Kot-superbohater stał się bohaterem banerów reklamowych i komunikacji publicznej od razu w czterech polskich miastach. W Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie mieszkańcy spotkają się z nim na tramwajach miejskich, na citylightach oraz na billboardach. A w Gdańsku, pomimo reklamy zewnętrznej, miejscowych zaskoczył zmieniony wygląd popularnego pociągu Gdańsk-Gdynia-Sopot. Wagony stały się jaskrawo żółte, i razem z puszystym superbohaterem przypominają pasażerom, że każdy dzień to ,,Dobry dzień na zmiany”.
W taki właśnie niestandardowy sposób SOFTSWISS, międzynarodowa firma z branży IT i jeden z najbardziej znanych twórców oprogramowania dla iGaming na świecie, postanowiła opowiedzieć o sobie miejscowym specjalistom, na których w polskim centrum programistycznym czeka ponad 100 ofert pracy.
– Oczywiście, wykorzystujemy też tradycyjne metody poszukiwania pracowników, ale w Polsce testujemy nowe narzędzia. Duża firma technologiczna ma możliwość, żeby głośno zakomunikować o sobie online na portalach dla poszukujących pracy. Ale my wyszliśmy poza ramy świata cyfrowego i zamiast w Internecie, opowiedzieliśmy o sobie w przestrzeni miejskiej – komentuje Walentina Baginia, CMO firmy SOFTSWISS. – Nieprzypadkowo główną postacią kampanii został kot jako superbohater. Każdy nowy pracownik jest dla nas utalentowanym superbohaterem, specjalistą w swoim zawodzie, który nie boi się nowych wyzwań i challenge’ów. Teraz firma aktywnie zwiększa załogę w polskim oddziale, i właśnie takich superbohaterów poszukujemy. Obecnie firma SOFTSWISS stała się zauważalna na ulicach czterech miast, co oznacza, że wzrastają szanse, iż na nasze oferty pracy zwróci uwagę wykwalifikowany miejscowy specjalista.
Oddział w Poznaniu w ciągu roku już powiększył się do 240 pracowników. Planuje się, że do końca roku liczba pracowników zwiększy się jeszcze o minimum 150 osób. Przy tym nie ma znaczenia, w jakim mieście Polski znajduje się pracownik. SOFTSWISS działa na całym świecie i ma zorganizowany system pracy zdalnej.
Specjalnie na potrzeby lokalnego rynku firma SOFTSWISS opracowała system bonusów powitalnych dla nowych pracowników. Jeżeli ktoś złoży CV na określoną ofertę pracy i do 30 listopada pomyślnie przejdzie rozmowę kwalifikacyjną, to po przejściu okresu próbnego od razu otrzyma od 2 000 do 4 000 USD.
Tak przy okazji, to nie pierwszy przypadek, kiedy SOFTSWISS wykorzystuje niestandardowe podejście do poszukiwania nowych pracowników w Polsce. Niedawno firma przeprowadzała błyskawiczne rozmowy kwalifikacyjne z programistami Ruby. Jest to taki format rozmów kwalifikacyjnych, który pozwala otrzymać ofertę pracy w ciągu zaledwie kilku godzin zamiast kilku tygodni.