Rynek alkoholowy w Polsce dynamicznie się rozwija, o czym świadczy rosnące spożycie napojów wyskokowych. Branża jest więc w świetnej kondycji i nic nie wskazuje, aby miało się to wkrótce zmienić. Jeśli szukasz pomysłu na stabilny i dochodowy biznes, strzałem w dziesiątkę może się okazać własny sklep monopolowy. Zobacz, czy rzeczywiście się to opłaca i jak otworzyć stacjonarny punkt sprzedaży alkoholu!
Sklep monopolowy – czy to się opłaca?
Na przestrzeni lat zmieniły się preferencje konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po dobrej jakości, luksusowe trunki. Dużą popularnością cieszą się niszowe produkty i alkohole z najodleglejszych zakątków świata, których nie znajdziesz w zwykłych marketach spożywczych. Sklep monopolowy może być więc świetną okazją, aby spełnić potrzeby klientów, a przy tym zbudować stabilne źródło dochodu. Bogata oferta alkoholowa nie jest jednak wyznacznikiem sukcesu, gdyż o tym decyduje wiele innych czynników. Warto też pamiętać, że otworzenie własnego sklepu monopolowego to proces, który wymaga dopełnienia licznych formalności.
Franczyza czy własna marka?
Praca na własny rachunek daje poczucie niezależności i nieograniczone możliwości rozwoju. Otworzenie sklepu monopolowego nie gwarantuje, że od razu osiągniesz sukces. Poważną przeszkodą może się okazać konkurencja, która przez lata zbudowała gruntowną pozycję na rynku. Jeśli nie masz doświadczenia i zależy Ci na zbudowaniu stabilnego biznesu, warto rozważyć wejście we współpracę ze znaną siecią sklepów monopolowych. Franczyza to doskonała opcja, aby wejść na rynek z rozpoznawalną marką, jednocześnie pracując na własny sukces.
Franczyzowy sklep monopolowy niesie za sobą wiele innych korzyści takich, jak:
- wsparcie specjalistów;
- pomoc w załatwieniu formalności związanych z otworzeniem punktu sprzedaży;
- gotowy system zarządzania biznesem;
- pakiet niezbędnych szkoleń;
- opracowana strategia marketingowa do pozyskiwania klientów.
Jeśli chodzi o sklep monopolowy, franczyza jest również korzystniejsza pod względem finansowym. Nie musisz inwestować w kosztowny marketing, aby zbudować rozpoznawalną markę i zdobyć zaufanie klientów.
Otworzenie sklepu monopolowego – o czym jeszcze pamiętać?
Sprzedaż produktów alkoholowych jest możliwa wyłącznie po uzyskaniu koncesji. Żeby uzyskać stosowne zezwolenie, należy spełnić warunki określone w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Należy także pamiętać, że sklep monopolowy nie może być zlokalizowany w pobliżu szkoły, przedszkola czy kościoła.