Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Pakowanie zamówień ze sklepu internetowego – jak zrobić to najlepiej?

pakowanie towaru

Odpowiednie zapakowanie produktów do wysyłki jest niezwykle ważne. Przede wszystkim pozwala zadbać o to, aby zamówienie dotarło do klienta w nienaruszonym stanie. To jednak nie wszystko. Ma ono także wpływ na budowanie wizerunku marki w oczach klienta, a o to powinna zadbać każda firma – zarówno ta mała, która dopiero zaczyna, jak i międzynarodowe przedsiębiorstwo o ogromnym zasięgu. Klienci, czy tego chcemy, czy nie, oceniają markę także po sposobie dostawy i ważna jest dla niej zarówno jej szybkość, jak i sam sposób zapakowania przesyłki. Jest ona swego rodzaju wizytówką, dlatego warto wiedzieć, jakie pudełka kartonowe są najlepszym wyborem i na jakie elementy przesyłki warto zwrócić uwagę.

Najwyższa jakość się opłaca

Jak już wspomnieliśmy, najważniejszą cechą opakowań powinna być ich solidność. Wybór pudełek najwyższej jakości sprawi, że zamówione produkty dotrą do klienta bez żadnych uszkodzeń. W przypadku zdecydowania się na opakowania słabej jakości, produkty mogą zostać zniszczone, nie nadawać się do użytkowania. Sprawia to wiele problemów zarówno klientowi, który mógł potrzebować ich w danym momencie, jak i firmie, która musi borykać się reklamacjami z firmie kurierskiej i niezadowoleniem klienta, który może wystawić sklepowi negatywną opinię. Opakowania do wysyłania produktów wysokiej jakości oferuje m.in. hurtownia opakowań Mandras, w której asortymencie dostępne są solidne i trwałe pudełka w korzystnych cenach.

Spersonalizuj to!

Pudełka kartonowe, które docierają do klientów, wcale nie muszą być nudne. Mogą one doskonale wpisywać się w wizerunek firmy i wzmacniać go w świadomości klientów. Odpowiednio dobrane opakowania do wysyłki zamówień pozwalają na prowadzenie w pełni spójnych działań marketingowych i brandingowych. Świetnie sprawdza się karton z logiem marki, można dopasować go także kolorystycznie, aby nie był w standardowym znanym wszystkim odcieniu brązu, ale np. intensywnym kolorze, który od razu zwraca uwagę.

Paczka z zamówieniem przechodzi z rąk do rąk zanim dotrze do adresata, dlatego warto umieścić na niej elementy wskazujące na markę i jej typ działalności, jeśli nazwa tego nie sugeruje. W ten sposób może stać się ona darmową formą reklamy – im bardziej interesująco, tym lepiej! Świetną formą takiej identyfikacji marki jest taśma z logiem, a także spersonalizowane naklejki, które dodadzą paczce uroku i z pewnością zostaną docenione nie tylko przez klientów.

Wygodna paczka

Pakując paczkę, należy zwrócić uwagę na jej wygląd, to aby dobrze zabezpieczała produkty, ale także na to, aby dostanie się do nich nie sprawiło klientowi trudności lub nawet więcej – nie groziło uszkodzeniem zamówienia podczas pozbywania się wielu warstw taśmy. Więcej nie zawsze znaczy lepiej, dlatego warto protestować kilka opcji pakowania przed wyborem ostatecznej formy. Być może wystarczy jednokrotne oklejenie taśmą w kilku punktach zamiast przyklejanie jej w nadmiarze, co i tak nie zabezpiecza paczki bardziej?

Coraz więcej firm oferuje opakowania z łatwym systemem otwierania, do których nie potrzeba w ogóle wykorzystywać taśmy. Często taka forma opakowania daje klientowi powtórnego wykorzystania go do zwrotu lub własnego użytku. To rozwiązanie poza tym, że wygodne, jest także ekologiczne. A że coraz więcej osób zwraca uwagę na te aspekty, z pewnością zostanie pozytywnie odebrane.

Przyjemny moment otwierania paczki

Klienci uwielbiają moment, kiedy otrzymują paczki z zamówionymi produktami. A gdyby tak dodać mu jeszcze bardziej pozytywnego wydźwięku. Dobrze sprawdzi się do tego ładne zapakowanie produktów, np. w kolorowy, delikatny papier z firmową naklejką. Warto dorzucić do paczki rabat na kolejne zakupy, który zachęci do nich klienta, a także inny miły akcent w postaci słodkości. Cukierki z opakowaniem z logotypem są doskonałą formą reklamy!

Pakowanie paczek z zamówieniami nie jest tak łatwe jakby mogło się wydawać. Trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów, jednak ich dokładne przemyślenie, przetestowanie i zaplanowanie pozwala osiągnąć sukces w postaci zadowolenia klientów.