Na rejestrację spółki decyduje się coraz większa liczba przedsiębiorców. Czy wiesz, na co należy zwracać uwagę przy podpisaniu umowy spółki? Jak założyć spółkę online?
Czym jest spółka z o.o?
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Sp. z o.o.) to jeden z rodzajów spółek prawnych, w którym odpowiedzialność za zobowiązania spółki ograniczona jest do wysokości wniesionego kapitału zakładowego. W przypadku tego typu spółki, właściciele nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania spółki poza wniesionym kapitałem zakładowym. Spółka z o.o. jest jedną z najpopularniejszych form prawnych dla przedsiębiorstw w Polsce i w wielu innych krajach, ponieważ oferuje ona elastyczność, bezpieczeństwo i dostępność finansowania.
O czym trzeba pamiętać przed zawarciem umowy spółki?
Aby założyć spółkę z o.o. niezbędne jest zgromadzenie określonego kapitału zakładowego, który podzielony jest na określoną liczbę udziałów członków zarządu. Spółka z o.o posiada także swoją osobowość prawną i może być właścicielem majątku, zaciągać zobowiązania, dochodzić roszczeń, a także być pozwaną w sądzie. W skład zarządu spółki z o.o. wchodzi minimum jedna osoba, która może być jednocześnie jej właścicielem (wspólnikiem). Każda spółka zo.o musi być zarejestrowana w KRS przed upływem 6 miesięcy od momentu zawarcia umowy spółki, zarówno w przypadku zawarcia umowy w formie aktu notarialnego, jak i w systemie s24.
Na czym polega rejestracja spółki?
Rejestracja spółki polega na zarejestrowaniu jej w odpowiednim rejestrze handlowym lub rejestrze przedsiębiorstw. W zależności od rodzaju spółki i kraju, w którym jest rejestrowana, procedura rejestracji może się różnić. Ogólnie proces rejestracji spółki polega na spełnieniu pewnych formalności i złożeniu odpowiednich dokumentów.
Przed rejestracją spółki, należy przygotować odpowiednie dokumenty, takie jak statut spółki, umowę spółki między wspólnikami, deklaracje założycieli, itp. Należy złożyć wniosek o wpis do rejestru handlowego lub rejestru przedsiębiorstw w odpowiednim sądzie lub urzędzie. Po rejestracji spółki, należy zarejestrować ją w urzędzie skarbowym, aby uzyskać numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer identyfikacji statystycznej (REGON) oraz numer VAT, jeśli jest to wymagane. Jeśli spółka zatrudnia pracowników, należy zarejestrować ich w ZUS lub odpowiednim urzędzie pracy. W zależności od rodzaju działalności, spółka może być zobowiązana do rejestracji w innych instytucjach, takich jak urząd górniczy, sanepid, itp. Poza tym, koniecznie jest obliczenie wysokości podatku od czynności cywilnoprawnych i złożenie deklaracji w terminie 14 dni od dnia, w którym podpisana została umowa spółki.
Jak dokończyć rejestrację spółki i uniknąć błędów?
W przypadku spółek kapitałowych, takich jak spółki akcyjne czy z ograniczoną odpowiedzialnością, należy dokonać rejestracji kapitału zakładowego, czyli kwoty pieniędzy lub wartości rzeczowych, które wnoszą wspólnicy w celu powołania spółki. Po rejestracji spółki, należy ustanowić zarząd spółki- reprezentację spółki, czyli osoby uprawnione do reprezentowania spółki w kontaktach z innymi podmiotami. Następnie należy opłacić opłaty rejestracyjne związane z rejestracją spółki, które mogą się różnić w zależności od rodzaju spółki i kraju rejestracji. Po rejestracji spółki, należy opublikować odpowiednie ogłoszenia w prasie lub na stronie internetowej, aby poinformować o powstaniu i działalności spółki. Po zakończeniu rejestracji należy zadbać o odpowiednią dokumentację spółki, taką jak protokoły z posiedzeń członków zarządu, umowy spółki, faktury itp.
Rejestracja spółki to proces składający się z wielu kroków, który wymaga spełnienia wielu formalności i złożenia odpowiednich dokumentów. Zalecane jest skorzystanie z pomocy specjalistów, takich jak doradcy podatkowi czy prawnicy, aby zagwarantować prawidłowe przeprowadzenie rejestracji i uniknąć ewentualnych błędów.
Jakie dokumenty są potrzebne do rejestracji spółki?
Aby zarejestrować spółkę, należy podać podstawowe informacje osobowe, a więc imię, nazwisko, adres oraz numer PESEL. Konieczne jest także posiadanie podpisu zaufanego bądź kwalifikowanego. Jeżeli spółkę chce założyć obcokrajowiec nieposiadający numeru PESEL, będzie potrzebował dowodu osobistego oraz paszportu, a także podpisu kwalifikowanego. Rejestrację spółki warto powierzyć profesjonalistom, wówczas ilość formalności zredukowana jest do minimum.
Rejestracja spółki z o.o online
Obecnie istnieje już możliwość zarejestrowania spółki za pośrednictwem internetu, bez wychodzenia z domu. Korzystając z usług Biura, masz możliwość zarejestrowania nowej spółki w ciągu 1-2 dni roboczych od momentu dostarczenia niezbędnych informacji. Mniej więc tyle trwa rejestracja w systemie internetowym s24. Wpis do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego trwa zwykle około tygodnia, a wszelkie pozostałe formalności zajmują kolejny tydzień. Oznacza to, że całość rejestracji spółki powinna zamknąć się w ciągu 2 tygodni.
Biuro Spółki- dlaczego warto skorzystać z usług?
Założenie spółki nie musi być zadaniem skomplikowanym i trudnym do przebrnięcia. Dzięki kompleksowym usługom rejestracji spółki możliwe jest załatwienie wszystkich formalności szybko, bezproblemowo i niedrogo! Koszt usługi to 1000 zł. Do tego należy doliczyć 350 zł za wpis do KRS. Brak dodatkowych, ukrytych kosztów i przejrzyste warunki współpracy sprawiają, że rejestracja spółki jest o wiele prostsza. Spółkę możesz zarejestrować z dowolnego miejsca na świecie za pośrednictwem internetu.