Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Firma

Umowa o dzieło musi być zgłoszona do ZUS

zus panel pup

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, na swojej stronie internetowej poinformował przedsiębiorców o konieczności zgłoszenia pracownika wykonującego pracę na umowie o dzieło.

Jak czytamy na stronie:

Przepisy Tarczy antykryzysowej wprowadziły obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło zawieranych od nowego roku. ZUS musi prowadzić ewidencję takich umów.

Czy każda umowa o dzieło musi być zgłoszona do ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyjaśnia

Obowiązek ten nie dotyczy umów o dzieło:

  • zawartych z własnym pracownikiem,
  • wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem,
  • zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności.

Formularz RUD

Formularz RUD (Zgłoszenie umowy o dzieło), dla umów zawartych od 1 stycznia 2021 roku, należy złożyć w ciągu 7 dni od zawarcia takiej umowy. Można to zrobić za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Dla każdego wykonawcy dzieła trzeba złożyć oddzielny formularz RUD. W jednym formularzu RUD można wykazać maksymalnie 10 umów zawartych z jednym wykonawcą.

Powiązane artykuły

Ubezpieczenia społeczne w ZUS

teoriabiznesu.pl

Formularze ZUS – deklaracje, zgłoszenia i informacje o płatniku

teoriabiznesu.pl

Ile wynosi wysokość składek ZUS w 2021 roku?

teoriabiznesu.pl