Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Jak pakować przesyłki w branży ecommerce?

Jak pakować przesyłki

Handel internetowy to dział gospodarki, który w ciągu ostatnich lat przeżywa prawdziwy rozkwit. Wielu lokalnych przedsiębiorców wypłynęło na szersze wody ze swoimi produktami właśnie dzięki ecommerce, zyskując klientów z całej Polski, a nawet z zagranicy. Jednym z wyzwań, jakie czekają na właścicieli sklepów internetowych, jest odpowiednie pakowanie towarów do wysyłki. Jak pakować paczki tanio i dobrze, minimalizując ryzyko uszkodzenia ich zawartości w transporcie?

Jak zapewnić bezpieczeństwo przesyłkom kurierskim?

Każdy sprzedawca, który prowadzi handel wysyłkowy, wie, jak niedużo trzeba do uszkodzenia przesyłki w transporcie. Taka sytuacja wiąże się z dodatkowymi kosztami dla sklepu, nawet gdy przesyłka była ubezpieczona na pełną wartość. Prawda jest bowiem taka, że firmy kurierskie nie kwapią się do pozytywnego rozpatrywania reklamacji, nawet gdy szkoda w transporcie jest ewidentna. Kiedy uszkodzenie dotyczy przesyłki wartej kilkadziesiąt czy kilkaset złotych, większość przedsiębiorców woli na to machnąć ręką i pokrywa koszty z własnej kieszeni, ponieważ ścieżka sądowa byłaby w takim przypadku po prostu zbyt kosztowna.

Problem uszkodzonych paczek przedsiębiorca musi więc rozwiązać na własną rękę. Jak to zrobić? Najlepsze są zwykle najprostsze rozwiązania. W przypadku przesyłek dobrym wyjściem okazuje się po prostu… odpowiednie ich zabezpieczanie. W tym celu należy wyposażyć firmę w bogatą gamę rozwiązań do pakowania, które pozwolą w bezpieczny i tani sposób wysłać paczki o różnej wadze, wielkości i kształcie. Wysokogatunkowe i atrakcyjne cenowo produkty do pakowania, takie jak kartony, wypełniacze, folie stretch i wiele więcej, można zakupić w profesjonalnej hurtowni opakowań, której sklep znajduje się pod adresem pakuj24.pl.

Dobrze zapakowana przesyłka – czyli jaka?

Opakowanie powinno być zawsze dostosowane do charakterystyki wysyłanego towaru. Pozwoli to jednocześnie zwiększyć bezpieczeństwo transportu i zoptymalizować koszty wysyłki. Paczka nadana w zbyt dużym kartonie może się okazać droższa w wysyłce, jeśli jej wymiary przekroczą określone przez firmę kurierską gabaryty. Powinni to wziąć pod uwagę zwłaszcza ci przedsiębiorcy, którzy korzystają z paczkomatów. W pakuj24.pl dostępne są dedykowane kartony do paczkomatów zgodne z gabarytami A, B i C. Dzięki temu obsługa magazynu może wybrać odpowiedni karton i szybko nadać paczkę wg właściwego gabarytu.

Bardzo ważne jest, aby pakowany towar nie przemieszczał się w opakowaniu – dotyczy to zarówno przesyłek wieloelementowych, jak i wysyłki pojedynczych produktów. Luz w kartonie może skutkować uszkodzeniami w transporcie – dlatego należy stosować specjalne wypełniacze, takie jak np. folie bąbelkowe i tektury faliste, które zapobiegają ruchowi w opakowaniu. Aby przytwierdzić poszczególne elementy do siebie nawzajem lub złączyć kilka paczek razem, warto użyć wytrzymałej i elastycznej folii stretch, która jest wręcz stworzona do takich zastosowań. Sprawdzi się ona również w przypadku wysyłki na europalecie – folia stretch pozwoli trwale umocować towar do palety, jak również zespolić ze sobą poszczególne elementy na niej.

Przedsiębiorca, któremu zależy na wzmocnieniu świadomości marki, może też zainwestować w taśmę z indywidualnym logo. Dzięki temu wysyłane przesyłki będą należycie spersonalizowane, a klient zyska pewność, że jego towar nie został rozpieczętowany w transporcie. Wysokiej jakości akcesoria do pakowania znacznie ułatwią pracę magazynu, wpłyną na zmniejszenie liczby reklamacji z tytułu uszkodzeń towaru, w konsekwencji pozwolą przedsiębiorcy oszczędzić czas i pieniądze, których nadwyżkę będzie mógł wykorzystać w konstruktywny sposób.