Wrocław, będący stolicą Dolnego Śląska, jest zarazem synonimem rozwoju i postępu. Dzięki swojej wielowymiarowości nie tylko stanowi jedno z najbardziej interesujących miejsc na mapie Polski – zarówno w kontekście wydarzeń, jak i kultury, ale również innowacji – działa tu najwięcej startupów w całej Polsce. Nie brakuje też inwestorów i początkujących biznesów.
Dlaczego PR jest tak ważny?
Dlaczego kompleksowe działania dbające o wizerunek marek stały się standardem? W dzisiejszych czasach trudno ukryć cokolwiek przed konsumentami. Cyfrowa rewolucja wyposażyła klientów w narzędzia, dzięki którym z łatwością mogą weryfikować to, co komunikują marki. Specjaliści z obszaru public relations pomagają markom podejmować dobre decyzje w zakresie wizerunkowym, ale także przygotowują i implementują wszelkiego rodzaju strategie gwarantujące długofalowe korzyści firmom.
Public Relations a marketing
Chociaż te dwa światy silnie przenikają się na każdym kroku, pierwotnie miały trochę odmienne założenia. Marketing przede wszystkim zajmuje się kwestią dostarczania na rynek potrzebnych produktów czy analizą otoczenia i potrzeb konsumenckich. PR natomiast nastawiony jest na zarządzanie wizerunkiem osób oraz marek – w chwilach kryzysowych i działaniach długofalowych.
Komunikacja, kampania social media czy content marketing – agencje PR i ich oferta
W jaki sposób agencja public relations może pomóc Twojej firmie? Zakres ich kompetencji jest niezwykle szeroki. Zarządzanie komunikacją w Twojej firmie, przygotowywanie angażujących kampanii na mediach społecznościowych, przygotowywanie tekstów SEO, kontakt z mediami i influencerami, organizacja wyjątkowych i niezapomnianych wydarzeń czy kreacja materiałów wizualnych – to tylko część usług, jakie świadczą agencje. Kreatywny koncept na działania wizerunkowe może być bardziej efektywny i odbić się nieporównywalnie większym echem niż kampanie o znacznie większych budżetach.
Co ciekawego we Wrocławiu?
We Wrocławiu znajdziemy szerokie spektrum agencji zajmujących się działaniami z zakresu PR. Poza usługami wymienionymi wcześniej niektóre z agencji prowadzą również badania konsumenckie, projektują brandingi lub specjalizują się w produkcji filmów reklamowych. Wrocławskie agencje współpracują zarówno z dużymi partnerami (międzynarodowe korporacje), jak i mniejszymi, ale szybko rozwijającymi się startupami. Jest tutaj wiele firm mających doświadczenie także w pracy z deweloperami oraz rynkiem FMCG i wellness. Szerokie portfolio wrocławskich agencji sprawia, że są one mocno doświadczone w branży. Przyczyniła się do tego nie tylko współpraca z lokalnymi podmiotami, ale również kooperacja z firmami z całej Polsce i zagranicznymi kontrahentami.
Foresight branży – jakie wyzwania czekają agencje Public Relations w 2021?
Pandemia koronawirusa sprawiła, że praca zdalna stała się dla nas codziennością. Co to znaczy dla branży Public Relations? Jednym z największych wyzwań na ten rok będzie wynajdywanie sposobów na skuteczne docieranie do konsumentów, przesyconych komputerami i życiem w internecie. Przez pryzmat nowej codzienności, szczególnie istotne będą również działania employer brandingowe, zarówno w kontekście rekrutowania nowych pracowników, jak i komunikacji z osobami już będącymi członkami danych organizacji. Wiele czynników, które mogą zaskoczyć branżę, są jeszcze nam nieznane. W tej sytuacji kompetencjami na wagę złota będzie wszechstronność, umiejętność szybkiej adaptacji i zdolność przewidywania. Pozwolą one na przygotowanie się na różne scenariusze.