Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Jak zadbać o reklamę niewielkiej firmy?

Jak zadbać o reklamę niewielkiej firmy

W Polsce co roku powstaje wiele firm z tzw. sektora MŚP, czyli małe i średnie przedsiębiorstwa. Firmy tego typu muszą początkowo przebić się przez gąszcz innych — konkurencyjnych, które na rynku działają już jakiś czas. Niekiedy proces ten może być żmudny, czasochłonny i mało skuteczny, tym bardziej jeżeli zostanie wprowadzony w nieodpowiedni sposób. Promocja firmy jest podstawą. Aktualnie wybierać można spośród wielu możliwości reklamy przedsiębiorstwa i w tym poradniku sprawdzimy, jakie można wykorzystać. Jeżeli interesuje Cię, w jaki sposób skutecznie wypromować średnie lub małe przedsiębiorstwo — koniecznie przeczytaj ten poradnik!

Co warto wiedzieć o reklamie dla średnich i małych przedsiębiorstw

Zdecydowanie w większości przypadków powodem niemożności stworzenia podobnych reklam jak duże biznesy, są ograniczone środki finansowe firm z sektora MŚP. Nic w tym dziwnego, takie przedsiębiorstwa dopiero wkraczają na rynek i choć marketing jest niezwykle ważny, czasami brakuje na niego środków.

Jak się okazuje, istnieją skuteczne sposoby na to, aby reklama przy stosunkowo niskim budżecie mogła być rentowna, jak i zdołała dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Otóż umiejętne wykorzystanie niektórych narzędzi dostępnych w sieci, czy świadome podejście do potrzeb klientów i budowania własnej marki, może być milowym krokiem prowadzącym do sukcesu w danym zakresie.

Skuteczna reklama sposobem na nowych klientów

Reklama firmy — o czym trzeba pamiętać przed jej realizacją

Zanim zdecydujemy się zareklamować swój biznes w wielu środkach masowego przekazu, należy wpierw zastanowić się nad skutecznością takiej reklamy. Nie od dziś wiadomo, że małe przedsiębiorstwa często stawiają na reklamy w prasie, radiu itp. Takie działania, choć kiedyś skuteczne, aktualnie mają słabą możliwość przebicia się na tle innych. Ponadto koszt niektórych reklam, szczególnie radiowych może być zupełnie niewspółmierny z efektem, jaki można dzięki nim osiągnąć.

Z racji na powyższe, świetnym miejscem, aby móc zareklamować swoją firmę, jest internet. Co więcej, rozpiętości w budżetach, które przeznaczone są na reklamę, mogą zostać skutecznie zatarte przez właściwe użytkowanie środków, jak i lokowanie funduszy w jedynie możliwie skuteczne narzędzia.

Marketing internetowy np. w mediach społecznościowych

Stawiając na marketing internetowy, warto zastanowić się, w jakich konkretnych miejscach go przeprowadzić, jak i w jaki sposób cały proces ma wyglądać. Aktualnie popularność mediów społecznościowych jest tak ogromna, że jest to zdecydowanie dobry kierunek jeżeli chodzi o reklamę. Wybór jest naprawdę duży, zatem konto firmowe na portalach społecznościowych powinno być obowiązkiem w aktualnych czasach!

Istotne jest też, że do potencjalnego klienta należy dotrzeć w jak najlepszy sposób. Media społecznościowe po części to umożliwią, aczkolwiek sam proces reklamy także jest bardzo ważny. Jednym z lepszych sposobów jest określenie grupy docelowej, a kolejno skupienie się na mocnych stronach firmy, czyli tym, co może doprowadzić do tego, że potencjalne grupy odbiorców zdecydują się skorzystać z naszych usług/zakupu towarów.

Marketing w sieci — jaka reklama będzie skuteczna

Pozostałe metody skutecznego marketingu w sieci — sposób na nowych klientów

Inną skuteczną metodą na marketing w sieci jest wykorzystanie optymalizacji SEO. Ważne w tym jest to, aby dopasować do strony internetowej jak najbardziej efektywne słowa kluczowe. Pozycjonowanie strony internetowej uważa się jednak za jeszcze bardziej efektywne, jeżeli skorzysta się z opcji płatnych.

