Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Inicjatywa Fundacji CoderDojo oraz ING Banku Śląskiego, dzięki której rozwijają się technologiczne talenty

dzieci zdjęcie

Fundacja CoderDojo bezpłatnie edukuje w obszarze technologii dzieci i młodzież już od 2013 roku. Razem z najmłodszymi, ich rodzicami oraz mentorami tworzy wspaniałą społeczność osób zafascynowanych cyfrowym światem, które chcą pogłębiać wiedzę i przekazywać innym swoją pasję. Na zajęciach poruszane są tematy z szeroko pojętego obszaru STEAM – robotyka, programowanie, elektronika. Młode pokolenie nie byłoby jednak w stanie zapałać miłością do technologii, gdyby nie zaangażowanie wspomnianych już mentorów.

Na czym polega działalność Fundacji CoderDojo?

Fundacja organizuje w wielu miastach Polski bezpłatne warsztaty rozwijania kompetencji cyfrowych dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów. Podczas pandemii zajęcia odbywają się zdalnie. W XXI wieku postęp cyfryzacji jest bardzo szybki, a ludzie muszą być  w stanie za nim nadążyć. Dlatego CoderDojo, zapewniając bezpłatne zajęcia, przyczynia się do rozwoju technologicznych talentów i umożliwia edukację osobom, które chcą doskonalić swoje umiejętności.

Całej społeczności zależy na tym, aby nauczyć młodych ludzi nieszablonowego myślenia i współpracy. Dodatkowo, nasze warsztaty pomimo, że obecnie odbywają się zdalnie, są doskonałą okazją do rozwijania swoich pasji, wzajemnego wspierania się, czy po prostu pogadania, czego tak bardzo brakuje teraz najmłodszym i tym nieco starszym – mówi Joanna Pawlak, prezes Fundacji CoderDojo Polska.

Czego można nauczyć się na zajęciach?

Uczestnicy warsztatów sami mogą zdecydować, jaką dokładnie tematyką zajmą się podczas swoich spotkań. Wszyscy ustalają wspólnie, czym dana grupa się interesuje. Dzięki takiemu podejściu, wzrasta frekwencja na warsztatach i na nudę też nie można narzekać. Szczególnie aktywnie w organizację zajęć online zaangażowali się mentorzy z ING Banku Śląskiego. Lista podjętych przez nich aktywności jest naprawdę długa – stworzenie gry w kółko i krzyżyk, programowanie robotów, projektowanie 3D, aplikacje mobilne…

Zbudowaliśmy tańczącego kraba, pracowaliśmy nad pojazdem wojskowym, przygotowaliśmy grę – Lądowanie na Marsie, gdzie astronauta rozbija swój pojazd na planecie, udaje mu się wysłać sygnał SOS do bazy, z której wyrusza robot ratowniczy. Zadaniem uczestników zajęć było zaprogramowanie trasy robota, by w jak najkrótszym czasie odnalazł astronautę. Na następnych zajęciach dodaliśmy kolejne utrudnienia – mówi Adam Grabara, jeden z mentorów ING Banku Śląskiego.

Chętnych na zajęcia nie brakuje, ale potrzebni są mentorzy

Zainteresowanie dzieci i młodzieży bezpłatną formą nauki jest coraz większe. W związku z tym, Fundacja CoderDojo cały czas potrzebuje mentorów, którzy chcieliby prowadzić zajęcia i dzielić się wiedzą. Nie muszą być to osoby wyspecjalizowane w tematyce programowania. Wystarczy, że widzą potrzebę edukacji młodego pokolenia i mogą podzielić się swoją pasją do nowych technologii.

W swojej młodości spotkałem wielu pasjonatów, którzy potrafili zarazić mnie miłością do różnych aktywności. Nowe technologie są moją pasją i pomyślałem, że chciałbym przekazać wiedzę, którą posiadam dzieciom i młodzieży. Satysfakcja, która pozostaje po zajęciach jest trudna do opisania słowami – mówi Roman Tyszkowski z ING Banku Śląskiego w Katowicach.

Wszystkich zainteresowanych i pasjonatów z obszarów nauk informatycznych zachęcamy do zastanowienia się nad dołączeniem do mentorów Fundacji CoderDojo. Nie ma nic lepszego niż szerzenie pasji i obserwacja, jak inni ją pochłaniają razem z Tobą!

Nasi mentorzy podkreślają, że nauka kodowania najmłodszych daje nie tylko ogromną satysfakcję, ale też uczy cierpliwości i pozwala robić fascynujące rzeczy, na które w naszym bardzo dorosłym życiu nie ma miejsca – podsumowuje Joanna Pawlak.

Powiązane artykuły

Alior Bank ostrzega przed fałszywymi mailami i wiadomościami SMS

teoriabiznesu.pl

Jak zarabiać na biznesie? – ING Bank Śląski startuje z kampanią

teoriabiznesu.pl

BNP Paribas nawiązał współpracę z Booksy – krok w stronę klienta

teoriabiznesu.pl