Bank w 2020r. dzięki zaangażowaniu swoich klientów i partnerów, posadził 60 000 drzew – od gatunków rodzimych po drzewa tlenowe.
Sadzenie plantacji drzew tlenowych czy udział w rewitalizacji polskich lasów to kolejna inicjatywa, poprzez którą chcemy się przysłużyć środowisku – mówi Agnieszka Konarzewska, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas.
Sadzenie plantacji drzew tlenowych
Jak to działa? Bank w ramach udziału w Aukcji Jednostek Dwutlenku Węgla zaangażował się w akcję, dzięki której za każde otwarte konto lub udzielony kredyt gotówkowy zostanie posadzone drzewo Oxytree – o wyjątkowych zdolnościach produkcji tlenu.
Obszary leśne w Polsce powiększają się, ale i tak potrzebne jest odnowienie terenów, które ucierpiały na skutek różnego rodzaju klęsk żywiołowych. W 2017r. w województwie pomorskim zostało zniszczonych kilkadziesiąt tysięcy hektarów lasu przez nawałnicę, ich odnawianie wciąż trwa. Mimo że pandemia przeszkodziła w zasadzeniu w tym roku wszystkich 50 000 drzew zadeklarowanych przez bank, powstały już pierwsze plantacje. W październiku, dzięki klientom banku w Lipuszu (województwo pomorskie), zostało posadzonych ponad 14 000 różnego rodzaju gatunku drzew. W listopadzie i grudniu posadzono 25 000 drzew liściastych w okolicach Bydgoszczy. Od czerwca 21 000 drzew tlenowych rośnie w województwie lubuskim. Bank BNP Paribas chce by rok 2021 był jeszcze bardziej zielony. Są już przygotowane kolejne miejsca do stworzenia przyszłorocznych plantacji.
Reforest Action
Reforest Action – jedna z kampanii, w której bank wziął udział, której celem było zasadzenie 1 drzewa za każde 1000 EUR zainwestowane w ramach społecznie odpowiedzialnych inwestycji.
W połowie XX wieku lasy w Polsce zajmowały nieco ponad jedną piątą obszaru, dziś już niewiele mniej niż jedną trzecią. Bank BNP Paribas określany jako Bank Zielonych Zmian wykorzystuje swoje możliwości na różne sposoby, między innymi finansuje ekologiczne inwestycje, oszczędza energię, wspiera transformacje energetyczną, ogranicza własny negatywny wpływ na środowisko (tam, gdzie papier jest niezbędny używa papieru pochodzącego z recyklingu). Prowadzi również kampanie ekologiczne. Wspiera klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną oraz angażuje się w inicjatywy służące zwiększaniu świadomości i popularyzacji dobrych praktyk.