Chcesz wejść ze swoją ofertą na międzynarodowy rynek i dotrzeć do nowych klientów? Jeżeli firma którą reprezentujesz może odnosić sukcesy także za granicą, warto zastanowić się nad wdrożeniem działań SEO, najlepiej przez specjalistyczną agencję. Podobnie jak w Polsce, tak samo w innych krajach pozwoli to zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i dotrzeć na pierwszą stronę wyników nie tylko w Google, ale także w innych wyszukiwarkach, popularnych za granicą.
Pozycjonowanie strony za granicą
Firmy chcące pozycjonować stronę internetową za granicą, muszą najpierw sprawdzić, od jakich działań najlepiej zacząć. Ważna jest dokładna analiza zarówno samego rynku, jak i potrzeb klientów, ale także konkurencji. Należy wiedzieć, czego oczekują potencjalni klienci i jak działają inne firmy z tej samej branży. Szczególnie ważne jest sprawdzenie, z której wyszukiwarki najczęściej korzystają mieszkańcy danego kraju. Pozycjonowanie strony w Google, Yahoo, czy Bing, wymaga nieco innych działań. Warto jednak zaznaczyć, że Google jest światowym liderem,
Audyt strony to podstawa
Działania na rynkach zagranicznych, powinny być poprzedzone audytem SEO. W tym celu można skontaktować się z profesjonalną agencją, oferującą pozycjonowanie zagraniczne, która ma doświadczenie i może pochwalić się sukcesami w danym kraju. Może to być na przykład Firma Neadoo, polsko-brytyjska agencja SEO obecna na rynku od ponad 10 lat.
Audyt strony jest potrzebny do tego, aby sprawdzić, jak strona radzi sobie w wyszukiwarce i znaleźć problemy techniczne, które wymagają poprawy.
Na co zwrócić uwagę pozycjonując stronę za granicą?
Najważniejsze jest to, aby cierpliwie podejść do tematu. Mimo, że strona może sobie świetnie radzić w lokalnej wyszukiwarce, to niekoniecznie może tak być za granicą. Osiągnięcie efektów wymaga czasu. Szacuje się, że pozycjonowanie za granicą może zająć nawet kilka miesięcy.
Ważny jest również typ wyszukiwarki. W tym celu niezbędne są działania zarówno on-site (związane z optymalizacją treści na stronie), jak i off-site (np. poprzez pozyskiwanie wartościowych linków z zagranicznych domen o różnych rozszerzeniach strony).
Sukces w pozycjonowaniu międzynarodowym zostanie osiągnięty również poprzez odpowiednią treść. Obszerna, merytoryczna i wyczerpująca treść, która nie tylko zawiera kluczowe frazy, ale jest również przyjazna dla internautów, musi być napisana w języku danego kraju.
Podobnie jak w przypadku audytu, pozycjonowanie na rynkach zagranicznych powinno odbywać się przy pomocy sprawdzonej agencji SEO.