do diagnozy i oceny języka polskiego
ING Bank Śląski od 2014 roku stara się jak najbardziej uprościć swoją komunikację z klientem. Co za tym idzie stara się poprawić jakość języka, którego używa, żeby był dostępny i zrozumiały dla każdego odbiorcy, który korzysta z usług banku.
Przede wszystkim stawia na badania i narzędzia językowe. Co kwartał sprawdza jakość języka, którym Bank się posługuje. Od zeszłego roku (2020) bank mierzy się w nowocześniejszy, bardziej obiektywny i restrykcyjny sposób przy pomocy aplikacji Prostomat oraz wskaźnika prostoty języka. Prostym językiem promuje również usługi swojego banku, bardzo chwytliwymi sloganami „W banku też mamy swój żargon, ale do Ciebie mówimy prostym językiem”.
Ciągle się doskonalimy i sprawdzamy. Chcemy, aby nasi klienci, kiedy kontaktują się z nami, mieli jak najlepsze doświadczenia. I proste! Nasi specjaliści potrafią nawet najbardziej skomplikowane sprawy wytłumaczyć klientom prostym językiem. I to zawsze było naszą siłą – widzimy to również w badaniach NPS i w głosie klienta. Teraz otrzymaliśmy za to certyfikat prostej polszczyzny. To wyróżnienie dla wszystkich naszych pracowników, którzy na co dzień kontaktują się z klientami – podsumowuje Robert Włodarczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialny za Kanały Dystrybucji.
Certyfikaty banku ING
Bank ING w historii swojej działalności otrzymał łącznie trzy certyfikaty z dziedziny języka:
- Pierwszy certyfikat bank otrzymał za system bankowości internetowej Moje ING w 2017 roku,
- Drugi certyfikat otrzymał za język strony ing.pl w 2019 roku;
- Trzeci certyfikat prostej polszczyzny przyznany został ING za język zdalnej obsługi w bieżącym roku.
Uniwersytet Wrocławski przyznaje certyfikat firmom i urzędom za teksty, które spełniają odpowiednie wymagania standardu prostego języka. Eksperci sprawdzają i badają czy wszelkie teksty mają klarowną kompozycję, dobrą relacyjność i przystępny styl – czy są pozbawione branżowego żargonu i urzędowych zwrotów, które dla niektórych odbiorców mogą być skomplikowane w odbiorze.
Opracowała: Grażyna Lubaczewska
Źródło: https://media.ing.pl/informacje-prasowe/926/pr/659137/ing-z-trzecim-certyfikatem-prostej-polszczyzny