Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Najpopularniejsze CMS dla sklepów internetowych – jaki wybrać?

Najpopularniejsze CMS dla sklepów internetowych

To, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, w dużej mierze zależeć może od posiadanego przez ciebie systemu CMS. Im skuteczniejsze zarządzanie treścią, tym bowiem lepsze panowanie nad tym, co dzieje się w wyszukiwarce Google. Jeśli chcesz dobrze pozycjonować sklep internetowy, zacznij od wyboru dobrego CMS.

Sklep internetowy — jak wybrać CMS?

Prowadzenie sprzedaży w sklepie internetowym wymaga bardzo często regularnej aktualizacji treści, dodawania nowych produktów, wprowadzania promocji, właściwego komunikowania nowych rozwiązań, ofert, propozycji. To wszystko ma także ogromne znaczenie dla pozycjonowania sklepu internetowego, od którego w końcu zależy to, ile osób trafi na twoją witrynę.

Optymalizacja sklepu internetowego to zawsze dobry pomysł, skorzystanie z porad ekspertów, którzy podpowiedzą ci, jak odnaleźć się w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Więcej o tym możesz przeczytać tutaj: https://getnoticedagency.pl/pozycjonowanie/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/

Od tego, jaki posiadasz CMS, w dużej mierze zależą możliwości pozycjonowania sklepu. Im więcej szablonów i motywów masz dostępnych, masz możliwość ich zaprojektowania i wdrożenia do struktury, tym większa szansa, że możesz dopasowywać wygląd, strukturę treści do oczekiwań użytkowników. Wpływa na to także liczba dodatków, łatwość dodawania i aktualizacji treści, możliwość swobodnego wprowadzania linkowania wewnętrznego, rozbudowy strony np. o blog, który może posłużyć jako naprzędzenie generowania ruchu na stronie sklepu poprzez ciekawe artykuły merytoryczne.

Wybierając system, na którym oprzesz sklep online, zastanów się, czy ułatwi ci nie tylko dodawanie treści, zarządzanie nią, lecz także optymalizację, np. dodawanie nagłówków, metatitle, metadescription czy wdrażanie linkowania wewnętrznego.

Pozycjonowanie sklepów internetowych a najpopularniejsze CMS

Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych ogromne znaczenie ma możliwość przebudowy struktury, wizualizacji strony, konkretnych rozwiązań. W przypadku CMS dedykowanego potrzebować do tego będziesz współpracy z autorem projektu. Przy OpenSource będzie to zależeć od liczby dodatków, a przy Saas? Sprawdźmy najpopularniejsze rozwiązania:

  • PrestaShop — model OpenSource, świetny dla początkujących, udostępnia coraz więcej rozwiązań istotnych dla pozycjonowania witryny; w ofercie są darmowe, jak i płatne dodatki; działaniom SEO pomaga możliwość wprowadzenia meta opisów, linki także są SEO friendly.
  • Shoper — oparty na systemie SaaS, wybierasz najbardziej odpowiadający ci pakiet z możliwością integracji z różnymi serwisami; niestety nie daje możliwości wykonania zmian w kodzie źródłowym, także i tutaj masz jednak dostęp to rozwiązań, które pozwalają na skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych, plusem jest prosta obsługa.
  • WooCommerce — dodatek (najbardziej rozbudowany i wielofunkcyjny) do WordPressa, cały czas ulepszany, plusem jest duża liczba wtyczek doskonalących WooCommerce, a także możliwość modyfikacji wyglądu (dostępność kodu +wtyczki)
  • Idosell — model SaaS polskiej firmy, prosty do uruchomienia, pozwala na obsługę kilku sklepów jednocześnie, plusem dla pozycjonowania jest SEO mobile friendly, a także możliwość integracji z serwisami takimi jak Allegro.
  • Sote — programowanie SOTESHOP posiada wiele elementów wspierających indeksowanie i pozycjonowanie sklepu internetowego, pozwala m.in. na meta tagi, indeksowanie produktów, wsparcie dla Google Shooping czy zabezpieczenie przed robotami Google reCaptcha.

Uwagę zwraca jeszcze CMS Magento oparty na OpenSource, bardzo prosty i wygodny w użytkowaniu system, a także Drupal — rozwiązanie dla najbardziej wymagających, pozwalające m.in. na maksymalne rozbudowanie witryny poprzez użycie języka PHP, HTML czy też CSS, dostęp do wielu wtyczek.