Na początku roku zebrali 1 mln złotych na rozwój platformy ułatwiającej prowadzenie sprzedaży przez Facebooka. Teraz polski start-up Selmo rusza z nowym produktem skierowanym do przedsiębiorców – aplikacją do wysyłania powiadomień – i rozpoczynają ekspansję na rynek zagraniczny.
Dotychczasowy rozwój
Selmo, założone w 2021 przez Filipa Szczepanika i Jakuba Karysia, szturmem podbija świat live commerce w Polsce. Już w październiku platforma obsłużyła ponad 50 000 transmisji sprzedażowych, a zainteresowanych wciąż przybywa. Ich rozwiązanie pozwala na zebranie i realizacje zamówień z postów i transmisji na żywo na Facebooku, a także na skuteczną komunikację z klientami przez Messengera.
W kwietniu 2022 roku Selmo zdobyli finansowanie w wysokości 1 miliona złotych na rozwój swojego “Facebookowego Asystenta”, który szybko stał się popularnym narzędziem wśród sprzedawców na Facebooku. Teraz spółka postanowiła ruszyć z nowym projektem o nazwie Notify, dzięki któremu przedsiębiorcy będą mogli wysyłać błyskawicznie powiadomienia do swoich klientów.
- Podczas rozmów z naszymi klientami i badania rynku zauważyliśmy, że takie narzędzie jest potrzebne. Nikt już nie odczytuje maili czy SMSów od firm — wykorzystanie Messengera pozwala przedsiębiorcom skutecznie dotrzeć z komunikatem do klientów. W końcu praktycznie każdy korzysta z niego na co dzień – mówi Jakub Karyś, współzałożyciel Selmo.
Nowy produkt, którego potrzebują przedsiębiorcy
Notify to aplikacja o prostym interfejsie, którą każdy będzie w stanie obsłużyć. W dobie dynamicznego rozwoju live commerce, tradycyjne praktyki informowania klientów stały się nudne. Mało kto otwiera maile, czy odczytuje SMSy. Jak podaje Meta, w styczniu 2022 roku liczba użytkowników Messengera z Polski wynosiła 15,80 miliona osób, co czyni go idealnym kanałem komunikacji.
Dzięki aplikacji będzie możliwe wysyłanie komunikatów jednym kliknięciem. Co więcej, zostaną one dostarczone w zaledwie kilkanaście sekund.
- Niezależnie od tego, czy prowadzisz restaurację i chcesz powiadomić o zmianach w menu, czy jesteś właścicielem sklepu i akurat prowadzisz wyprzedaż, Notify będzie idealnym rozwiązaniem — szczególnie wtedy, kiedy Twoje zasięgi w mediach społecznościowych nie są duże — mówi Filip Szczepanik.
Założyciele Selmo stawiają na prostotę obsługi i wysoką jakość produktu. Ich celem było stworzenie aplikacji, która nie tylko będzie intuicyjna, ale także będzie stanowiła materiał do dalszego rozwoju usług, bazując na potrzebach klientów.
- Nie zamykamy się w konkretnych działaniach. Chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby przedsiębiorców w Polsce i za granicą. Zdecydowanie planujemy dalszy rozwój nie tylko Notify, ale także naszego pierwotnego projektu, jakim jest Selmo – mówi Jakub Karyś.
Ekspansja na rynki zagraniczne
Start-up kieruje swoje działania na cały świat. Jak podają jego założyciele, podobnych usług brakuje na praktycznie każdym zagranicznym rynku.
Aplikację można wypróbować już teraz na: notify.selmo.io
O Selmo
Selmo to polski start-up założony w 2021 roku przez Filipa Szczepanika i Jakuba Karysia. Oferuje platformę do zarządzania sprzedażą na Facebooku, którą pokochało już setki właścicieli sklepów w Polsce. Ich klienci wygenerowali w 2022 roku łącznie ponad 150 milionów złotych przychodu.