Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Prowadzenie Instagrama firmy – o czym warto pamiętać

prowadzenie instagrama

Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Każdego dnia korzysta niego 500 milionów użytkowników, a w Polsce konta ma ponad 8,5 miliona osób. Instagram cieszy się popularnością również wśród firm, które z jego pomocą realizują swoje cele biznesowe – ponad 200 mln użytkowników każdego dnia odwiedza jeden profil firmowy!

Co daje prowadzenie Instagrama?

Prowadzenie Instagrama (http://ideoforce.pl/e-marketing/prowadzenie-social-media/instagram/) jest okazją do budowania zaangażowanej społeczności, informowania o ofercie (nowościach, promocjach, specjalnych okazjach) i działaniach marki, docierania do nowych klientów, kreowania wizerunku, pozycjonowania marki w świecie mediów społecznościowych.  Firma, która chce skorzystać z możliwości biznesowych Instagrama musi mieć konto profesjonalne.

Działania mogą mieć charakter płatny, co jest możliwie dzięki systemowi reklamowemu, który zapewnia szeroki wybór formatów i celów, jak np. zwiększenie rozpoznawalności (marki, produktu, usługi lub aplikacji) lub możliwość zakupu (np. poprzez przekierowanie do strony).

Instagram jest doskonałym narzędziem do opowiadania historii firmy i wprowadzenia odbiorcy w jej świat. Dzisiaj to obraz ma dominującą rolę. Jest w stanie przekonać użytkownika do pozostania przy firmie na dłużej. Wysokiej jakości zdjęcia i filmy w przyjaznej dla oka formie oraz pokazanie ich w odpowiednim czasie tworzą przestrzeń, w której nawiązuje się relacja. Użytkownik staje się obserwatorem, a obserwator klientem.  

Konfiguracja profilu na Instagramie

Jak utworzyć konto profesjonalne? Wystarczy konto osobiste przekształcić w konto firmowe. Na Instagramie możesz przełączać się między kontami bez potrzeby logowania, z tym że dotyczy to tylko pięciu kont. Konto profesjonalne daje dostęp do opcji takich jak:

  • statystyki – dotyczą zachowań użytkowników, a także pozwalają zobaczyć popularność udostępnianych treści (np. interakcje z zawartością posta czy relacji), co jest niezbędne w ocenie skuteczności przekazu,
  • dane kontaktowe – ułatwią klientom nawiązanie kontaktu z Twoją firmą: telefonicznego, e-mailowego, osobistego,
  • skrzynka odbiorcza – na koncie profesjonalnym firma ma do dyspozycji skrzynkę z dwoma kartami, w jednej pojawiają się wiadomości, w drugiej powiadomienia.

Konto firmy warto połączyć ze stroną na Facebooku. Dlaczego? Bo dzięki temu możesz korzystać z narzędzi biznesowych, które umożliwiają np. sprzedaż na Instagramie, udostępnianie postów ze strony w obu serwisach, ujednolicenie danych kontaktowych na Instagramie i Facebooku. Jeśli zdecydujesz się połączyć konto na Instagramie ze stroną na Facebooku, pamiętaj, że zmiana na inną wymaga przekształcenia konta profesjonalnego w prywatne, a to wiąże się z utratą statystyk.

Instagram Stories, czyli jak zaangażować odbiorców

Posty, relacje (Stories), filmy w IGTV, a do tego hasztagi, naklejki, emoji stickers, linki do strony internetowej – Instagram skutecznie angażuje obserwujących. Firmy mogą reklamować się na Stories przy pomocy zdjęć lub filmów. W Menadżerze reklam znajdziemy praktyki skutecznych reklam. Wskazówki dotyczą elementów takich jak:

  • szybkość – tempo przekazu powinno utrzymać uwagę odbiorcy,
  • dźwięk – reklamy, które słychać są lepiej odbierane,
  • CTA – wezwanie do działania, np. „przewiń w górę” angażuje,
  • cel – reklama powinna skupiać się na celu, jakim jest np. sprzedaż,
  • ruch – w relacji ze zdjęciami dobrze jest dodać ruchome elementy,
  • marka na początku – elementy związane z marką (np. logo) warto umieścić na początku relacji,
  • naklejki – jeśli są zbędne lub zakłócają przekaz, nie przyniosą oczekiwanego efektu.

Relacje z Instagrama możesz udostępniać na Facebooku, dzięki opcji crosspostowania. Aby to zrobić, musisz połączyć profil ze facebook’ową stroną i zarządzać nią jako administrator. W budowaniu zaangażowania istotne są nie tylko kwestie wizualne (np. wysokiej jakości materiały, GIF-y, naklejki), ale też strategia. Relacja ma zwrócić uwagę określonej grupie odbiorców, nie może być zbyt długa i monotonna – warto łączyć różne formaty, testować i sprawdzać, które relacje cieszą się zainteresowaniem obserwujących.