Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Logo firmy – co musisz o nim wiedzieć?

logo firmy

Poprzez tę niewielką grafikę można wyrazić bardzo dużo. Dobrze przemyślany logotyp będzie powodował natychmiastowe skojarzenia i oddawał ducha firmy. Ułatwi także identyfikację i zwiększy rozpoznawalność marki wśród klientów. Sprawdź, czy wiesz jak wybrać logo i dlaczego to takie ważne!

Logo to obowiązkowy element dla niemal każdej marki. Dzięki niemu można prowadzić skuteczną komunikację wizualną. Ta grafika znajdzie się na wszystkich firmowych gadżetach, dlatego powinna być starannie przemyślana. Projektowanie logo nie jest wcale łatwym zadaniem. W tym niewielkim symbolu trzeba ukryć intencję i nadać mu znaczenie. Jakie logo warto wybrać?

Co daje dobre logo?

Sprawna komunikacja wizualna pozwala zdobyć większą popularność i jest przewagą na bardzo konkurencyjnym rynku. Estetyczna grafika może także podnosić walory wizualne oferowanego przez firmę produktu. Atrakcyjna szata graficzna sprawi także, że firmowe gadżety reklamowe będą częściej używane w przestrzeni publicznej, co sprzyja budowaniu rozpoznawalności marki.

Jakie są konsekwencje nieprzemyślanego logo?

Dla wielu przedsiębiorców wybór logo nie jest kwestią priorytetową. To duży błąd! Niestaranne, chaotyczne i mało estetyczne logo może niekorzystnie wpływać na wizerunek marki. Firma posługująca się takim znakiem będzie w oczach potencjalnych klientów nieprofesjonalna i niegodna zaufania.

W jaki sposób można uzyskać logo dla swojej firmy?

W ostatnim czasie w internecie pojawiło się wiele generatorów, które umożliwiają bardzo tanie lub wręcz darmowe zdobycie logo dla swojej firmy. Jednak w takich przypadkach często niejasne pozostają kwestie praw autorskich. Jeśli chcesz być właścicielem projektu logo dla swojej firmy, możesz zaprojektować je samodzielnie lub zlecić to zadanie ekspertom.

Czy warto samodzielnie projektować logo?

Teoretycznie każdy może wykonać swoje logo w prostym programie graficznym. Jednak z pewnością będzie to żmudny i długotrwały proces, niekoniecznie zakończony sukcesem. Projektowanie tak ważnego symbolu lepiej powierzyć profesjonaliście. Grafik z pewnością ma większe umiejętności techniczne oraz wyczucie estetyki. Projektant będzie też umiał zawrzeć w logo przewodnią myśl całej marki.

Nie kieruj się jedynie modą!

Dobre logo musi zapadać w pamięć. Liczy się więc pomysł i oryginalność. Identyczne czcionki, podobne kolory i kształty sprawią, że Twoje logo utonie w wizualnym chaosie współczesnego internetu. Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, nie warto nadmiernie inspirować się modą. Logo musi być pomysłowe i sprytnie nawiązywać do charakteru firmy i tego, co ją wyróżnia, zamiast ślepo podążać za trendami.

Logo nie musi opowiadać historii

Częstym błędem popełnianym przy projektowaniu logo jest chęć, aby umieścić w nim jak najwięcej odniesień i znaczeń. Przez takie zabiegi grafika staje się nieczytelna i nie spełnia swojej funkcji. Przypomnij sobie najbardziej rozpoznawalne logo na rynku – większość jest niezwykle minimalistyczna, często ograniczona do jednego, prostego symbolu, a jednak od razu kojarzy się z konkretną marką.