Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Slodki jubileusz producenta słodyczy reklamowych

slodkie

Od powstania marki Slodkie mija w tym roku 25 lat. Firma, będąca jednym z europejskich liderów w branży słodyczy reklamowych, świętuje swój jubileusz pod znakiem CSR-u. Poza uroczystymi obchodami, Slodkie postawiło wyzwanie – 25 akcji o charakterze pomocowym na 25-lecie. Firma wprowadza nie tylko wewnętrzne zmiany, ale też wspiera potrzebujących i środowisko.

25-lecie polskiej firmy Slodkie

Anna Garmada
Anna Garmada

Wśród szerokiego asortymentu marki znajdziemy m.in. personalizowane bombonierki z wybornymi pralinkami, puszki z aromatyczną herbatą, a także cukierki, lizaki czy czekolady. Wszystko oczywiście obrandowane logotypami czy dowolnymi napisami. Przez 25 lat działalności Slodkie stało się jednym z europejskich liderów w branży. Tegoroczny jubileusz jest doskonałym podsumowaniem wielu lat ciężkiej pracy, którą obecnie kontynuuje córka założyciela firmy i obecna Prezes Zarządu, Anna Garmada.

Współtworzenie marki Slodkie i kontynuowanie tej wieloletniej już tradycji napawa mnie ogromną dumą. Stanowi również duże wyzwanie, które razem z całym zespołem podejmujemy każdego dnia. Wierzymy, że, zgodnie z naszym mottem, produkując wysokiej jakości słodkie upominki, z przyjemnością łączymy biznes. Obecnie czekamy z niecierpliwością na to, co przyniosą nam kolejne lata, dziękując u progu jubileuszu dotychczasowym współpracownikom, partnerom oraz klientom – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu firmy Slodkie.

Własna wytwórnia czekolady jest tym, co z pewnością wyróżnia warszawską firmę. Dzięki temu możliwe jest stworzenie nawet najbardziej wymyślnych czekoladowych kształtów. Jak zaznacza Anna Garmada: Branża reklamowa zmienia się niezwykle dynamicznie. Od 25 lat nieustannie obserwujemy trendy i dostosowujemy naszą ofertę do aktualnych potrzeb klienta. Stawiając na innowacje, czujemy, że stale się rozwijamy. Po tym ćwierćwieczu doszliśmy do etapu, gdy możemy przygotować na przykład czekoladową maszynę do szycia z dowolnym logotypem i dodatkowo zadrukowując opakowanie produktu dowolnym projektem.

25 aktywności CSR na ćwierćwiecze firmy Slodkie

Otwartość na wsparcie potrzebujących i proekologiczne podejście to wartości, którymi kieruje się firma już od początku istnienia. Dziś Slodkie ma na swoim koncie szereg działań o charakterze CSR-owym i, jak podkreślają przedstawiciele marki, nie zamierzają ustawać w trosce o lepsze jutro. W jubileuszowym roku stawka jest znacznie większa niż w poprzednich latach. Slodkie postanowiło przeprowadzić aż 25 akcji na rzecz potrzebujących osób, organizacji działających na rzecz zwierząt, a także wprowadzić dodatkowe zmiany wewnętrzne, w tym m.in. w obszarze produkcji, dzięki którym oferta stanie się jeszcze bardziej przyjazna dla środowiska. Jak dodaje Anna Garmada: Idea pomagania była bardzo bliska mojemu tacie, który z dużym powodzeniem przez lata zarządzał firmą. Nie wyobrażam sobie nie kontynuować tej tradycji.

Dobroczynność firmy na przestrzeni lat

W minionym ćwierćwieczu Slodkie wsparło szereg zbiórek czy organizacji. Firma ma na swoim koncie współpracę ze Szlachetną Paczką, Towarzystwem Przyjaciół Zwierząt Otwocki Zwierzyniec, a w jubileuszowym roku także z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy czy Fundacją Las na Zawsze. Poza wieloma akcjami zewnętrznymi, Slodkie od lat modyfikuje swoje produkty i opakowania, czyniąc je bardziej ekologicznymi. Jak podkreśla Anna Garmada:

Do produkcji naszych lizaków używamy tylko patyczków wykonanych w 100% z papieru. Taśmy klejące do pakowania wysyłek zamieniliśmy z syntetycznych na papierowe, podobnie jak bąble wypełniające paczki, które dziś są wykonane z folii biodegradowalnej. Sukcesywnie wycofujemy się też z opakowań wykonanych z wielu tworzyw trwale ze sobą złączonych, które nie nadają się do recyklingu.

Slodkie stosuje folie pochodzące w 80% z recyklingu, które nadają się do ponownego przetworzenia. Co więcej, każde z opakowań kartonowych może być wykonane z materiału pochodzącego w 100% z makulatury. Znaczna większość produktów pakowanych w folie zgrzewalne dostępna jest w wariancie folii biodegradowalnej wykonanej z celulozy.

Trend na pomaganie i wprowadzanie zmian na rzecz środowiska trwa. Oby podejście to pozostało z nami w kolejnych ćwierćwieczach.