Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Firma

Rośnie liczba franczyzobiorców z Ukrainy w sieci Żabka

24 sierpnia obchodzono Dzień Niepodległości Ukrainy. Świętowali go również nasi sąsiedzi, którzy na co dzień mieszkają w Polsce, uczą się i pracują. Coraz więcej z nich decyduje się na założenie własnego biznesu w naszym kraju, również w ramach franczyzy. Już blisko 500 przedsiębiorców prowadzi sklepy Żabka, z czego w większości są to panie. Zainteresowanie współpracą z siecią stale rośnie, co odzwierciedla nie tylko chęć rozwoju biznesowego, ale także zaufanie, jakim sieć Żabka cieszy się wśród obcokrajowców.

Ukraińcy mieszkający w Polsce stanowią silną grupę ludzi o różnych umiejętnościach, doświadczeniu i aspiracjach zawodowych. Wielu z nich, dla których specyfika polskiego rynku może być nowością, sygnalizuje, że sprawdzony model franczyzowy Żabki i kompleksowe wsparcie ze strony sieci franczyzowej są nieocenione i stanowią istotny element decyzji o wyborze tej formy działalności.

–  Oceniamy, że liczba ukraińskich franczyzobiorców w Żabce może nadal rosnąć, a sieć jest gotowa na przyjęcie kolejnych ambitnych i przedsiębiorczych osób, oferując im wsparcie i narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu na polskim rynku. Żabka z dumą wspiera przedsiębiorców z różnych zakątków świata, tworząc przestrzeń do realizacji marzeń i aspiracji zawodowych – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych, Żabka Polska.

Sieć zapewnia potrzebne w prowadzeniu własnego biznesu szkolenia, w pełni umeblowany i zatowarowany sklep, dokładnie przeanalizowany pod kątem lokalizacji, a także zaplecze marketingowe i operacyjne. Współpracę z siecią mogą rozpocząć osoby, które nie muszą posiadać wcześniejszego doświadczenia w handlu detalicznym. Dzięki współpracy z Żabką ponad 86% franczyzobiorców osiągnęło w bieżącym roku co najmniej 27 000 zł przychodu miesięcznie.

Przedsiębiorcy – obcokrajowcy ze wsparciem dużej sieci

Przystępujący do sieci przedsiębiorcy od początku mogą korzystać z merytorycznego, serwisowego i technologicznego wsparcia. Sieć Żabka dostarcza innowacyjne rozwiązania, takie jak program Optiplan oraz aplikacja Cyberstore, która umożliwia zdalne zarządzanie sklepem za pomocą smartfona, w tym składanie zamówień, generowanie raportów oraz weryfikację terminów dostaw. Franczyzobiorcy otrzymują również obszerny pakiet szkoleniowy, który przygotowuje ich do prowadzenia sklepu, a także mogą uczestniczyć w 6-miesięcznym programie wprowadzającym, dostosowanym do indywidualnych potrzeb.

Naszym celem zawsze jest wspólny sukces i długoterminowa współpraca z franczyzobiorcami. Dlatego mocno stawiamy na podnoszenie kompetencji poprzez szkolenia franczyzobiorców i ich zespołów, a także pomagamy im w rozwoju biznesu, dając wygodne narzędzia pomagające w efektywnym zarządzaniu sklepami – podkreśla Przemysław Kijewski.

Co ważne, sieć oferuje franczyzobiorcom Polisę na Biznes, czyli unikatowe na rynku ubezpieczenie zbiorowe, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i  zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy.

Gdy przystępowałam do franczyzy Żabki, czułam niepewność, czy sobie poradzę. Okazało się, że niepotrzebnie. Żabka zapewniła mi wszelką wiedzę oraz narzędzia do prowadzenia sklepu, a trenerzy i partnerzy sprzedaży wyjaśnili wątpliwości. Uważam, że kontakt na linii franczyzobiorca – sieć jest sprawny i efektywny – mówi Natalia Horodovenko, franczyzobiorczyni sklepu Żabka i Ambasadorka Franczyzy.