Czasami dobrym krokiem jest wykorzystanie marketingu treści. Jest to nic innego jak reklamowanie firmy — przyciąganie uwagi potencjalnych klientów poprzez publikowanie treści w sieci. Takie działanie umożliwia możność uzyskania długotrwałej relacji z odbiorcą np. poprzez zaoferowanie mu na blogach firmowych wielu ciekawych i przydatnych artykułów. Należy jednak wiedzieć, że na efekty oddziaływania marketingu treści zazwyczaj trzeba nieco poczekać, dlatego wykorzystanie tego narzędzia przeważnie wiąże się z cierpliwością.

Działalność tego typu przynosi jednak wymierne korzyści. Wymienić można np. interakcje z klientami, czy prawidłowo zbudowany i dobrze zarządzany profil przedsiębiorcy, jak też wzrosty w wynikach wyszukiwania. Zdarzyć się może, że publikowane posty kiedyś zaczną być cytowane przez inne firmy, a co za tym idzie, osoba pisząca dane treści może zyskać miano eksperta.

Ponadto wymienić jeszcze można Google Ads, telemarketing, sms marketing, reklama produktowa, czy efektywna reklama graficzna i inne. 

Niektóre z wymienionych to płatne kampanie reklamowe, które jednak warto rozważyć w przypadku swojej strategii marketingowej. Na temat np. content marketingu i innego rodzaju reklam przeczytasz więcej w sieci!

Wykorzystanie optymalizacji SEO - reklama dla firm

Inne sposoby reklamy firmy — magnes na potencjalnych klientów

Reklama internetowa i inne wyżej wymienione są bardzo skutecznymi budżetowymi rozwiązaniami dla Twojej firmy. Poza wymienionymi możliwościami istnieje jeszcze kilka — być może mniej oczywistych, które jednak świetnie się sprawdzają.

Przy niskim budżecie na promowanie firmy postawić można na konkursy branżowe. Być może zajęcie wysokiego miejsca, czy zdobycie nagrody otworzy możliwość np. na udzielenie wywiadu. To zaś przełożyć się może na zyskanie popularności i rozpoznawalności — nie tylko w wyszukiwarkach internetowych!

Gadżety reklamowe jako reklama firmy

Biorąc udział w rozmaitych eventach, targach i innych tego typu postawić można na zorganizowane przyciągającego wzrok stanowiska. Wszelkie ulotki, plakaty, hasła reklamowe, ekrany do wyświetlania reklam jak najbardziej wchodzą w grę. Świetnym rozwiązaniem może być postawienie na zaprojektowanie własnych gadżetów. Pole manewru w tym przypadku jest naprawdę duże. Otóż postawić można na:

  • długopisy,
  • breloczki,
  • torby reklamowe,

czy chociażby koszulki reklamowe, które przyczyniają się do budowania świadomości marki i wiele innych produktów w postaci gadżetów.

Takie gadżety można rozdawać w prezencie uczestnikom eventów, jak również dokładać do zamówień i nie tylko. Zdecydowanie osoba, która zostanie obdarowana np. koszulką z hasłem reklamowym, ucieszy się z takiego podarunku, a to prawdopodobnie przełoży się na znaczną rozpoznawalność firmy i co najważniejsze, pozytywne opinie na jej temat.

Stawiając na gadżety reklamowe, warto zaznajomić się z ofertą producentów. Wybierając koszulki, należy zwrócić uwagę na możliwość naniesienia nadruku, rodzaj, czy jakość materiału, czy cenę, która zależna będzie od ilości zamówionych sztuk. Wielu renomowanych producentów oferuje od razu możliwość naniesienia własnej treści, lub logo, dzięki czemu otrzymujemy koszulki z własnym nadrukiem.

Takie rozwiązanie jest niezwykle wygodne i jak się okazuje efektywne. W znamienitej ilości przypadków im większa ilość zamówionych produktów tym cena staje się atrakcyjniejsza, zatem wybierając tego typu reklamę firmy, warto od razu zaopatrzyć się w znaczne ilości wybranych gadżetów.

Podsumowanie

Jak się okazuje, małe i średnie firmy, a szczególnie sklepy internetowe wcale nie zostają spisane na straty jeżeli chodzi o kampanie reklamowe. Tym bardziej te, które dysponują jedynie niewielkimi środkami finansowymi. Wybór odpowiedniego marketingu i co ważne przeprowadzenia go w prawidłowy sposób pozwala konkurować na tym polu z dużymi organizacjami!