Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Internet

Od czego zacząć sprzedaż w internecie?

sklep internetowy

W obecnych czasach przybywa przedsiębiorców, którzy swoje biznesy przenieśli do sieci. Przyczyniła się do tego między innymi pandemia, która spowodowała znaczne straty finansowe w lokalnych firmach. W związku z bardzo dużym zainteresowaniem tą formą handlu, rośnie także jej konkurencyjność.

  • W jaki sposób rozpocząć sprzedaż w internecie?
  • Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania e-sklepu?
  • Jak pozyskać klientów i zachęcić ich do zakupu?

Do podstawowych czynników, które mogą przyczynić się do sukcesu sklepu online mogą należeć:

Asortyment – Przed otwarciem sklepu internetowego warto zastanowić się nad produktami, jakie będą znajdować się w ofercie. W związku z bardzo dużą konkurencją, warto przeanalizować, jak oferowany produkt, lub usługa może rozwiązać problem klienta, a także jakie daje możliwości.

Cena i czas dostawy – Warto zadbać o to, aby czas dostawy był jak najkrótszy, a jego cena jak najniższa. W tym celu można podpisać umowę z firmą kurierską.

Ponadto ważne jest, aby e-sklep oferował:

  • Dostawę produktu na teren kraju i za granicę
  • Możliwość odbioru w jednym z punktów kurierskich, lub w paczkomacie
  • Odbiór osobisty
  • Możliwość płatności przy odbiorze

Reklama w internecie

Odpowiedni plan marketingowy należy stworzyć jeszcze przed rozpoczęciem działalności w sieci. Pozwoli on podliczyć koszty prowadzenia działalności i jej opłacalność. Do najpopularniejszych strategii marketingowych może należeć:

  • Reklama w mediach społecznościowych
  • Blog i zawarte w nim treści marketingowe
  • Prezentacja produktów w formie wideo (reklamy wideo na przykład na YouTube)
  • Pozycjonowanie strony, lub zakup linków sponsorowanych
  • Marketing e-mailiowy
  • Ostatnio bardzo popularną formą promocji treści, jest współpraca z influencerami.

Strategia marketingowa musi być elastyczna.

Platforma e-commerce

Wybór oprogramowania sklepu internetowego to kolejny czynnik, który przyczyni się do wygody użytkowania  i zwiększenia sprzedaży. Istnieją sprawdzone rozwiązania, a te które są godne polecenia powinny posiadać takie funkcje jak:

  • elastyczność samego systemu
  • panel administracyjny – powinien być intuicyjny, łatwy w obsłudze.
  • baza wiedzy oraz wsparcie technicznie
  • bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych klienta
  • integracja (Allegro, firmy kurierskie)
  • e-płatności – w zależności od oprogramowania sklepu, producent daje kilka możliwości dokonywania zapłaty za zakupiony towar. Dzięki temu, klient może zalogować się do swojego banku, przelać odpowiednią kwotę i zakończyć transakcję. Ostatnio bardzo popularnym, a zarazem wygodnym sposobem jest płatność za pomocą kodu BLIK.
  • możliwości gratyfikacji klientów (kupony rabatowe, bony podarunkowe)
  • szybkość ładowania strony z produktami
  • jak najkrótsza droga od wyboru produktu, do jego zakupu
  • chatbox ułatwiający niemal natychmiastowy kontakt z klientem

Jeżeli udało się już wybrać odpowiednią platformę e-commerce, na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

  • Wygląd sklepu – Warto na wstępie dobrać odpowiedni szablon (kolory, czcionkę), który przyciągnie potencjalnego klienta. Profesjonalny wygląd strony wzbudzi zaufanie, a wygoda w jej użytkowaniu (np. poprzez odpowiednio stworzoną nawigację strony) dodatkowo zachęci do zakupu.
  • Zdjęcia produktów – Każdy produkt powinien mieć unikalne zdjęcie. Warto zadbać o to, aby było ono bardzo dobrej jakości, dzięki czemu, nawet przy dużym powiększeniu będzie wyglądać profesjonalnie.

Czynników wpływających na powodzenie e-sklepu jest bardzo wiele. W wielu przypadkach, droga prowadząca od pomysłu po pełne wdrożenie platformy e-commerce jest bardzo długa, przez co wymaga czasu, a także pomocy specjalistów. Niekiedy warto postawić na sprawdzone rozwiązania i wybrać takie, które oferują pełne wsparcie i pomoc przy stworzeniu e-sklepu.

Powiązane artykuły

Pozycjonowanie sklepów internetowych i certyfikaty SSL

teoriabiznesu.pl

Jak założyć sklep internetowy?

teoriabiznesu.pl

Golden Marketing Conference za nami – podsumowanie konferencji online

teoriabiznesu.pl