Rok 2020 jest co najmniej trudny, wraz z globalną pandemią, która siała spustoszenie w gospodarkach na całym świecie, rynki akcji były niestabilne i nieprzewidywalne. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach, które w dużym stopniu koncentrują się na reklamie. W obliczu kryzysu konsumenci i przedsiębiorstwa zacisnęli pasa, a reklama jest często jednym z pierwszych kosztów, które należy obniżyć.
Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi przede wszystkim polegają w dużym stopniu na reklamach, a to w znacznym stopniu wpłynęło na ich przychody. Przez koronawirusa przychody Twittera spadły o 19%, a sprzedaż reklam spadła drastycznie o 23% . W związku z wyższymi kosztami, Twitter odnotował stratę netto w wysokości 1,2 miliarda dolarów w 2020 r. Jest to wyraźny kontrast w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy dochód netto w drugim kwartale wyniósł 1,1 miliarda dolarów. W tym momencie można śmiało powiedzieć, że reklama otrzymała ogromny cios w wyniku pandemii koronawirusa i będzie musiała zacząć się regenerować. Firmy powoli się odbudowują, a część tego ożywienia będzie wymagała większej innowacyjności. Na przykład Twitter planuje wykorzystać możliwości reklamowe i sponsorowanie wydarzeń sportowych na żywo, ponieważ fani nie będą mogli uczestniczyć w meczach.
Nie wszystko jest stracone
Dla giganta mediów społecznościowych sytuacja wygląda na nieco inną. Twitter zdołał zwiększyć swoją dzienną bazę aktywnych użytkowników o 20 milionów nowych użytkowników, co stanowi znaczny wzrost o 34% rok do roku, w drugim kwartale 2020 r. Biorąc pod uwagę wszystko razem, można powiedzieć, że jest to duży sukces dla Twittera i dobrze wróży to na najbliższą przyszłość w dążeniu do ożywienia finansowego po tak dużym, nagłym kryzysie, ponieważ akcje Twittera wzrosły już o 5,8% od ogłoszenia pandemii.
Platforma jest powszechnie używana do rozmów na tematy bieżące, ale także do śledzenia wydarzeń na całym świecie, dając użytkownikom swobodę wyrażania swoich poglądów, w tym wykładów i opinii znanych osób, a także organizacji. Światowa pandemia skupiła ogromne ilości osób w mediach społecznościowych, tam ludzie szukali aktualnych wiadomości i informacji oraz generowali ogromne ilości rozmów. Ta sytuacja idealnie pasuje do przestrzeni, w której znajduje się Twitter, i może oznaczać tylko, że więcej osób może korzystać z platformy, aby być na bieżąco.
Dyrektor generalny Twittera, Jack Dorsey, powiedział w swoim liście do akcjonariuszy: „Zwiększone wykorzystanie naszej usługi stanowi niesamowitą okazję, aby służyć publicznej rozmowie i być tam, gdzie idzie jeszcze więcej osób, aby zobaczyć, co się dzieje”.
Z drugiej strony, inwestorzy zwracają szczególną uwagę na firmy mediów społecznościowych, którzy to rozpoczęli wstępne rozmowy z TikTok na temat przejęcia jej operacji w USA. Wynika to z inicjatywy prezydenta Trumpa, który zablokował spółkę macierzystą TikTok, ByteDance, z USA, a firma została zmuszona do sprzedaży amerykańskiej firmie. Twitter mógłby łączyć się z Microsoftem, który również rozpoczął rozmowy z ByteDance na temat tego potencjalnego przejęcia.
A co z Facebookiem?
W podobnej sytuacji jest Facebook, który jest silnie uzależniony od reklam i również został dotknięty kryzysem na początku roku. Jednak od czasu dużego spadku związanego z koronawirusem w marcu, firma wzrosła o 65%, osiągając cenę 245 USD za akcję. Facebook zainwestował ostatnio również w Reliance Jio, otwierając rynek w Indiach dla różnych usług telekomunikacyjnych, wpływając w dużym stopniu na przychody firmy, ponieważ Facebook w większym stopniu opiera się na małych i średnich firmach, jeśli chodzi o przychody z reklam.
Jeśli chcesz zainwestować w firmy z mediów społecznościowych, takie jak Twitter czy Facebook, możesz to zrobić poprzez handel online akcjami CFD. W Vestle możesz wybierać spośród ponad 800 instrumentów CFD, w tym akcji Facebook lub Twitter, indeksów, surowców, walut, funduszy ETF i kryptowalut, korzystając z dźwigni rynkowej, która zwiększa zarówno Twoją siłę handlową, jak i ryzyko. Pomożemy Ci również być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami na rynkach dzięki naszym inteligentnym aktualizacjom rynkowym i aktualnymi danymi. Dzięki Vestle możesz uzyskać dostęp do swojego konta za pośrednictwem komputera lub naszej niezawodnej zaawansowanej aplikacji, która umożliwia handel w ruchu. Korzystając z Vestle, możesz zdobyć wiedzę ze wszystkimi narzędziami i szkoleniami, których potrzebujesz, aby poprawić swoje umiejętności handlowe, bez dodatkowych kosztów.
Vestle (znany dawniej jako iFOREX) jest nazwą handlową iCFD Limited, licencjowana i regulowana przez Cypryjski Urząd Securities and Exchange Commision (CYSEC) numer licencji: 143/11. Materiały zawarte w niniejszym dokumencie, zostały stworzone we współpracy z Vestle i nie powinny w żaden sposób być rozumiane, bezpośrednio lub pośrednio, jako porady inwestycyjne, rekomendacje lub sugestie o strategii inwestycyjnej w odniesieniu do instrumentów finansowych, w jakikolwiek sposób. Każde wskazanie dotychczasowych wyników lub symulację wyników z przeszłości w tym dokumencie nie są wyznacznikiem przyszłych wyników. Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 80% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Każde wskazanie dotychczasowych wyników lub symulację wyników z przeszłości zawarte w dokumencie nie są wiarygodnym wskaźnikiem przyszłych wyników. Uwaga: obliczenia przeszłych zmian wyników, mogą przedstawiać futures kontrakty, a nie aktywa bazowe. Pełne zrzeczenie się: https://www.vestle.pl/legal/analysis-disclaimer.html