Czym są katalogi firmowe? To bardzo popularne i często wykorzystywane formy reklamy nawet pomimo powszechnie panującej cyfryzacji. Przy ich pomocy można przedstawić w ciekawy i estetyczny sposób ofertę firmy, skupiając się nie tylko na niej, ale i na zaletach przedsiębiorstwa, które docelowo mają zachęcić przyszłych kontrahentów do nawiązania współpracy. Co warto wiedzieć o firmowych katalogach? Czy w dobie cyfryzacji druk katalogów w dalszym ciągu jest rozwiązaniem opłacalnym?
Do kogo skierowane są katalogi firmowe?
Katalogi firmowe nie należą do przypadkowych wydruków, a ich powstanie ma ściśle określone zastosowane. Przygotowywane są dla potencjalnych klientów i kontrahentów firmy, której dotyczą. Tak naprawdę przedsiębiorcy nie zdają sobie często nawet sprawy z tego, jak istotne znaczenie dla wzrostu sprzedaży lub nawiązania współpracy mają dobrze przygotowane katalogi firmowe. Powinny być bardzo konkretne i zachęcać odbiorcę do zapoznania się z ofertą danej firmy. W tym przypadku, im ciekawszy i bardziej interesujący przekaz tym lepiej, bowiem są szansę na to, że zainteresuje się nim więcej osób. Bardzo często z katalogami firm można spotkać się na różnego rodzaju imprezach branżowych, konferencjach czy akcjach promocyjnych.
Katalog firmowy jest produktem bardzo klasycznym, w wielu firmach stanowiącym podstawową formę promowania działalności. W większości przypadków katalogi mają format A4, wygodny i czytelny dla każdego. Przekazywana w katalogi wiedza powinna dotyczyć jak najściślej produktów czy usług w nim zawartych, rzetelnie opisując największe zalety wynikające z korzystania z nich. W tym przypadku im mniej treści marketingowych, tym lepiej.
Jakie są rodzaje katalogów firmowych?
Druk klejony katalogów firmowych w dobie powszechnej cyfryzacji ma się całkiem nieźle, a przedsiębiorcy w dalszym ciągu na ważnych wydarzeniach prezentują ofertę swojej firmy w tradycyjnej formie papierowej.
Katalogi firmowe cieszą się sporym zainteresowaniem, warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że istnieje kilka ich typów, przy czym każdy z nich ma nieco odmienne zastosowanie.
Katalogi klejone są niezawodne w prezentacji turystycznej regionu, ofercie hotelu czy przedstawianiu oferty produktowej. Taki katalog ma najczęściej kilkadziesiąt stron, swoim wyglądem przypominając nieco małą książkę. W tym przypadku firmy mają dość duże możliwości wyboru kolorów czcionek, zdjęć czy rodzaju papieru, aby ich folder był przygotowany w sposób zachęcający do zapoznania się z jego wnętrzem.
Katalogi szyte wykorzystywane są przez firmy, które nie tylko chcą przedstawić swoją ofertę, ale również zachęcić potencjalnego klienta do tego, by wydruk zabrał ze sobą do domu. Katalogi szyte są popularną formą promocji wykorzystywaną przede wszystkim przez handlowców prezentujących swoją ofertę sklepom. Coraz bardziej popularne stają się również w firmach farmaceutycznych aptekach oraz sklepach kosmetycznych. Katalog szyty jest estetyczny i solidny.
Katalogi spiralowane to kolejny typ firmowych katalogów popularnych w prezentacji usług czy produktów. Taka forma prezentacji jest szczególnie lubiana przez deweloperów czy inne jednostki zajmujące się budową różnego rodzaju obiektów. Ze względu na dość ciekawą formę takie katalogi można spotkać również z branży gastronomicznej, gdzie mogą służyć za nietypową formę menu.
Wydruk katalogów firmowych – gdzie można go wykonać?
Zarówno małe jak i duże firmy potrzebują katalogu firmowego, który w ciekawy, zarazem prosty i zachęcający sposób przedstawi ofertę produktów czy usług. Warto jednak pamiętać o tym, że estetyka i treść to dwa czynniki, które mają naprawdę duży wpływ na odbiór i ocenę katalogu, co z kolei decyduje o tym, czy potencjalny klient chce się zapoznać z jego zawartością, czy też nie. W związku z tym należy zadbać nie tylko o treść (która ma być konkretna, ciekawa, bez zbędnej marketingowej paplaniny), ale i estetykę wykonania. Projekt katalogu co prawda można wykonać samodzielnie, jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zlecenie tego zadania specjaliście, który będzie dokładnie wiedział, jak przygotować dobry katalog, który pozwoli firmie podnieść prestiż i zdobyć większe grono oddanych klientów, a także zatrzymać już tych, którzy dotychczas nawiązali współpracę z przedsiębiorstwem.
O czym należy pamiętać, projektując katalogi firmowe?
Katalog firmowy z oczywistych względów powinien wzbudzać zainteresowanie, ciekawość i chęć zapoznania się z zamieszczoną w jego wnętrzu treścią. Warto zadbać o przyjazną grafikę i zdjęcia, które będą przywoływały przyjemne skojarzenia, a jednocześnie wyróżniają się na tle konkurencji. To nie jest zadanie łatwe, ponieważ na przestrzeni ostatnich lat stworzono tak wiele ciekawych katalogów dla firm, że wymyślenie nowego, zupełnie świeżego i innowacyjnego produktu nie będzie proste, co jednak nie jest równoznaczne z tym, że niemożliwe do wykonania. Dodatkowo katalog to tylko prawdziwe informacje, te najważniejsze, bez zbędnych ubarwień i dodatków nikomu niepotrzebnych informacji. Jeżeli treści w katalogu jest zbyt dużo lub jest ona niespecjalnie interesującą, bardzo często może zdarzyć się tak, że potencjalny klient nie będzie nim zainteresowany, a to już jest strata dla firmy, która musi walczyć o każdego klienta.
Katalog drukowany czy cyfrowy?
W dobie powszechnie stosowanej cyfryzacji papierowe formy katalogów w dalszym ciągu są popularne i firmy nie rezygnują z ich drukowania na specjalne okazje, takie jak imprezy branżowe, konferencje czy działania promocyjne na rzecz popularyzacji działań przedsiębiorstwa. Wybór katalogów jest duży, każda firma więc bez trudności, znajdzie coś dla siebie. Nie tylko estetyka jest jednak ważna. Wygląd przyciąga wzrok, jednak tym, co jest w stanie zatrzymać klienta na katalogu, jest treść w nim zawarta. To właśnie ona może zachęcić lub nawet zniechęcić potencjalnego klienta do skorzystania z oferty firmy, której katalog przeglądają. Często w decyzjach zakupowych wiele osób kieruje się spontanicznymi decyzjami i pozytywnymi odczuciami, zatem dobre zaplanowanie i przygotowanie katalogu może utorować drogę do osiągnięcia sukcesu. Poszukując odpowiedniego katalogu firmowego warto sprawdzić ofertę drukarni: https://cyfrowo.com.pl/product/katalogi-szyte. Warto postawić na specjalistów w tej dziedzinie!