Partner merytoryczny artykułu: home.pl
Jak docierać do nowych klientów, przy odpowiedniej optymalizacji budżetu? Jak budować trwałe relacje z klientami? Jak wykorzystywać potencjał klientów biznesowych i sprzedawać więcej?
Odpowiedzi na te pytania pomogą przedsiębiorcy w osiągnięciu sukcesu zawodowego i podniesieniu sprzedaży, szczególnie jeśli pochodzą od doświadczonych osób, lub przedstawicieli instytucji. Mając to na uwadze, sprawdziliśmy, jak to wygląda u lidera w sprzedaży domen, hostingu i serwerów www – home.pl
Relacje z klientami w home.pl
W home.pl relacje z klientami zawsze były i niezmiennie są niezwykle ważne. W ich budowaniu skupiamy się na wartościach dla nas nadrzędnych – otwartości, profesjonalizmie i indywidualnym podejściu. Zależy nam na tym, by użytkownicy naszych produktów i usług wiedzieli, że mają do czynienia z pewnym partnerem, który służy im pomocą i wsparciem w systemie 24/7/365.
By tak rzeczywiście było, należy pamiętać o konsekwentnym ulepszaniu swoich usług. W momencie, gdybyśmy „zaspali” i nie reagowali na trendy i oczekiwania, moglibyśmy de facto oddać pozycję lidera walkowerem. Naszą ambicją od zawsze było dostarczanie nowoczesnych rozwiązań, które pomagają biznesowi i klientom indywidualnym kreować ich obecność w Internecie. Jest to możliwe dzięki wykwalifikowanym pracownikom i globalnym partnerom, którzy zapewniają nam dostęp do rynkowych nowości bez zbędnych opóźnień.
Klienci biznesowi to grupa, która ponad wszystko ceni sobie profesjonalizm i bezpieczeństwo. Dzięki tym atutom przedsiębiorcy mogą spać spokojnie, bo wiedzą, że ich e-biznes jest w dobrych rękach. Dlatego też inwestycje w bezpieczeństwo i ciągłe podnoszenie jakości obsługi są swoistym must have współczesnego biznesu. Bez tego trudno mówić o poważnym partnerstwie i świadczeniu usług na wysokim poziomie.
Dbałość o pracownika
Powyższe wiąże się ściśle z dbałością o pracowników, pozyskiwaniem wykwalifikowanych specjalistów i zapewnieniem rozwoju, który odbija się na jakości obsługi. Mimo że zatrudniamy obecnie ponad 300 osób, niezmiennie staramy się do każdego z naszych współpracowników podchodzić indywidualnie. Nie zamykamy się na krytykę, słuchamy potrzeb i odpowiadamy na oczekiwania. W dzisiejszym świecie benefity takie jak karta sportowa czy prywatna opieka medyczna na nikim nie robią już wrażenia. Pracownicy cenią sobie także możliwość rozwoju i awansu, perspektywę szkoleń, dobrą atmosferę w pracy i elastyczne podejście pracodawcy. Nad wszystkim tym czuwa na co dzień nasz dział HR.
Z uznaniem i popularnością wśród pracowników spotkał się nasz wewnętrzny program pn. Bilet do rozwoju, który umożliwia bezpłatny udział naszych pracowników w szkoleniach na wybranych kierunkach (m.in. programowanie PHP, frontend, grafika, Excel). Bilet ma formę wieczorowych studiów – jest program, są zadania domowe, egzamin. Wykładowcami są eksperci pracujący w naszej firmie, którzy chętnie dzielą się wiedzą z kolegami i koleżankami. Program niejednokrotnie skutkuje awansami lub nawet transferami pomiędzy działami (np. z biura obsługi klienta do działu rozwoju aplikacji). Ponadto prowadzimy szereg wewnętrznych działań edukacyjnych takich jak homeTalk – program szkoleń z dobrej komunikacji.
Jeśli dorzucić do tego partnerskie relacje, odpowiednie wynagrodzenia, dobrą atmosferę w pracy jawi nam się miejsce, które sprzyja zaangażowaniu i rozwojowi. Jesteśmy przekonani, że wszystko to finalnie pozytywnie odbija się na jakości obsługi klienta. Wykwalifikowani pracownicy, którym „się chce” są najlepszą wizytówką firmy. Często są też argumentem za tym, że to właśnie z nami przedsiębiorca decyduje się związać na dłużej.
Rozwiązania chmurowe
Co do pozostałych elementów układanki – w home.pl staramy się podążać za trendami i nowinkami technologicznymi, a coraz większym trendem dla przedsiębiorstw są rozwiązania chmurowe. Dają one większą mobilność i elastyczność. Wszystkie narzędzia do pracy, komunikacji i administracji mamy w jednym pakiecie od jednego dostawcy, co znacznie skraca czas potrzebny do administrowania organizacją przez zespół IT czy prowadzenia różnego rodzaju procesów przez użytkowników. Dzięki „chmurze” możliwa jest współpraca nad różnymi plikami z innymi osobami (także spoza organizacji) w czasie rzeczywistym. Dlatego też od ponad roku czasu jesteśmy oficjalnym partnerem Google i od jeszcze dłuższego okresu partnerem Microsoft. Dzięki temu zapewniamy szybki dostęp do światowych nowości i usprawnień. Klienci to cenią.
W naszej ocenie rok 2020 będzie dla Polski przełomowy, jeśli chodzi o cyfryzację polskich biznesów. Powód jest prosty – Operator Chmury Krajowej nawiązał współpracę z gigantem technologicznym. Dzięki temu powstanie w Polsce oficjalne centrum infrastruktury i oprogramowania Google, co stworzy z kolei warunki do lepszego wykorzystywania technologii chmurowych w naszym regionie.
Wsparcie dla klientów
Oprócz samej oferty rozwiązań chmurowych i ich wdrażania, zawsze pamiętamy o kliencie i jego potrzebach – zaczynając od szeregu pozostałych usług do tworzenia bezpiecznego ekosystemu firmy (antywirusy, ochrona WWW, backupy itd.), po wsparcie merytoryczne i techniczne. Prowadzimy szkolenia dla administratorów i użytkowników. Wspieramy w prowadzeniu nowoczesnego i skutecznego biznesu w erze Internetu. Uczymy jak wykorzystywać potencjał rozwiązań, w które klienci inwestują. Tłumaczymy, jak korzystać z narzędzi do pozyskiwania nowych klientów. Utrzymujemy stały kontakt z użytkownikami naszych rozwiązań, a nasze zainteresowanie klientami nie maleje po dokonanej sprzedaży, ponieważ współpraca nie kończy się zaraz po zakupie. Działa to także w drugą stronę – mamy dział wsparcia, który pomaga rozwiązywać problemy, jeżeli takowe wystąpią. Wierzymy, że dzięki takim działaniom klienci nam ufają i chcą z nami współpracować.
foto: Mateusz Atroszko