Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

TYTUŁ „STACJI ROKU” DLA NIEMIECKIEJ STACJI BENZYNOWEJ KORZYSTAJĄCEJ Z SYSTEMÓW PANASONIC ESL

team energie, operator rozległej sieci stacji paliw, został niedawno uhonorowany za swoją jednostkę w Peelwatt w północnych Niemczech za wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania dostarczanego przez firmę Panasonic, które obejmuje elektroniczne etykiety na półkach, znane jako „Electric Shelf Label” (ESL)

Firma team energie, która jest klientem Panasonic Connect Europe, została wyróżniona prestiżową nagrodą „Stacja Paliw Roku” w kategorii „Bistro” za swoją placówkę w Peelwatt znajdującą się na północy Niemiec. Ta renomowana nagroda jest przyznawana co dwa lata przez czasopismo branżowe Tankstelle we współpracy z Federalnym Stowarzyszeniem Niezależnych Stacji Paliw (BFT) oraz Stowarzyszeniem Zakupów Niezależnych Stacji Paliw (EFT), które reprezentują około 3000 stacji paliw w całych Niemczech.

Każda nominowana do tytułu stacja paliw została poddana ocenie przez jury składające się z doświadczonych ekspertów branżowych. Podczas oceny brano pod uwagę innowacyjność usług, zaangażowanie w ochronę środowiska, asortyment, przyjazny personel oraz jakość doradztwa świadczonego przez pracowników. Oficjalna ceremonia wręczenia nagrody odbyła się 14 czerwca podczas gali Tankstellenmesse Essen, która zgromadziła 1000 gości. To wynik wspaniałej współpracy między pracownikami stacji benzynowych, zespołem Petrol Station Business Unit, a także wszystkimi zaangażowanymi dostawcami i usługodawcami, podsumował zwycięstwo Arnd Luther, szef działu zarządzania w zespole team energie.

Przekonujący pakiet – od usług po ceny

 W sklepie klientów przywitać mogą podświetlone diodami LED stanowiska kasowe, a także lokalna panorama Flensburga, widoczna na zadaszeniu nad obszarem kas i bistro. Te regionalne elementy personalizują zakupy, tworząc unikatową atmosferę, która jest obecna w całym budynku.

Wykorzystanie rozwiązania Panasonic Electronic Shelf Labelling (ESL) stanowi dodatkowy czynnik zapewniający pozytywne doświadczenia klientów. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, sklep może bezprzewodowo połączyć się ze scentralizowanym systemem punktów sprzedaży (POS), co umożliwia automatyczną aktualizację wyświetlanych cen w sklepie oraz wprowadzanie na bieżąco nowatorskich kampanii marketingowych, zwiększenie sprzedaż, redukcję błędów cenowych oraz optymalizację czasu pracy personelu. Sklep korzysta również z elementów cyfrowej reklamy na regałach i przy kasach, a także z ekranu dotykowego, na którym prezentowane są miesięczne zmiany w ofercie sklepu. Nowoczesny moduł sklepowy promuje również najnowsze i najbardziej popularne produkty, podkreślając tym samym innowacyjny charakter sklepu.

Kiedy mówimy o kategorii „Bistro”, niezwykle ważna jest obsługa klienta, czystość i porządek, dodaje Luther. Doświadczenie klienta było oceniane za pomocą tajnego testu zakupowego, którego wyniki były kluczowe do zdobycia tej nagrody.

Rozwiązanie ESL przyczyniło się do zdobycia nagrody w dwóch istotnych aspektach. Po pierwsze, system ten znacząco oszczędza czas, dzięki czemu pracownicy mają większą swobodę w obsłudze klientów i spełnianiu ich potrzeb. Po drugie, tego typu rozwiązanie ułatwia organizację i kontrolę poziomów zapasów, nawet wtedy, gdy kierownictwo nie jest dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, podkreśla Jens-Michael Pohl, Head of Engineering w firmie Panasonic Connect Europe.

Stacja paliw Peelwatt przeszła proces cyfryzacji w zaledwie jeden dzień! W tym czasie zainstalowano na niej ponad 800 elektronicznych etykiet (ESL), głownie o rozmiarze 2,2 cala, ale także w rozmiarach 2,6 i 4,2 cala.

Więcej informacji na temat pierwszej stacji paliw team energie wyposażonej w system Panasonic można znaleźć na stronie internetowej PCOEU: https://oc.connect.panasonic.com/nz/en/case-studies/full-throttle-petrol-station-team-energie