Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych (65,1%) jest za tym, aby w Polsce było więcej automatów paczkowych. Zaledwie 17,3% osób z wykształceniem wyższym nie zgadza się z tym stwierdzeniem.
Kobiety oraz osoby z wykształceniem poniżej średniego częściej nie potrafią udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy w Polsce powinno być więcej automatów paczkowych. Wraz ze wzrostem wieku respondenta, maleje przekonanie o potrzebie większej liczby urządzeń w Polsce, a odsetek odpowiedzi „nie wiem” wzrasta. Co więcej, najbardziej przeciwni zwiększaniu liczby automatów paczkowych są respondenci w wieku 30-49 lat.
Większa liczba automatów paczkowych w Polsce może poprawić dostęp do wygodnych usług logistycznych oraz odpowiedzieć na potrzeby współczesnych konsumentów. Urządzenia umożliwiają odbiór i nadanie przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co jest niezwykle wygodne dla osób pracujących lub mających zmienne harmonogramy. Ponadto, pozwalają uniknąć stacjonarnego oczekiwania na kuriera lub wizyt w oddziałach pocztowych. Nowoczesny konsument ceni sobie wygodę, elastyczność oraz oszczędność czasu. Preferuje samodzielne zarządzanie swoimi przesyłkami, niezależnie od pory dnia, i chętnie korzysta z nowoczesnych technologii, takich jak aplikacje mobilne. Taki konsument jest świadomy ekologicznych aspektów swoich wyborów, dążąc do minimalizacji śladu węglowego poprzez wybieranie bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych – mówi Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.
DPD Polska ma już ponad 8 000 urządzeń w sieci DPD Pickup, która liczy łącznie ponad 29 000 punktów i automatów. Firma planuje dalszy rozwój. Technologia zewnętrznych automatów paczkowych jest oparta na SwipBox Infinity. Są one bardzo łatwe w konfiguracji i mogą być instalowane w miejscach do tej pory zupełnie niedostępnych dla tego typu urządzeń. Działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Automaty są niewielkie i mają konstrukcję modułową. Nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ są zasilane przez wbudowany akumulator. Ponadto, są przyjazne dla środowiska i można je obsługiwać bezdotykowo za pomocą smarftona dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth.
iększość badanych osób (71,8%) korzysta z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Najwięcej użytkowników tych aplikacji to osoby z wykształceniem wyższym – 77,2%. Osoby między 30 a 39 rokiem życia częściej niż pozostali korzystają z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Natomiast w najmniejszym stopniu używają ich osoby w wieku 60 lat i więcej. Wyniki badania – „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – wskazują na szeroką akceptację i popularność automatów paczkowych w naszym kraju, choć największe różnice w preferencjach wynikają z wieku respondentów.
O badaniu:
Badanie przeprowadzone w sierpniu 2024 roku na reprezentatywnej (1000 osób) grupie osób powyżej 18. roku życia, zamieszkujących teren Polski. Pomiar zrealizowany przy wykorzystaniu autorskiego panelu konsumenckiego „Badanie Opinii”. Badanie miało charakter ilościowy. Zrealizowane zostało na podstawie kwestionariusza ankiety.
***
Dwapiar tworzy zespół specjalistów w dziedzinie public relations. Doświadczenie zawodowe zdobywaliśmy w renomowanych, sieciowych agencjach PR. Bazując na naszych kompetencjach i wypracowanych relacjach z kluczowymi interesariuszami, oferujemy usługi PR na najwyższym poziomie. Korzystamy z narzędzi komunikacji zintegrowanej, aby skutecznie realizować proponowane strategie i osiągać satysfakcjonujące efekty. Specjalizujemy się w realizacji projektów z obszarów takich, jak: PR w sporcie, corporate PR, e-PR i hype, expert positioning, personal PR, B2B, dla marek z sektorów: FMCG, motoryzacyjnego, finansowego, branży budowlanej i deweloperskiej. Funkcjonujemy na rynku nieprzerwanie od 2013 roku.
Dlaczego dwapiar [2PR]? Bo koło ma ogromny potencjał integracji.
I nie ma kantów.