Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Blisko ludzi

Uber Eats – Coraz więcej Polaków wybiera bycie wege

Jesteśmy świadkami rewolucji, która odbywa się na… talerzach Polaków. Tak wynika z danych udostępnionych przez platformę Uber Eats. Ma to swoje odzwierciedlenie nie tylko w decyzjach konsumentów, którzy coraz chętniej zamawiają dania bezmięsne, ale również w ofercie restauratorów. Na talerzach zaczyna królować tofu (44% wzrost zamówień) oraz mięso roślinne (87% wzrost). Co jeszcze wybierają Polacy? 

Wiele osób wierzy, że styczeń to miesiąc wielu wyzwań, które stawiamy przed sobą w myśl hasła “nowy rok, nowy/a ja”. Niektórzy zapisują się na siłownię lub kursy językowe, inni decydują się na zmianę diety (chwilową lub całkowitą). W tym drugim aspekcie najbardziej popularne są “Suchy Styczeń”, czyli 31 dni bez alkoholu oraz mający już 10-letnią tradycję ruch Veganuary, czyli promowanie diety bezmięsnej. To świetna okazja na poznanie nowych smaków, które są różnorodne, smaczne, a przede wszystkim – zdrowe.

Świadome wybory na co dzień

Jak wynika z danych platformy badawczej GWI* aż 53% respondentów platformy Uber Eats deklaruje, że interesuje się zdrowym odżywianiem, 13% dietą wegetariańską, a 14% – wegańską. Nie dziwi więc, że ich zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w wyborach zakupowych na platformie.

Rok 2023 zakończył się z ponad 44% wzrostem zamówień potraw bezmięsnych na platformie Uber Eats w porównaniu do poprzedniego. Trendy te widzą także restauratorzy, a liczba lokali oferujących dania wegetariańskie wzrosła o 28%. Coraz częściej można zaobserwować liczbę bezmięsnych opcji w restauracjach z szerokim menu.

Jakie wege dania uwielbiają Polacy?

Osoby na diecie bezmięsnej lub decydujące się na bezmięsną alternatywę mają swoje ulubione wybory. Na ich stołach królują 4 potrawy, które były najczęściej zamawiane na platformie Uber Eats w 2023 roku. Są to odpowiednio:

  • wegański kebab
  • ramen bez mięsa
  • pizza z warzywami
  • sałatka wrap

Kraków wegańską stolicą Polski

W dzisiejszym świecie, w którym zdrowy tryb życia cieszy się coraz większym uznaniem opcje bezmięsne zyskują coraz większą popularność – szczególnie w dużych miastach. Według opublikowanego w grudniu najnowszego raportu Uber Eats Cravings Report za rok 2023 rok, miejsca z najbardziej zróżnicowanym i zdrowym jedzeniem w Polsce to:

1.       Kraków

2.       Poznań

3.       Warszawa

Tofu, mięso roślinne oraz zamienniki mleka 

Roślinne zamienniki mięsa pasują do zup, sałatek oraz dań głównych. W tym segmencie bardzo popularne jest tofu, a wzrost dań zamawianych właśnie z tym składnikiem wyniósł 43% w ciągu całego roku. Jednocześnie, prawdziwą gwiazdą w menu stało się mięso roślinne, z ogromnym wzrostem zamówień o 87% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Także roślinne zamienniki mleka znajdują nowych fanów, a do kawy najczęściej wybieramy dodatki w postaci napojów: sojowych, owsianych, migdałowych, ryżowych oraz kokosowych.

Wybory użytkowników Uber Eats są odzwierciedleniem tego co dzieje się w polskim społeczeństwie i z radością obserwujemy rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz świadomym wyborem dań wegetariańskich. W tym miejscu warto docenić kreatywność i pracę jaką wykonują restauratorzy obecni na platformie w rozwijaniu kuchni bezmięsnej w Polsce. To dzięki nim wyzwanie Veganuary jest nie tylko łatwe, ale przede wszystkim smaczne – powiedział Michał Dubisz, General Manager, Uber Eats Poland.

Polskie veganuary to… wrzesień

Wrzesień to czas, w którym użytkownicy Uber Eats zamawiają procentowo najwięcej dań wegetariańskich. W tym właśnie okresie z pól zbierane są świeże warzywa, takie jak kalafior, kapusta, sałata, brokuły, kalarepa, rzodkiew, a także warzywa korzeniowe, jak marchew i buraki ćwikłowe. Restauratorzy na jesieni dostosowują swoje menu, dodając potrawy oparte na sezonowych produktach, a użytkownicy doceniają to.

Oznacza to, że – zgodnie z celem akcji Veganuary – niezależnie od tego czy decydujemy się na całkowitą zmianę diety czy nie, bezmięsne wybory stają się powszechne i nie ograniczają się tylko do styczniowego wyzwania.

*Dane GWI obejmujące grupę 1080 respondentów, użytkowników platformy Uber Eats (okres Q4 2022 – Q3 2023)

Polityka prywatności dfusion communication: prowadząc działania Public Relations na rzecz swoich klientów, firma dfusion communication jest administratorem danych osobowych. Szczegółowe informacje na temat celu, zasad, zakresu przetwarzanych danych osobowych oraz praw przysługujących osobom, których dane są przetwarzane, znajdują się na stronie: www.dfusion.pl/polityka-prywatnosci