Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Czym jest copywriting i jakie efekty przynosi?

Czym jest copywriting i jakie efekty przynosi?

Copywriting to często niedoceniana usługa, które może przynieść wiele efektów sprzedażowych. Można spotkać się także z opinią, że każdy może pisać teksty i nie jest to trudne zadanie, do którego potrzeba wykształconego w tym kierunku specjalisty. Nic bardziej mylnego. Osoba odpowiedzialna za pisanie tekstów, czyli copywriter, powinna znać zasady SEO, narzędzia analityczne, a także schematy sprzedaży oraz powinna pisać językiem korzyści.

Co to jest copywriting?

Copywriting to działania związane z tworzeniem treści w obszarze marketingu, reklamy, prasy i internetu, a także wszędzie tam, gdzie potrzebne są treści reklamowe. Głównym celem copywritingu jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie potencjalnego klienta, który w efekcie kupi produkt lub skorzysta z usługi. Copywriter nie tylko powinien dobrze pisać, znać zasady ortografii i być oczytanym. Copywriting wymaga przeprowadzania szczegółowego reserachu, rozumienia potrzeb klienta, a także znajomości oferowanego produktu lub usługi. Co to copywriting? Polega na pisaniu unikalnych tekstów, a także sloganów reklamowych. Do obowiązków copywritera najczęściej należy pisanie:

  • tekstów na strony www,
  • artykułów blogowych,
  • tekstów reklamowych,
  • opisów produktów,
  • tekstów na ulotki,
  • ofert handlowych,
  • treści newsletterów i mailingów,
  • materiałów prasowych,
  • artykułów sponsorowanych,
  • tekstów do publikacji w social mediach.

Dodatkowo copywriter zajmuje się optymalizacją stron www zgodnie z zasadami SEO.

Czym jest copywriting SEO?

Copwyriting SEO wymaga od specjalisty określonych umiejętności, które pozwolą mu na dodanie do tekstu słów kluczowych, które wpłyną na pozycjonowanie strony. Obecnie używa się zarówno pojedynczych słów, jak i długich, rozbudowanych sformułowań, a także zapytań. SEO copywriting wymaga także tworzenia akapitów z odpowiednimi tytułami i nagłówkami, a także meta tytułów i opisów, dostosowanych do poszczególnych wyszukiwarek.

Jakie efekty przynosi copywriting?

Profesjonalny copywriting przynosi korzyści całej firmie, nie tylko w obszarze sprzedaży. Jakich korzyści możemy spodziewać się po nawiązaniu współpracy z copywriterem?

  • Copywriting SEO przynosi pozytywny wpływ na pozycjonowanie całej strony internetowej, która dzięki użyciu poszczególnych słów kluczowych wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania. Teksty stworzone zgodnie z wytycznymi Google, które mają wysoką jakość sprawią, że strona stanie się bardziej przyjazna dla robotów Google, a to pozytywnie wpłynie na jej pozycję.
  • Copywriting pozwoli na stworzenie treści, które są wartościowe dla odbiorców i odpowiedzą na zadanie pytania. Dodatkowo dobrze stworzony copywriting dopasuje treści do grupy docelowej, dzięki czemu opisy produktów będą atrakcyjne dla potencjalnego klienta.
  • Dobrze przygotowany copywriting pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy. Dzięki artykułom blogowym stworzy wizerunek eksperta, a także wzbudzi wiarygodność i będzie świadczyło o profesjonalizmie.
  • Copywriting SEO nie tylko wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony, ale także wyróżnia ją na tle konkurencji. Wartościowe i merytoryczne treści sprawią, że klienci chętnie będą zaglądali na stronę, a także w razie potrzeby szybciej dokonają zakupu i usługi na stronie, którą znają.

Jak wybrać dobrego specjalistę od copywritingu?

Tak jak każdy inny specjalista, copywriter także powinien posiadać swoje portfolio, które pozwoli nam na ocenienie, czy dane treści są według nas atrakcyjne, a także czy styl danego specjalisty nam odpowiada. Możemy szukać freelancera lub skorzystać z usług agencji, która posiada w swoim zespole specjalistę od copywritingu.