Wielu z nas w dobie cyfryzacji zastanawia się nad optymalnymi rozwiązaniami, które mogłyby zwiększyć zainteresowanie naszą firmą czy budować pozytywny jej wizerunek. Nie wiemy, czy w pełni zrezygnować z tradycyjnych form i cały marketing przenieść do sieci, czy może połączyć tradycyjne formy z nowoczesnością. W dzisiejszym artykule pochylimy się nad tym zagadnieniem i sprawdzimy, czy papierowe formy reklamy mają dziś rację bytu.
Reklama dawniej a współczesny marketing
Nie będziemy tu szczegółowo omawiać historii reklamy, dość, że powiemy, iż zapędy marketingowe mieli nasi przodkowie żyjący już w starożytności. Od tamtego czasu formy reklamy zmieniały się, dostosowywały do czasów, jednak zawsze w reklamie ważnym elementem było słowo. Zarówno mówione, jak i pisane. Dziś w dobie kultury obrazkowej słowo powoli zanika na rzecz obrazów, jednak wciąż chwytliwe slogany stanowią nie lada wyzwanie dla współczesnych pracowników kreatywnych działów. Słowo więc będzie nadal doskonałą formą reklamy, a skoro mówimy o wyrazach, to nie sposób nie połączyć ich z doskonale znanymi papierowymi materiałami. Czy nadal warto w nie inwestować?
Musimy pamiętać, że mimo szaleńczego tempa rozwoju, statystyczny Kowalski nie jest w stanie nadążyć za nowoczesnością, wciąż jedną nogą pozostając w tym, co mu znane i od lat sprawdzone. Jako ludzie nie lubimy szybkich zmian, podchodzimy do nich z rezerwą. Dlatego wciąż warto stawiać na m.in. drukowane ulotki. Warto jednak podkreślić, że dzisiejszy świat nie przyjmie z entuzjazmem dawnych materiałów wydrukowanych na drukarce firmowej i zaprojektowanych przez osobę nieposiadającą odpowiednich kwalifikacji. Dziś musimy wyróżnić się naszym materiałem reklamowym, dlatego należy postawić na wysokiej klasy szatę graficzną oraz profesjonalny wydruk.
Takie designerskie i wyjątkowe ulotki możemy wydrukować w wielu internetowych drukarniach, które oferują niezwykle szeroki wybór wzorów i nietuzinkowych rozwiązań. Wystarczy spojrzeć tutaj: https://www.viperprint.pl/ulotki-reklamowe, by przekonać się jak wiele możliwości leży po naszej stronie. Zrezygnujmy więc z nieaktualnego designu, złej jakości papieru i poświęćmy czas na stworzenie doskonałych ulotek reklamowych. Możemy uzupełnić je o nowoczesne folie, wydrukować je w oryginalnym kształcie czy postawić na ekologiczne rozwiązania. Nie musimy tak ekskluzywnego materiału rozdawać w metrze czy na dworcu kolejowym, by połowa z nich i tak wylądowała w koszu. Nowoczesne ulotki przede wszystkim zdobią spotkania biznesowe, są wyeksponowane w sekretariatach czy dołączane do zamówienia. Warto więc pamiętać, że warto inwestować, ale i dbać o odpowiednią dystrybucję papierowych wydruków reklamowych. Dlaczego tak ważna jest personalizacja materiałów marketingowych?
Papierowy marketing – buduje wizerunek firmy i dba o jej reklamę
Jak już wspomnieliśmy, klienci czy adresaci naszych materiałów reklamowych każdego dnia są bombardowani mnogością reklam, także tych wyświetlanych on-line. Aby zyskać ich atencję, należy stworzyć wyjątkowe produkty, które wyróżnią nas z tłumu. Poza tym nie możemy bagatelizować faktu, że druki reklamowe, nawet najmniejsza ulotka, mogą wpływać pozytywnie lub negatywnie na postrzeganie naszej firmy. Dlatego dziś już niemal każda działalność, która jest na bieżąco ze współczesnym marketingiem, posiada swój firmowy papier z umieszczonym logo. W ten sposób nawet niepozorny dokument przypomina o naszej marce, zadziwia dbałością o każdy detal. Wybierając i projektując wyjątkowe ulotki reklamowe, plakaty czy inne papierowe formy autopromocji, otrzymujemy tak naprawdę produkt o podwójnym zastosowaniu. Będzie zjednywał nam klientów, a także podkreślał nasz profesjonalizm, a często i kreatywność.