Rozwój technologii IT stwarza nowe możliwości w zakresie prowadzenia firmy i zarządzania nią na co dzień, wspierając jej efektywność i konkurencyjność. Deweloperzy, którzy korzystają z nowoczesnego oprogramowania zauważają, że ułatwienia, które ono oferuje, pomagają jeszcze lepiej planować cały proces inwestycji, począwszy od zakupy gruntu, na obsłudze posprzedażowej klienta kończąc. Szczególnie w branży deweloperskiej, która ostatnimi laty przeżywa boom, i w której liczba transakcji dokonywanych w sektorze zwiększyła się istotnie, zarządzanie powinno być wspierane najnowocześniejszymi technologiami, tak by nie pozostać w tyle za konkurencją i móc oferować swoim klientom najlepsze z dostępnych udogodnień.
ZROZUMIENIE POTRZEB KLIENTA
Systemy CRM dla developerów wspierają zarządzanie relacją z klientem. Oznacza to, że w ramach strategii biznesowej wykorzystuje się technologię w celu zrozumienia potrzeb klienta. Pozyskana w ten sposób wiedza, wraz ze strategią biznesu i kulturą firmy pomaga stworzyć unikalny koncept, który jest jeszcze atrakcyjniejszy dla konsumentów, a dla firmy otwiera nowe możliwości i jest szansą na zwiększenie przychodów.
Za pośrednictwem CRM dla developerów klient może być informowany nie tylko o dokonanej płatności, ale może śledzić inwestycję na bieżąco poprzez panel klienta. System ten umożliwia tworzenie panelu klienta dostępnego za pośrednictwem strony internetowej, na której klient znajdzie dane swojej umowy, status rozliczenia a także faktury wystawione do tej pory.
CRM NA RÓŻNYCH ETAPACH INWESTYCJI
CRM dla developerów jest pomocny na każdym etapie prowadzenia inwestycji. W fazie początkowej planowania inwestycji umożliwia on pozyskiwanie gruntów, poprzez łatwy dostęp do szczegółowych informacji na temat dostępnych działek oraz ich dokumentacji. Przyjazny interfejs pozwala na ocenianie działek i włączenie do procesu pozyskiwania gruntów również architektów.
Na etapie sprzedaży lokali CRM dla developerów umożliwi szybszy kontakt z potencjalnym klientem oraz łatwiejszy dobór lokalu odpowiadającego preferencjom klienta. CRV dla developerów może również przyspieszyć proces sprzedaży poprzez generowane ofert czy automatyczne wysyłanie maili do potencjalnych kupców.
W CRM dla developerów możesz także obserwować jak przebiega proces sprzedaży, korzystając z funkcjonalności raportów generowanych w oprogramowaniu. Raporty mogą odpowiadać szczególnym potrzebom przedsiębiorstwa i pomogą kontrolować liczbę podpisanych kontraktów, wystawionych faktur, dokonanych wpłat, a także monitorować historię cen i rabatów udzielonych klientom.
WSPARCIE DLA DZIAŁÓW ADMINISTRACYJNYCH
CRM dla developerów to obopólna korzyść dla klienta jak również i dla działu rozliczeń i księgowości. System ten umożliwi szybkie śledzenie przychodzących płatności od klientów bez problemu dopasuje zarejestrowany wpływ do odpowiedniego klienta i prześle mu powiadomienie o otrzymanej wpłacie, a także wystawi fakturę. System jest w stanie przechowywać szablony nie tylko faktur VAT, ale także wachlarza dokumentów sprzedażowych, prospektów inwestycyjnych, czy wniosków zmian lokatorskich. Które mogą w łatwy sposób zostać dostosowane w razie potrzeby. To istotna oszczędność czasu poświęcanego przez pracowników na sporządzanie dokumentacji oraz kosztów dla firmy, a dla klienta wzrost satysfakcji – większa automatyzacja procesu to mniejsze ryzyko błędu czy pominięcia.
CRM dla developerów umożliwia łatwe zarządzanie wnioskami o zmiany lokatorskie, a także kontrolę kolejnych wersji projektu i komunikacje z wnioskodawcą. System umożliwia jednak nie tylko komunikację z klientem, ale może również zostać wykorzystany do regularnego kontaktu z wykonawcą, architektem czy serwisantem. W przypadku zgłoszenia przez nabywcę mieszkania usterek w odebranej już inwestycji, w łatwy sposób możemy podzielić wymagane prace na zlecenia i oddelegować je do podwykonawców, tak by usterki bez zbędnej zwłoki zostały naprawione. Pozwoli to na efektywniejsze zarządzanie budżetem inwestycji. Dzięki CRM możemy więc zarządzać wszystkimi kluczowymi obszarami z jednego miejsca!
CRM – TYLKO DLA DUŻEJ FIRMY?
CRM dla developerów może wpłynąć pozytywnie na funkcjonowanie dużych, średnich, ale też małych rodzinnych przedsiębiorstw. To jedno narzędzie oferuje rozbudowany wachlarz funkcji, umożliwiając poprawę relacji z klientami, integrację z kanałem marketingowym i może stanowić bezpieczną bazę danych. Warto rozważyć wprowadzenie nowego systemu od zaufanego dostawcy oprogramowania, na przykład https://develogic.pl/oprogramowanie-dla-deweloperow/, który charakteryzuje się szeroką funkcjonalnością i intuicyjną obsługa. Choć prowadzenie nowego systemu wiąże się ze zmianami i początkowo może wydawać się trudne, zarówno pracownicy jak i zarząd firmy szybko doceni korzyści, które z niego płyną.