Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Jak wygląda nowoczesne centrum dystrybucji?

centrum dystrybucji

Nowoczesna logistyka to prawdziwe serce każdego biznesu.

Czym się różni centrum dystrybucji od usług magazynowych?

Dynamiczny rozwój handlu internetowego stawia nowe wyzwania. Nie każdy sklep internetowy, niezależnie od wielkości i zasięgu jest w stanie nie tylko magazynować, ale pakować, wysyłać i czuwać nad całością zamówień od klientów. Takiego zadania może podjąć się centrum dystrybucji obsługujące zarówno klientów typu B2B jak i odbiorców indywidualnych. Centrum dystrybucji może także kontaktować się z klientami w imieniu sprzedawcy, przyjmować zwroty towaru, a także zajmować się reklamacjami. Umowa ze sprawnie działającym centrum dystrybucji to jedyne rozsądne wyjście dla sprzedawcy, który nie posiada zaplecza magazynowego, a także pracowników którzy mogą zająć się obsługą zamówień, konfekcjonowaniem i pakowaniem towarów, jego wysyłką i obsługą posprzedażową.

Jak wybrać najlepszego partnera do dystrybucji swoich produktów ?

4values.pl to centrum dystrybucji, które zajmie się kompleksowo obsługą zamówień. Posiada własne, nowoczesne magazyny. Jest w stanie zorganizować pakowanie począwszy od przesyłek paletowych do niewielkich paczek dostarczanych przez firmy kurierskie. Na życzenie klienta pracownicy 4values.pl mogą komponować z produktów dowolne zestawy, stworzyć specjalne etykiety czy zapakować prezenty świąteczne. Dodatkową usługą świadczoną przez 4values.pl jest projektowanie, produkcja i dostarczanie materiałów reklamowych. Współpracując  z tak sprawnie działającym centrum dystrybucji firma sprzedażowa jest w stanie skoncentrować całe swoje siły na zwiększaniu sprzedaży poprzez umiejętny marketing i pozyskiwanie nowych klientów.

Jakie jeszcze usługi może zaproponować centrum dystrybucji ?

Centrum dystrybucji może zająć się importem i zapewnić dostawy produktów od producentów i dystrybutorów na całym świecie za pośrednictwem transportu morskiego, lotniczego czy lądowego.  Specjaliści od logistyki analizują wymagania klienta i zapewniają optymalny rodzaj i czas transportu. Brane są przy tym pod uwagę wszelkie niestandardowe wymagania takie jak dostawy w określonych godzinach, w weekendy i dni świąteczne, dostawy pobraniowe i dla osób prywatnych.

Centrum dystrybucji może także zająć się reklamacjami – diagnozować uszkodzenia przesyłek, wymieniać błędnie zamówione produkty na inne, przepakowywać przesyłki i zadbać o stany magazynowe.

Wszyscy klienci centrum dystrybucji mogą liczyć na szczegółowe raporty dotyczące stanów magazynowych, wysyłki i doręczenia przesyłek.

Centrum dystrybucji przygotowane jest także logistycznie na szczyty sprzedażowe takie jak na przykład święta Bożego Narodzenia.