Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Blisko ludzi

Polskie marki o globalnym zasięgu

lokalne marki

Ceramikę z Bolesławca mają w swoich domach Japończycy, smakiem wafelka Prince Polo zachwycają się Islandczycy, obuwie Gino Rossi pokochali mieszkańcy czeskiej Pragi, a to tylko kilka marek, które odniosły sukces nie tylko w kraju nad Wisłą. Polskie przedsiębiorstwa bez wątpienia zwiększają swoją popularność, a kluczem do międzynarodowego sukcesu są wysokiej jakości produkty. Jakie jeszcze rodzime firmy zdobywają zaufanie konsumentów na całym świecie?

Kross – rowerem przez świat

Prawie 30 lat działalności, ponad 40 zagranicznych rynków i więcej niż 300 tys. sprzedawanych rowerów rocznie – tak prezentuje się przedsiębiorstwo Kross w liczbach. Firma od początku swojej działalności zajmuje się nie tylko produkcją rowerów, ale również akcesoriów do jednośladów. Założony przez Zbigniewa Sosnowskiego Kross ewoluował jednak stopniowo. Z niewielkiego sklepu w Przasnyszu w niedługim czasie przekształcił się w większą hurtownię, a następnie montownię rowerów. Miłośnicy rowerowych wycieczek mogą obecnie znaleźć w ofercie polskiego producenta rowery górskie, szosowe, ebike, turystyczne, miejskie i junior. Co więcej, oferuje on również usługi takie jak mobilny serwis czy… dożywotnia gwarancja na dwa typy ram (stalowe i aluminiowe). Na które zagraniczne rynki trafiają przasnyskie rowery? Między innymi niemiecki, hiszpański, francuski i skandynawski. Warto także podkreślić, że ze sprzętu korzysta grupa kolarska Kross Racing Team – w jej barwach jeżdżą chociażby tacy zawodnicy jak Maja Włoszczowska czy Sergio Mantecon.

LPP – polska firma, globalna marka

Wśród polskich marek, które systematycznie odnoszą zagraniczne sukcesy, z pełnym przekonaniem ulokować można również LPP. Firma rodzinna powstała w 1991 roku w Gdańsku z inicjatywy Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca. Pod koniec lat 90. stworzono pierwszy brand – Reserved – który dziś jest flagową marką LPP. Obecnie polski producent odzieży ma w swoim portfolio marki takie jak wcześniej wspomniany Reserved, a także Mohito, Sinsay, Cropp i House. Co więcej, pomorski inwestor jest obecny już na 39 rynkach na świecie! Sklepy wybranych brandów spotkać można m.in. w Niemczech, Czechach, Rosji i na Słowacji. Jednym z ostatnich sukcesów jest także debiut w Bośni i Hercegowinie oraz w Finlandii. Tym, co wyróżnia LPP, jest nie tylko wpisana w DNA firmy dynamika działania, ale również zaangażowanie w rozwój lokalnej społeczności i prośrodowiskowe działania – marka wprowadziła m.in. linię ECO AWARE czy pojemniki na używaną odzież w wybranych salonach, która trafiła do potrzebujących.

Amica S.A. – funkcjonalność i doskonały design

Przeszło 70 lat działalności i popularność na ponad 50 zagranicznych rynkach – Amica S.A. to zdecydowany lider wśród polskich marek, produkujących sprzęt gospodarstwa domowego na taką skalę. Jak podaje firma, w ponad połowie polskich domów znajduje się minimum jedno wyprodukowane przez nią urządzenie. Za międzynarodowym sukcesem stoją nie tylko wysokiej jakości produkty, ale także zróżnicowana oferta, która doskonale dopasowuje się do potrzeb współczesnych konsumentów. Działająca od 1945 roku firma, obecnie ma w swojej ofercie m.in. piekarniki, pralki, lodówki i zmywarki, a jednym z przełomowych momentów w jej historii był 2012 rok, kiedy wyprodukowano i sprzedano 1 milion kuchni w ciągu roku. Obecnie jej produkty spotkać można chociażby w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Rosji czy krajach skandynawskich. Firma może również poszczycić się zdobywanymi nagrodami. Wśród nich znalazły się takie jak Red Dot Design Award czy IF Design Award.

Jak widać, polskie marki odnoszą sukcesy nawet na odległych rynkach. Ekspansja rodzimych produktów za granicę przynosi markom znad Wisły zyski nie tylko za sprawą atrakcyjnych cen i niespotykanego designu, ale również wysokiej jakości oferowanych produktów. Konsumenci na całym świecie doceniają nie tylko służące przed długie lata sprzęty, ale również wpisujące się w najgorętsze trendy ubrania czy sprzęt sportowy, umożliwiający realizowanie pasji.