Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

 Zac Posen nowym dyrektorem kreatywnym marki GAP

Słynny amerykański projektant i ulubieniec gwiazd Hollywood Zac Posen został nowym wiceprezesem wykonawczym oraz dyrektorem kreatywnym GAP Inc. Jego kreacje nosiły m.in. Sarah Jessica Parker, Michelle Gwyneth Paltrow, Naomi Campbell czy Rihanna. Wiedza techniczna i latami budowane doświadczenie Zaca Posena, zrewolucjonizowały amerykańską modę i świetnie wpisują się w misję GAP Inc., która od początku istnienia stawia na kreatywność, indywidualność i wyrażanie siebie. To nowy rozdział w kreowaniu amerykańskiej mody!

 GAP słynie z tego, że jest promotorem wyjątkowo optymistycznego wyczucia amerykańskiego stylu, który wypełnia luki między jednostkami, pokoleniami i kulturami. Marka od lat stawia na podkreślenie indywidualizmu i kreatywności noszącego, brand nieustannie się rozwija i co rusz zaprasza do współpracy nowych twórców i artystów. Wzmacniając misję marka GAP wraz z początkiem lutego powołała na funkcję wiceprezesa wykonawczego oraz dyrektora kreatywnego GAP Inc., projektanta Zaca Posena. 

Zac Posen to wielokrotnie nagradzany twórca i przedsiębiorca, znany z doskonałości technicznej, dbałości o detale oraz z projektów podkreślających sylwetkę kobiet. W ciągu 25 lat jego rozległa kariera obejmowała kreacje na czerwony dywan, ubrania na co dzień, akcesoria oraz projekty kostiumów teatralnych czy telewizyjnych. Zasłynął jako twórca dzieł nawiązujących do Złotego Wieku Hollywood. Już w wieku 21 lat rozpoczął własną działalność modową, debiutując na najważniejszym wydarzeniu modowym – Fashion Week w Nowym Jorku. W krótkim czasie zyskał rozpoznawalność wśród największych amerykańskich gwiazd. Kreacje jego autorstwa odznaczały się wyrafinowaniem, klasą i elegancją. Nosiły je m.in. Sarah Jessica Parker, Michelle Gwyneth Paltrow, Naomi Campbell czy Rihanna. Po zamknięciu w 2019 roku autorskiej marki odzieżowej, dziś Zac Posen powraca jako nowy dyrektor  kreatywny GAP Inc.

„Cieszę się, że mogę powitać Zaca Posena, jednego z najbardziej znanych amerykańskich projektantów, na początku ekscytującego nowego rozdziału dla Gap Inc. Jego wiedza techniczna i wyrazistość stylu ewoluowały amerykańską modę, dzięki czemu świetnie pasuje on do firmy, w której nieustannie pobudzamy kreatywność i próbujemy nadać naszym historycznym markom nowy kierunek”, powiedział Richard Dickson, prezes i dyrektor generalny Gap Inc.

 Jako dyrektor kreatywny Gap Inc., Zac Posen będzie pełnił rolę “kuratora kultury” i kreatywnego partnera Richarda Dicksona, tym samym dołączając do zespołu kierowniczego firmy. „Gap Inc. i jego marki od dziesięcioleci kształtują amerykańską modę i popkulturę (…). Chętnie dołączam do Gap Inc., szczególnie teraz, gdy marka stawia na podkreślenie spójności swojego portfolio, które zakorzenione jest nie tylko w świetnym produkcie i niezwykłych doświadczeniach, ale i w ogromnych pokładach kreatywności, powiedział Zac Posen w komunikacie prasowym.

Wraz z 2024 rokiem marka GAP otwiera więc nowy rozdział w kreowaniu amerykańskiej kultury, pozostając orędownikiem indywidualności, pionierem inkluzywności, siłą dobra i wyznawcą możliwości.

O marce

Gap – współczesny amerykański optymizm

Założona w San Francisco marka Gap powstała z myśli i koncepcji idealizmu. To tam, w 1969 roku Don i Doris Fisher otworzyli pierwszy, jedyny w swoim rodzaju sklep, który miał sprostać potrzebom wielu pokoleń i zniwelować lukę między nimi. W ten sposób stworzyli markę, która łączy pokolenia poprzez kultowy styl.

Marka jest pomysłodawcą i promotorem wyjątkowo optymistycznego wyczucia amerykańskiego stylu, który wypełnia luki między jednostkami, pokoleniami i kulturami. Tam, gdzie klasyczne sylwetki są kultowe. Tam, gdzie trwa rzemiosło i jakość. Gdzie kwitnie indywidualność, a integracja pobudza kreatywność. Tam, gdzie robi się coś więcej niż sprzedaje ubrania – Gap kształtuje kulturę i umacnia swój sukces dziedzictwem zakorzenionym w denimie.

Gap aktywnie angażuje się również w działalność na rzecz środowiska. Każdego dnia przybliża się do założonego celu tworzenia trwałych zmian, wzbogacania społeczności i bycia lepszym dla obecnego i kolejnych pokoleń. Marka wierzy, że powinna być siłą napędową dobra, dlatego też projektuje odzież i akcesoria z lepszych materiałów oraz stara się wywierać pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

Opierając się na idealizmie, Gap jest orędownikiem indywidualności, pionierem inkluzywności, twórcą kultury, siłą dobra i wyznawcą możliwości.