Spółdzielcza Grupa Bankowa od 31 lipca 2019 roku udostępniła swoim klientom możliwość wykonywania transakcji przy pomocy kodu BLIK. Dzięki tej usłudze klienci korzystający z usług banków zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej mogą szybko i bezpiecznie dokonać płatności w internecie, wypłacać gotówkę z bankomatów lub płacić za dokonane zakupy w sklepach stacjonarnych.
– Jesteśmy dumni z tego, że płatności mobilne BLIK są już dostępne dla klientów Banków Spółdzielczych SGB. Naszą ambicją jest umożliwienie płacenia w ten sposób każdemu, kto korzysta z usług bankowych (…) – mówi prezes Polskiego Standardu Płatności, który jest operatorem systemu BLIK.
Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą płacić przy pomocy swojego smartfona z zainstalowaną aplikacją „Portfel SGB”
Zobacz także: Co to jest BLIK
BLIK wygodną formą płatności
O tym, że płatność kodem BLIK cieszy się dużą popularnością wśród Polaków, świadczą liczby. Od końca zeszłego roku ta forma płatności wyprzedziła transakcje wykonywane przy pomocy kart płatniczych. W samym 2018 roku, Polacy zrealizowali ponad 91 mln transakcji używając kodu BLIK, a ich wartość przekroczyła 12 miliardów złotych. Jest to trzykrotnie więcej niż to miało miejsce 2 lata temu, gdzie wartość transakcji wynosiła 4,5 miliarda złotych.
Zobacz także: Ile zer ma miliard