Pomysł na biznes / Franczyza / Pomysł na firmę
Firma Franczyza Reklama

Pomysł na biznes ? A może Franczyza

franczzay

Wśród setek pomysłów na firmę trudno stwierdzić który pomysł na biznes jest dla nas najlepszy. Wiele stron internetowych opisując pomysły na własny biznes wspomina pobieżnie który z nich można wykorzystać na etapie rozmyślania o własnej firmie. Na naszej stronie opisywaliśmy już jak możemy wykorzystać kody PKD do znalezienia odpowiedniej dla nas branży, którą chcemy się zajmować. Dziś zastanowimy się, czy franczyza będzie odpowiednim dla nas rozwiązaniem, a jeśli nie to w jaki sposób może nam podsunąć pomysł na biznes.

Co to jest franczyza

Franczyza to nic innego jak prowadzenie własnego biznesu pod cudzą marką. Osoba udzielająca franczyzy to franczyzodawca, natomiast osoba prowadząca działalność pod jej szyldem to franczyzobiorca. Może ona używać znaku towarowego firmy pod określonymi warunkami, które ustala franczyzodawca. Franczyzobiorca uzyskuje licencję dzięki której może wykorzystywać loga, znaki towarowe, oprogramowania czy inne systemy zgodnie z wytycznymi zawartymi w umowie.

Firmy udzielające franczyzy z reguły posiadają jednostki własne i jednostki partnerskie. Jeżeli chcemy nawiązać współpracę z jednostką franczyzową musimy posiadać określonej wielkości lokal oraz uregulować opłatę wstępną ( opłatę licencyjną ). Jej wysokość jest uzależniona od rodzaju franczyzy z którą chcemy nawiązać współpracę.

Korzyści jakie daje franczyza

Promocja naszej firmy

Franczyza to dobry pomysł na biznes tylko wtedy gdy obliczymy koszty inwestycji i zastanowimy się, czy stać nas na poświęcenia związane z jej prowadzeniem. Współpraca biznesowa z franczyzodawcą ma dużo plusów. Prowadzi nas on krok po kroku udzielając szczegółowych wytycznych i zasad na skuteczne prowadzenie działalności. Wskazówki te są poparte praktyką, szczególnie jeśli franczyzodawca posiada kilkadziesiąt sieci partnerskich działających wiele lat. Model biznesowy jaki zapewnia firma ma szansę sprawdzić się także w naszym wypadku. Może on zawierać skuteczne wskazówki jak znaleźć i utrzymać klienta oraz jakich błędów unikać aby firma nie przynosiła strat. Dodatkowo promocja naszego oddziału może być wspierana przez gotową już stronę internetową i gotowymi rozwiązaniami graficznym jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju artykuły i hasła reklamowe.

Wyłączność terytorialna

W niektórych ofertach franczyzy, franczyzodawca zapewnia wyłączność terytorialną dla oddziału firmy. Może to być dużą korzyścią, jeśli marka jest rozpoznawalna w innych miejscach w Polsce. Warto jednak przemyśleć czy jest to doby pomysł na biznes skoro tego typu franczyza nie jest jeszcze prowadzona w Twoim mieście. Warto samemu śledzić trendy panujące w mieście w którym zamierzamy otworzyć franszyzę, ponieważ nie zawsze to co jest na topie w Warszawie będzie na topie w Poznaniu.

Szkolenia pracowników i dostawcy

Franczyzodawca dba także o zapewnienie odpowiedniego szkolenia pracownikom i nam samym. W tym celu wraz z dostarczeniem sprzętu przeprowadza szkolenie na którym dowiadujemy się jak działa dane urządzenie, a jeśli jest to franczyza usługowa, jak w skuteczny sposób obsłużyć klienta korzystającego z naszych usług. Dodatkowo możemy skorzystać ze wsparcia mającego na celu przekazać nam kontakty do jednostek zaopatrujących nasze placówki w odpowiednie materiały pomocne przy prowadzeniu placówki.

Czy franczyza to pomysł na biznes dla Ciebie ?

Wiele osób uważa, że znalazło dobry pomysł na biznes, ale przed otwarciem firmy zastanawia się czy prowadzenie działalności gospodarczej jest w ogóle dla nich. Właściciel, który chce prowadzić franczyzę musi mieć pasję do zarządzania i ambicję do rozwijania swojej działalności. Dodatkowo warto zastanowić się czy pomysł jaki chcesz zrealizować jest odpowiedni w Twoim mieście i czy będzie cieszył się zainteresowaniem. Są przecież franczyzy o których nikt nie słyszał, a działanie pod ich szyldem i wiązanie się umowami może być bardziej szkodliwe niż rozwinięcie działalności pod własną marką.

Pomysł na biznes pod cudzą marką w USA.

Ciekawostką jest raport opublikowany przez (International Franchise Association), który wskazuje na ogrom franczyzy. Od 2005 roku do 2017 roku w samych Stanach Zjednoczonych było 253 sklepów franczyzowych. Zapewniły one pracę aż 11 milionom osób co stanowiło 8 procent krajowej siły roboczej w sektorze prywatnym.

Zapraszamy do skorzystania z katalogu franczyz zamieszczonego na naszej stronie.

Powiązane artykuły

Pomysł na własny biznes dzięki kodom PKD

teoriabiznesu.pl

Otrzymałeś e-mail od Przelewy24 ? To może być próba oszustwa

teoriabiznesu.pl

Kary od Google, wirtualna rzeczywistość i okulary Hololens – wywiad

teoriabiznesu.pl