Istniejąca od 1979 roku firma Lumberjack rozszerza swoją obecność o kolejne europejskie państwo. Z początkiem października 2023 produkty marki dystrybuowane w Polsce przez firmę MM Sport będą dostępne m.in. na stronie e-lumberjack.pl.
Wszystko zaczęło się od rzemieślnika z Werony, który w 1979 roku, podczas swojej wyprawy do Ameryki Północnej zachwycił się nieokiełznaną przyrodą. Ogromne, krystaliczne jeziora i lasy klonowe zainspirowały go do stworzenia w rodzimych Włoszech firmy nawiązującej do obuwia kanadyjskich komandosów, stojących na straży natury. Tak też powstało logo marki, przedstawiające podwójny liść klonu. Od tamtej pory minęło niespełna 50 lat, a Lumberjack aktualnie obecny jest w 40 krajach, posiadając ponad 1500 punktów sprzedaży stacjonarnej. Jak wyglądała historia tego lokalnego biznesu?
Innowacje od początku istnienia
Lumberjack zawsze wyprzedza konkurencję o kilka kroków. Celne spostrzeżenia dotyczące komunikacji i wdrożenie promocji w telewizji już w latach 80. złożyły się na sukces i pozycję kultowej we Włoszech marki oraz bestsellerowej sprzedaży modelu „River Boot”, którego fason do tej pory króluje zarówno w modzie miejskiej, jak i sportowej.
Pierwszy sklep został otworzony w 2010 roku w Mediolanie. W tym miejscu na podkreślenie zasługuje indywidualne podejście do ekspozycji produktów, kładące nacisk i uwidaczniające istotę wartości Lumberjack – szacunku do natury i jej synergii ze współczesną modą. Również visual merchandising ma nie tylko eksponować produkt, ale także zapoznawać gości sklepu ze wspomnianymi wartościami i je utrwalać.
Nieco ponad dekadę później od założenia pierwszego oddziału, rozwój w samych Włoszech doprowadził do powstania 1500 punktów sprzedaży oraz 300 punktów ekspozycji u multibrandowych dystrybutorów. Marka obecnie dostępna jest już w 40 państwach na całym świecie, a od września 2023 roku – także na polskim rynku.
W ofercie Lumberjack znajdziemy produkty przeznaczone dla całej rodziny, odzież, akcesoria oraz obuwie dedykowane mężczyznom, kobietom i dzieciom.
Od jednego sklepu do 1500 punktów sprzedaży w dekadę
W 2012 roku Lumberjack został kupiony przez grupę FLO (wcześniej Ziylan’s Group), która po przejęciu założyła Brand Park – spółkę dedykowaną rozwojowi marki, jej komercjalizacji oraz pozostałym działaniom nastawionym na rozwój lokalnie i poza granicami. Dla optymalizacji zysków i rozwoju biznesu w 2013 na czele Brand Park stanął nowy zarząd, w wyniku czego odnotowany został znaczny wzrost obrotów.
Od 2017 roku do portfolio brandu dołączyła również linia odzieżowa. Pierwsza kolekcja UN Code prawie od razu zyskała ogromny sukces, podobnie jak wydana rok później linia sportowa Lumberjack Sport. Wszystkie projekty tworzone są z wyselekcjonowanych materiałów, zapewniających funkcjonalność i wygodę. Firma co sezon inwestuje w badania, które mają na celu ciągłe zwiększanie komfortu użytkowania produktów oraz odpowiadanie na potrzeby klientów. Po dokładnym researchu zespół projektuje i rozwija poszczególne elementy oferty, które lokalnie przechodzą również testy produktowe.
Przynależność do FLO Group zapewniła marce korzystny dostęp do międzynarodowych podwykonawców firmy, będącej najważniejszym producentem obuwia w Turcji i jednym z liderów w Europie (dystrybucja ponad 40 milionów par rocznie).
W zgodzie z naturą i trendami
Lumberjack powstał w wyniku zachwytu naturą oraz chęcią połączenia jej z elementem sztuki – modą. Dlatego marka na każdym kroku podkreśla synergię działań związanych z szacunkiem do przyrody, jak i samą obecność w świecie współczesnej mody i mediów. Zgodnie z własną filozofią wyrażaną hasłem UrbaNature firma kładzie nacisk na nieodłączny związek środowiska miejskiego z naturalnym.
Lumberjack corocznie angażuje się także w najważniejsze targi obuwnicze we Włoszech: Pitti Immagine Uomo we Florencji i Micam w Mediolanie, gdzie lokalnie prezentuje kolejne modele, a odwiedzający mogą przekonać się o oferowanej jakości.
Teraz także i my możemy poznać markę w związku z premierą na polskim rynku. Od października 2023 roku produkty dostępne są na e-lumberjack.pl.