Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Prowadzisz lokalny biznes? Poznaj tajniki pozycjonowania lokalnego

George Miltion/pexels.com

Internet to świetne miejsce na reklamę. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą własną działalność, często zapominają o wdrażaniu działań zwiększających widoczność w sieci. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, to idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie lokalne pozycjonowanie strony. Na czym polega? Czytaj dalej.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to promowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe zawierające we frazie nazwę miasta, w którym prowadzisz swoją działalność. Więcej informacji na ten temat przeczytasz na stronie: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-lokalne/. To dobre rozwiązanie zarówno dla firm lokalnych, jak i tych posiadających kilka oddziałów w różnych częściach Polski. Celem pozycjonowania lokalnego jest dotarcie do osób, które są zainteresowane usługami dostępnymi w danym regionie. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu widoczność witryny w wyszukiwarce wzrasta, co przekłada się na większy ruch organiczny. 

Jak wygląda lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne jest tak naprawdę zbliżone do standardowego pozycjonowania stron. Jak przebiega ten proces? 

Specjaliści SEO zaczynają swoje działania od przeprowadzenia audytu SEO, czyli dokładnej analizy strony internetowej pod kątem widoczności witryny w sieci. Dzięki niemu specjaliści uzyskują informacje, jakie elementy strony wymagają poprawy i jakich błędów należy się pozbyć. Jest to podstawa do przygotowania skutecznej strategii lokalnego SEO. Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania lokalnego jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Należy wybrać frazy nie tylko związane z danym biznesem, ale również regionem. Dzięki temu dotrzesz do klientów faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą. Przykładem frazy lokalnej jest np. kosmetyczka Poznań. 

Specjaliści wykonują też standardową optymalizację strony WWW, w której biorą pod uwagę: 

  • czas ładowania strony,
  • responsywność,
  • elementy techniczne,
  • meta dane,
  • adresy URL,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • analizę indeksu. 
przykład frazy lokalnej w wyszukiwarce Google
przykład frazy lokalnej w wyszukiwarce Google

                                                    

Podczas pozycjonowania lokalnego brana jest pod uwagę geolokalizacja użytkownika, dlatego specjaliści optymalizują również wizytówki Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie, które pozwala stworzyć wizytówkę firmy, która działa lokalnie. W wizytówce powinny znaleźć się takie elementy jak: nazwa firmy, dane teleadresowe, godziny otwarcia, opinie. Posiadanie wizytówki Google zwiększa szansę na wyświetlenie się firmy na lokalne frazy kluczowe. Dodatkowo w wizytówce Google można umieścić odnośnik do strony internetowej. Odpowiednio zoptymalizowana będzie wyświetlać się również po wpisaniu nazwy produktu czy usługi, nie tylko całego adresu firmy. 

wizytówka Google
wizytówka Google

Jakie korzyści osiągniesz, pozycjonując swoją stronę lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne niesie za sobą wiele korzyści. Oto one: 

1. Poprawa widoczności strony w wyszukiwarce

Dzięki lokalnym działaniom SEO, czyli optymalizacji strony WWW i wizytówki Google, zwiększysz swoją widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania już w kilka miesięcy. Przełoży się to na większy ruch na stronie, a co za tym idzie – większe zyski. Warto podkreślić, że pozycjonowanie lokalne umożliwia promocję firmy nie tylko w mieście, w którym działa, ale również w okolicy. 

2. Szybsze efekty

Pozycjonowanie lokalne to szybsze efekty. Dlaczego? Pozycjonowanie ogólnokrajowe to długofalowe działanie, natomiast na rynku lokalnym jest z reguły dużo mniejsza konkurencja, dlatego wzrost widoczności i ruchu jest widoczny dużo szybciej, szczególnie jeśli w okolicy tylko dwie lub trzy firmy oferują klientom podobne usługi. 

3. Dotarcie do klientów faktycznie zainteresowanych Twoimi usługami

Jedną z największych zalet pozycjonowania lokalnego jest docieranie do klientów faktycznie zainteresowanych daną ofertą, którzy mogą z niej skorzystać bo np. mieszkają w pobliżu. Dzięki temu masz szansę zbudować bazę lojalnych klientów, którzy regularnie będą do Ciebie powracać. 

4. Budowa wizerunku marki na lokalnym rynku 

Dzięki lokalnemu pozycjonowaniu możesz budować wizerunek marki na rynku, wzmocnić pozycję eksperta w danej dziedzinie oraz zwiększyć prestiż na lokalnym rynku. Jest to możliwe dzięki opiniom w wizytówce Google Moja Firma. Te pozytywne umożliwią Ci uzyskanie nowych klientów. Pamiętaj, aby na bieżąco czytać opinie i odpowiadać na nie – nie tylko w przypadku pozytywnych komentarzy, ale też negatywnych. Warto podkreślić, że pozytywne opinie wpływają na lepszą widoczność strony w wyszukiwarce.

5. Tańszy koszt usługi 

Pozycjonowanie lokalne jest tańsze od pozycjonowania ogólnokrajowego. Ma na to wpływ mniejsza konkurencja oraz działania pozycjonerskie skupiające się tylko na określonym terytorium. Dzięki lokalnemu SEO możesz zmniejszyć koszty początkowe na SEO, a jednocześnie osiągnąć świetne rezultaty. 

Podsumowanie 

Lokalne SEO to idealny sposób na promocję zarówno dla małych, lokalnych firm, jak i dużych przedsiębiorstw posiadających kilka oddziałów w Polsce. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu zwiększysz widoczność swojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania oraz zdobędziesz nowych klientów, co przełoży się na większe przychody Twojej firmy.