Żabka dla obcokrajowców

Żabka Polska aktywnie wspiera swoich franczyzobiorców-obcokrajowców, oferując szereg inicjatyw, które ułatwiają im rozwój i integrację na polskim rynku. Na bezpłatnym portalu studiumprzedsiebiorczosci.pl przyszli franczyzobiorcy z zagranicy znajdą cykl lekcji „Kumam Polski”, poszerzający ich kompetencje językowe i zawodowe, obejmujący m.in. zagadnienia ekonomiczne, prawne, księgowe, innowacji czy HR. Franczyzobiorcy z zagranicy regularnie uczestniczą też w targach i prowadzą rozmowy biznesowe, co umożliwia im nawiązanie cennych kontaktów i zdobycie wiedzy na temat prowadzenia biznesu w Polsce.

Dodatkowo, wielu z nich pełni rolę Ambasadorów Żabki, reprezentując sieć i dzieląc się swoimi doświadczeniami z innymi potencjalnymi franczyzobiorcami. Ponadto Żabka jest partnerem spotkań dla cudzoziemców „Biznes w Mieście” – organizowanych przez Polsko-Ukraińską Izbę Gospodarczą w partnerstwie z Diia.pl, Business Warsaw oraz Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy. To doskonała okazja do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych kontaktów w biznesowym środowisku społeczności ukraińskiej w Warszawie. Dzięki tym inicjatywom franczyzobiorcy-obcokrajowcy mogą liczyć na kompleksowe wsparcie i pełną integrację w polskim środowisku przedsiębiorczym.

Jakie są wymagania dla osób z zagranicy?

Wszyscy kandydaci na franczyzobiorców sklepów Żabka, którzy przebywają w Polsce krócej niż 2 lata i nie posiadają obywatelstwa polskiego, powinni przedstawić dwóch poręczycieli będących obywatelami Polski. Alternatywnie, istnieje możliwość przedstawienia jednego poręczyciela wraz z wniesieniem kaucji w wysokości 25 tys. zł. Osoby, które przebywają w Polsce od co najmniej 2 lat, muszą przedstawić weksel z jednym poręczycielem będącym obywatelem Polski lub sam weksel oraz kaucję w wysokości 20 tys. zł. W takim przypadku wymagane jest również okazanie dokumentów potwierdzających legalny pobyt na terenie Polski przez ostatnie 24 miesiące, takich jak paszport z wizą lub Karta Pobytu. Dodatkowo, kandydaci spoza UE, którzy nie posiadają polskiego obywatelstwa, powinni dostarczyć dokumenty takie jak zezwolenie na pobyt stały czy zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE.

Niezależnie od kraju pochodzenia, wszystkich kandydatów obowiązuje ten sam wkład własny na start, wynoszący około 5 tys. zł, rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej oraz pozytywny wynik testu rekrutacyjnego. Obcokrajowcy dodatkowo na teście muszą osiągnąć co najmniej poziom B2 znajomości języka polskiego.

____________________________

 Grupa Żabka powstała na początku 2021 roku. Składa się z trzech podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska, Żabka Future i Żabka International, które są wspierane przez Przywództwo Strategiczne, definiujące strategię i rozwój Grupy, strategię personalną i finansową oraz odpowiadające za synergię procesów w ramach Grupy. Żabka Polska koncentruje się na działalności detalicznej i odpowiada głównie za operacyjne i handlowe aspekty działalności Grupy, w tym zarządzanie i rozwój nowoczesnej sieci placówek stacjonarnych typu modern convenience oraz ogólnopolskiej sieci logistycznej Grupy. Żabka Future odpowiada za przyśpieszenie tworzenia cyfrowego ekosystemu convenience z synergiami pomiędzy jego częściami oraz zapewnienie optymalnej technologii do wielokierunkowego rozwoju Grupy. Z kolei Żabka International odpowiada za realizację ekspansji zagranicznej Grupy. W skład Grupy Żabka wchodzą także firma Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce oraz Dietly.pl, wiodąca platforma e-commerce w tym segmencie. Celem Grupy jest tworzenie i łączenie wygodnych i odpowiedzialnych rozwiązań w obszarze convenience, które ułatwiają klientom codzienne życie. Działania w obszarze odpowiedzialności Grupa rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Grupa Żabka podjęła się zobowiązań m.in. w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, wzmacniającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz cyrkularności i dekarbonizacji. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2023: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/#raport-ESG