Zakład Ubezpieczeń Społecznych, na swojej stronie internetowej poinformował przedsiębiorców o konieczności zgłoszenia pracownika wykonującego pracę na umowie o dzieło.
Jak czytamy na stronie:
Przepisy Tarczy antykryzysowej wprowadziły obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło zawieranych od nowego roku. ZUS musi prowadzić ewidencję takich umów.
Czy każda umowa o dzieło musi być zgłoszona do ZUS?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyjaśnia
Obowiązek ten nie dotyczy umów o dzieło:
- zawartych z własnym pracownikiem,
- wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem,
- zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności.
Formularz RUD
Formularz RUD (Zgłoszenie umowy o dzieło), dla umów zawartych od 1 stycznia 2021 roku, należy złożyć w ciągu 7 dni od zawarcia takiej umowy. Można to zrobić za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Dla każdego wykonawcy dzieła trzeba złożyć oddzielny formularz RUD. W jednym formularzu RUD można wykazać maksymalnie 10 umów zawartych z jednym wykonawcą.