home.pl przeanalizował bazę klientów prowadzących e-sklepy. Wynika z niej, że najwięcej przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty w branży dom i ogród; moda i ubrania; zdrowie i uroda. Tuż przed black friday i cyber Monday, czyli dniami wzmożonej aktywności kupujących, przedsiębiorcy szykują promocje i planują działania marktengowe, mające na celu przyciągnąć szeroką rzesze kupujących.
Branża e-commerce ma się bardzo dobrze, a wynik raportu pokazuje, że aż 80 procent przedsiębiorców od początku stawia na profesjonalny pakiet e-sklepu, dzięki czemu w ofercie można mieć więcej produktów, wersji językowych oraz administratorów.
– Sklep zintegrowany z płatnościami online, kurierami czy z Allegro stanowi gotowe narzędzie do rozpoczęcia sprzedaży w sieci – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska, head of ecommerce w home.pl. – Liczba integracji wzrosła od stycznia do października o połowę. Oznacza to, że coraz więcej sklepów korzysta z automatycznych połączeń m.in. z firmami kurierskimi, mediami społecznościowymi i wyszukiwarkami. Wpływ na to ma rosnąca świadomość przedsiębiorców, którzy stawiają na profesjonalne rozwiązania i automatyzację, która wpływa na efektywność pracy.
Reklama e-sklepu
home.pl poddał także analizie sumy środków przeznaczonych na reklamę. Wynika z niej, że przedsiębiorcy wydali o ponad 600 procent więcej pieniędzy na reklamę w październiku, w porównaniu ze styczniem tego samego roku.
– To oczywiście wynik zbliżających się świąt i wcześniejszych akcji promocyjnych na black friday i cyber monday – dodaje Magdalena Sikorska-Hadowska z home.pl. – W naszych statystykach dokładnie widać wzmożony okres aktywności zakupowej i większą wartość koszyka. Łatwo te dane powiązać z kalendarzem i wyciągnąć wnioski.
Koszyk zakupowy
Sklepu obsługiwane przez home.pl zanotowały wyższy wskaźnik środków przeznaczonych na zakupy. W kwietniu 2019 roku, wartość jednego koszyka wynosiła średnio 193 złote, podczas gdy w październiku ich liczna zwiększyła się i osiągnęła 230 złotych.
Płatność i sposób dostawy
Klienci zdecydowali się głównie na płatności poprzez PayU.
– Strategiczną dla nas kwestią jest wdrożenie dla klientów home.pl atrakcyjniejszych niż dostępne na rynku cenników wysyłki paczek oraz zwrotów oferowanych za pośrednictwem Inpost – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska. – Chodzi nam o posiadanie w pakiecie usług rozwiązań, które umożliwiają jak najszybsze dostarczanie paczek do odbiorców. Dzięki usługom Inpost, 23 listopada ruszyła możliwość weekendowych nadań. To z pewnością wartość dodana i ułatwienie dla osób prowadzących swoje biznesy z home.pl.
Podsumowując raport home.pl widać, że rynek e-commerce rozwija się dynamicznie. Najbliższe dni wzmocnią ten trend, a platforma oferująca także domeny internetowe, przygotowała promocje z okazji black friday i cyber Monday.
Od 25 listopada do 2 grudnia na stronie internetowej http://okazje.home.pl/black-week/ będzie można kupić m.in… esklep profesjonalny, korzystając z 80% rabatu. Prócz tego tańsze będą także domeny, hostingi, programy antywirusowe, VPS, usługi pozycjonowania stron internetowych.