Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

5 kluczowych elementów skutecznej kampanii content marketingowej

5 kluczowych elementów skutecznejkampanii content marketingowej

Rok 2022 minął pod znakiem content marketingu, który rozwinął skrzydła w błyskawicznym tempie. Ten dział marketingu angażuje przede wszystkim odbiorcę poprzez stworzone treści, które mają być skierowane stricte do niego. Jak dzięki działaniom contentowym możemy pomóc swojej firmie? Jakie są typy treści i jak ich dobrze użyć w kampanii? Tego dowiesz się właśnie tutaj!

Czym jest content marketing i jaki jest jego cel?

Content marketing to przede wszystkim działania komunikacyjne polegające na tworzeniu i publikowaniu angażujących treści. Jego celem jest dotarcie z dokładnie wybranym tematem do określonej grupy odbiorców, aby zainteresować, przyciągnąć i pozostać w pamięci. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby działania content marketingowe w Internecie były rzetelne i prowadzone na najwyższym poziomie. Warto dodać, że content marketing doskonale wpisuje się w strategię pozycjonowania poprzez pozyskiwanie wartościowych linków tematycznych i dobrych jakościowo serwisów. Każda publikacja oparta na linkach sprawia, że pozycja danej witryny w wynikach wyszukiwania rośnie.

Jakie są typy treści content marketingu?

Rozwiązania content marketingowe nie sprowadzają się tylko do promocji artykułów sponsorowanych, zawierających słowa kluczowe. Wręcz przeciwnie, dają szeroki wachlarz możliwości, w których łatwiej połączyć się z odbiorcami przez kanały internetowe, na których spędzają czas. Mogą to być:

  • InstaStories i TikToki – najczęściej wolny czas, który przeznaczamy na media społecznościowe, spędzamy na Instagramie, TikToku lub Facebooku. Jest to idealne miejsce na zwrócenie na siebie uwagi poprzez przekazanie wiedzy odbiorcy (np. z odrobiną żartu) lub pokazanie, jak wygląda praca w twojej firmie od kuchni,
  • Podcasty – są super sposobem na przyciągnięcie Klientów do marki. Możesz dostarczyć realną wartość w ciekawy sposób, w której wspomnisz o swojej stronie czy produktach,
  • Memy i GIFy – czy nie jest nam łatwiej zatrzymać się na śmiesznym obrazku z ciekawą treścią na Facebooku niż na pustym poście z taką samą ilością znaków? Do wykonania takiego projektu nie potrzeba wiele, a zainteresujesz odbiorcę, który, aby dowiedzieć się więcej, wejdzie na twoją stronę.

Jak stworzyć skuteczną kampanię content marketingową?

Zaczynając przygodę z content marketingiem, należy zwrócić się do firmy, która zajmuje się tym na co dzień i jest obdarzona zaufaniem przez Klientów. Profesjonaliści  zaproponują najbardziej przystępne opcje, ale przede wszystkim wysłuchają, czego potrzebuje klient. Taka kampania content marketingowa może powstać przy pomocy agencji Marketing Match, z którą opracujesz następujące strategie marketingowe:

  1. Cel – zdecyduj, co liczy się najbardziej dla twojej firmy. Cele muszą być konkretne, osiągalne, istotne i przede wszystkim określone w czasie. Ostatni punkt jest bardzo ważny ze względu na wzajemne szanowanie czasu i wyznaczanie granic.
  2. Skonstruowanie persony – czyli poznaj swojego odbiorcę! Zadecyduj, do kogo chciałbyś, aby dotarła treść, opisz jak najbardziej szczegółowo swojego przyszłego odbiorcę. Pamiętaj, aby opis persony był połączony z celem biznesowym.
  3. Analiza sytuacji wyjściowej – warto zacząć od zweryfikowania posiadanych zasobów, które rozwinęły się w twojej firmie najlepiej. Następnie zbadaj konkurencję i zobacz, do kogo kieruje swoje treści oraz jakie one są, po czym zastanów się – co mogę zrobić ciekawiej, lepiej?
  4. Ustal KPI i zadbaj o analitykę – czyli mierniki, które pozwalają trzymać rękę na pulsie efektywności kampanii contentowej. Dobór mierników i KPI zależy w dużej mierze od celów kampanii i dobranych formatów treści. Mając zdefiniowane mierniki, łatwo ustawić analitykę – określić, jakie kody/skrypty należy wpiąć w treści, aby skutecznie mierzyć efekty i planować działania remarketingowe.
  5. Zadbaj o dystrybucję – jeśli przemyślałeś już punkty u góry, możesz opracować szczegółowy plan. Określ realną częstotliwość publikacji, zaplanuj media, na których zamierzasz publikować oraz formaty tych publikacji.

Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas materiał pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie podczas tworzenia skutecznej kampanii z wykorzystaniem content marketingu. Życzymy powodzenia!