Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Pytania jakie trzeba sobie zadać przed wdrożeniem CRMa

system crm

System CRM, czyli Customer Relationship Management to pewien system zarządzający relacjami z klientami, zarówno tymi aktualnymi, jak i tymi potencjalnymi. Celem systemu CRM jest archiwizowanie i organizacja doświadczenia firmy, które nie jest w pełni zależne od jej pracowników. Na czym polega ten system, do kogo jest skierowany i czy warto go wdrożyć?

Jaki jest koszt wdrożenia programu CRM?

Wielu przedsiębiorców martwi się, że koszt wdrożenia programu CRM będzie wysoki. Ze strachu przed innowacją pozostają oni przy starych rozwiązaniach, całymi latami płacąc za wynajem systemu w chmurze. Okazuje się jednak, że koszty wdrożenia programu wcale nie są wysokie, a zaczynają się już od 1000 zł. Co więcej, jest to inwestycja o wiele bardziej opłacalna niż w przypadku wynajmu chmury, warto więc wziąć ją pod uwagę.

Dla kogo ten cały CRM – czy muszę być dużą firmą?

System CRM stworzony jest dla każdego. Nie musisz być dużą firmą, ogromną korporacją. System CRM sprawdzi się wszędzie tam, gdzie potrzebne jest pewne uporządkowanie informacji o klientach. System pozwoli na pełną analizę ich potrzeb dla lepszego przygotowania skutecznych ofert i zwiększenia zysków firmy. Jak widać, z systemu CRM może korzystać każdy!

Jaki cel ma firma, która planuje wprowadzenie systemu CRM?

System CRM ma na celu dogłębną analizę relacji z klientami, analizę ich potrzeb, oczekiwań, a także działań konkurencji. Im lepiej poznasz swój rynek, tym lepsza stanie się Twoja oferta, a zyski wzrosną. Dzięki systemowi CRM, zarządzanie dokumentami firmy stanie się proste i intuicyjne. Z łatwością dotrzymasz wszystkich list zadań, harmonogramów i terminów. Co więcej, klienci mogą korzystać z programu pocztowego CRM, pozostając w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Prowadząc firmę, na pewno masz kłopoty z dotrzymaniem wszystkich terminów i realizacją wszystkich zadań. Dzięki systemowi CRM to nie będzie już Twoim problemem. Oprócz poprawy ogólnej organizacji pracy i rozwoju firmy, dowiesz się wiele ciekawych kwestii na temat swoich klientów. Dobra oferta powinna być skrojona pod ich potrzeby, a system CRM wskaże Ci właściwy kierunek, analizując ich potrzeby i oczekiwania. Dowiesz się też, co w ich kierunku robi konkurencja, otrzymując szansę na stworzenie oferty, która przebije działania konkurencyjne i przyniesie prawdziwe zyski.

Jak nakłonić pracowników do korzystania z innowacji technologicznych?

Najczęściej boimy się i bronimy się przed tym, czego nie znamy. Aby zachęcić pracowników do korzystania z innowacji technologicznych, możesz przybliżyć im nieco działanie systemu CRM. Korzystny będzie zapewne udział w szkoleniu, które rozwieje wszelkie nieścisłości i wątpliwości związane z korzystaniem z innowacyjnego narzędzia. Dużą zachętą do korzystania z innowacji jest także ułatwienie pracy- pracownik, który sam na sobie pozna, jak łatwa stała się praca dzięki CRM, chętnie będzie z niego korzystał.

Jak długo trwa proces implementacji CRM?

Jeżeli chodzi o system gotowy, jego implementacja może zamknąć się w okresie jednego tygodnia. Jak widać, wystarczy zaledwie kilka dni, by Twój biznes wspiął się na wyżyny!

Czy dostawca zapewni wsparcie techniczne?

Dostawca systemów CRM zapewnia wsparcie techniczne, a na etapie wdrażania systemu, zapewnia indywidualną wycenę usługi. Pamiętaj o tym, że czasem lepiej jest postawić na rozwiązanie komercyjne, lokalne, niż korzystać z rozwiązań darmowych. Darmowe rozwiązania są czasem znacznie mniej skuteczne od tych komercyjnych, które gwarantują większą stabilność i funkcjonalność. Więcej o systemach CRM.