Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Wyniki 6. edycji Instytucji Roku- sprawdź najlepszy bank w Polsce

konto bankowe

W szóstym wydaniu Instytucji Roku przedstawiono zwycięskie instytucje bankowe. Ranking nieprzerwanie od sześciu lat ma na celu podnoszenie standardów jakości obsługi oraz sprostanie rosnącym oczekiwaniom klientów. W tej edycji oceniono również zaangażowanie banków w dostosowanie się do bieżących warunków funkcjonowania w dobie pandemii COVID-19.

Instytucje bankowe oraz banki zostały ocenione w siedmiu kategoriach. Łącznie przyznano 49 tytułów „Instytucji Roku”. Który bank zyskał miano najlepszego w danej kategorii?

NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ INTERNETOWA

Aktywność bankowa przeniosła się do świata online. Coraz więcej osób decyduje się na zdalną obsługę konta i transakcje cyfrowe. Pośród 14 banków wyłoniono te, które wyróżniły się funkcjonalnością, przyjaznym dostępem do konta i intuicyjnym interfejsem.

Na pierwszym miejscu znalazł się ING Bank Śląski, tuż za nim mBank. Trzecie miejsce zajął natomiast Alior Bank.

NAJLEPSZA APLIKACJA MOBILNA

Serwisy mobilne, podobnie jak bankowość internetowa muszą sprostać wszelkim oczekiwaniom klientów. W tej kategorii najistotniejsze są operacje i dyspozycje jakich dokonać można przez telefon oraz proste i wygodne poruszanie się po aplikacji.

Wśród 14 banków, ponownie najlepiej oceniony został ING Bank Śląski. Aplikacje mobilne Alior Banku i Millennium zajęły kolejne drugie i trzecie miejsce.

NAJLEPSZA OBSŁUGA W PLACÓWCE

14 banków zostało przebadane pod kątem najlepszej obsługi w trzech pomiarach, a o pozycji w tej kategorii decydował średni wynik o minimalnej wartości 80%. W ocenie uwzględniono produkty, które cieszą się największą popularnością wśród klientów, a więc: konto osobiste, kredyt gotówkowy i produkty depozytowe.

Najlepszą obsługą odznaczył się Getin Bank. Na drugim miejscu znalazł się Santander, a trzecie miejsce w tej kategorii należy do banku BNP Paribas.

NAJLEPSZY BANK DLA FIRM

W tej kategorii wzięto pod lupę banki, które mają najkorzystniejszą ofertę dla przedsiębiorców. Eksperci szczególną uwagę zwrócili na pierwsze wrażenie, płynność obsługi, przywitanie, komfort obsługi, ustalenie oczekiwań, prezentację oferty, sprzedaż czy sposób przeprowadzenia rozmowy i zakończenie. Przy otwieraniu konta istotna była liczba, treść, a także zawartość podpisywanych dokumentów i szybkość dostarczenia karty płatniczej. Co więcej, poddano weryfikacji sposób prezentacji oferty na stronie internetowej i jakość kontaktu z bankiem poprzez rozmowę telefoniczną, czat oraz email. Kluczowa była także rozmowa dotycząca możliwości w zakresie finansowania.

Najbardziej zorientowany na przedsiębiorców okazał się BNP Paribas, na drugim miejscu znalazł się Alior Bank, a tuż pod nim Santander.

NAJLEPSZY BANK W POLSCE

W tej kategorii wyłania się tylko jeden najlepszy bank w kraju. Warunkiem konkurowania o ten tytuł jest uzyskanie wyróżnienia „Najlepsza obsługa w placówce”. Decydująca jest suma punktów, które są równoważne z pozycją, jaką zajął dany bank w każdej z kategorii: Najlepsza obsługa w placówce, Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych, Najlepsza obsługa hipoteczna, Najlepsza bankowość internetowa ,Najlepsza aplikacja mobilna, Najlepszy zdalny proces otwarcia konta, Najlepszy bank dla firm. Zwycięża bank z najmniejsza ilością punktów.

Tytuł Najlepszego banku w Polsce 6. edycji Instytucji Roku zdobył PNB Paribas.

Miniony rok, który zakończyliśmy z historycznie wysokim wynikiem, pokazał jednak, że potrafimy radzić sobie nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach. Udowodniliśmy, że skala działalności oraz model biznesowy, zbudowane w ostatnich latach, pozwalają generować solidne wyniki pomimo trudnej sytuacji gospodarczej. Z powodzeniem przeszliśmy wymagającą próbę, dostarczając przy tym naszym Klientom usługi najwyższej jakości, co potwierdza nagroda Najlepszy Bank w Polsce. Cieszę się, że nasza praca została dostrzeżona i doceniona. Jednocześnie traktuję to wyróżnienie, jako wielką motywację do powtórzenia sukcesów w 2021 roku.- tak wygraną skomentował Prezes Zarządu Banku, Przemysław Gdański.

 Źródło: InstytucjaRoku.pl

Opracowała: Weronika Walasek

 

Powiązane artykuły

Jak korzystać z kodu BLIK? – video i infografika

teoriabiznesu.pl

GOksięgowość usprawni prowadzenie działalności przez mikroprzedsiębiorców

teoriabiznesu.pl

Pandemia a straty w sektorze bankowym

teoriabiznesu.pl