Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Internet

Analiza branży e-commerce przed czarnym piątkiem

home.pl przeanalizował bazę klientów prowadzących e-sklepy. Wynika z niej, że najwięcej przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty w branży dom i ogród; moda i ubrania; zdrowie i uroda. Tuż przed black friday i cyber Monday, czyli dniami wzmożonej aktywności kupujących, przedsiębiorcy szykują promocje i planują działania marktengowe, mające na celu przyciągnąć szeroką rzesze kupujących.

Branża e-commerce ma się bardzo dobrze, a wynik raportu pokazuje, że aż 80 procent przedsiębiorców od początku stawia na profesjonalny pakiet e-sklepu, dzięki czemu w ofercie można mieć więcej produktów, wersji językowych oraz administratorów.

Sklep zintegrowany z płatnościami online, kurierami czy z Allegro stanowi gotowe narzędzie do rozpoczęcia sprzedaży w sieci – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska, head of ecommerce w home.pl. – Liczba integracji wzrosła od stycznia do października o połowę. Oznacza to, że coraz więcej sklepów korzysta z automatycznych połączeń m.in. z firmami kurierskimi, mediami społecznościowymi i wyszukiwarkami. Wpływ na to ma rosnąca świadomość przedsiębiorców, którzy stawiają na profesjonalne rozwiązania i automatyzację, która wpływa na efektywność pracy.

Reklama e-sklepu

home.pl poddał także analizie sumy środków przeznaczonych na reklamę. Wynika z niej, że przedsiębiorcy wydali o ponad 600 procent więcej pieniędzy na reklamę w październiku, w porównaniu ze styczniem tego samego roku.

To oczywiście wynik zbliżających się świąt i wcześniejszych akcji promocyjnych na black friday i cyber monday – dodaje Magdalena Sikorska-Hadowska z home.pl. – W naszych statystykach dokładnie widać wzmożony okres aktywności zakupowej i większą wartość koszyka. Łatwo te dane powiązać z kalendarzem i wyciągnąć wnioski.

Koszyk zakupowy

Sklepu obsługiwane przez home.pl zanotowały wyższy wskaźnik środków przeznaczonych na zakupy. W kwietniu 2019 roku, wartość jednego koszyka wynosiła średnio 193 złote, podczas gdy w październiku ich liczna zwiększyła się i osiągnęła 230 złotych.

Płatność i sposób dostawy

Klienci zdecydowali się głównie na płatności poprzez PayU.

Strategiczną dla nas kwestią jest wdrożenie dla klientów home.pl atrakcyjniejszych niż dostępne na rynku cenników wysyłki paczek oraz zwrotów oferowanych za pośrednictwem Inpost – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska. – Chodzi nam o posiadanie w pakiecie usług rozwiązań, które umożliwiają jak najszybsze dostarczanie paczek do odbiorców. Dzięki usługom Inpost, 23 listopada ruszyła możliwość weekendowych nadań. To z pewnością wartość dodana i ułatwienie dla osób prowadzących swoje biznesy z home.pl.

Podsumowując raport home.pl widać, że rynek e-commerce rozwija się dynamicznie. Najbliższe dni wzmocnią ten trend, a platforma oferująca także domeny internetowe, przygotowała promocje z okazji black friday i cyber Monday.

Od 25 listopada do 2 grudnia na stronie internetowej http://okazje.home.pl/black-week/ będzie można kupić m.in… esklep profesjonalny, korzystając z 80% rabatu. Prócz tego tańsze będą także domeny, hostingi, programy antywirusowe, VPS, usługi pozycjonowania stron internetowych.

Powiązane artykuły

Jak zmieniają się zachowania użytkowników sieci? Lekcje z dwóch lockdownów.

teoriabiznesu.pl

Skuteczny sklep Internetowy – na co warto zwrócić uwagę

teoriabiznesu.pl

Rekrutacja do programu Digital Now! Holding zakończona

teoriabiznesu.pl