Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Analityka social media – co warto sprawdzać?

Analityka social media

Analityka social mediów potrafi być niemałym wyzwaniem – w szczególności dla osób, stawiających w niej pierwsze kroki. Ilość dostępnych informacji powoduje, że bardzo często skupiamy się na wskaźnikach zupełnie nieistotnych z punktu widzenia naszego biznesu, poświęcając czas na poprawę tych, które nie przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Sprawdź, które aspekty działań w social mediach warto analizować i jakie narzędzia najlepiej pomogą Ci w tym zadaniu.

Zaangażowanie – na ile skutecznie komunikujesz się z odbiorcą?

Zaangażowanie jest znacznie bardziej istotnym czynnikiem popularności profilu niż zasięg czy wskaźnik wyświetleń posta. Analizując ilość reakcji i komentarzy użytkowników jesteśmy w stanie zweryfikować, na ile skutecznie nasze treści radzą sobie z generowaniem organicznego ruchu na stronie.

Jest to o tyle istotne, że regularne udostępnianie treści wzbudzających zainteresowanie i pobudzających do dyskusji pozwoli nam w dalszej perspektywie znacznie ograniczyć środki przeznaczane na płatne kampanie marketingowe, a nawet całkowicie je wyeliminować. Z tego właśnie powodu – choć wskaźnik zaangażowania nie odnosi się bezpośrednio do wyników sprzedażowych, warto pracować nad jego usprawnianiem.

Konwersja – które z twoich działań przekładają się na zyski?

Współczynnik konwersji jest najistotniejszym z biznesowego punktu widzenia wskaźnikiem skuteczności naszych działań. Analizując go przy użyciu specjalistycznych narzędzi możemy błyskawicznie stwierdzić, które działania i jaki profil kampanii marketingowych przynosi nam pożądane skutki – obserwując przy tym zbiorczo wyniki każdego z naszych firmowych profili.

Więcej na temat możliwości, jakie dają rozbudowane narzędzia do analizowania social mediów znajdziesz pod adresem https://napoleoncat.com/pl/funkcje/analityka.

Poznaj upodobania Twoich odbiorców

Analityka NapoleonCat oprócz badania wyników, osiąganych na naszych profilach społecznościowych umożliwia śledzenie najbardziej aktualnych w naszej branży trendów. Znając popularne hashtagi i treści wzbudzające największe zainteresowanie u naszych odbiorców jesteśmy w stanie tworzyć przekaz, który naturalnie zwiększy ruch na naszej branżowej stronie w social mediach.

Dostosuj formę przekazu do oczekiwań klienta

Każdy krąg odbiorców jest inny, dlatego niemniej istotna jest analiza skuteczności każdego rodzaju udostępnianego contentu. W niektórych kampaniach najlepiej sprawdzą się zdjęcia i chwytliwe memy, w innych najlepszy skutek odniesiemy krótkim, chwytliwym wideo lub animacją. Skuteczność poszczególnych rodzajów treści jest kolejnym czynnikiem, na który powinniśmy zwrócić szczególną uwagę dokonując analizy naszych profili w social mediach.

Celem umieszczania treści na portalach społecznościowych zawsze powinna być komunikacja. Żeby odnieść na tym polu sukces, powinniśmy wziąć pod uwagę nie tylko samą udostępnianą treść, ale też zwyczaje naszych odbiorców.

Jakie narzędzia warto wykorzystać do optymalizacji social mediów?

Korzystając z pakietu NapoleonCat.com możemy sprawdzić, jakie godziny publikacji posta mogą nam przynieść najlepszy skutek. Co więcej – z jego pomocą zautomatyzujemy proces udostępniania kolejnych treści na każdym z naszych profili, oszczędzając w ten sposób wiele godzin pracy w skali miesiąca.

Zorganizowanie obsługi profili pozwoli nam też na większą skuteczność w kontakcie z klientem. Wspomniane narzędzie umożliwia także publikację, ale przede wszystkim obsługę komunikacji na Facebooku, Messengerze, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, YouTube i Google My Business z poziomu jednego panelu. Odpowiemy w nim na pojawiające się na naszych profilach komentarze (zarówno spod postów organicznych jak i reklamowych), wiadomości prywatne, opinie a nawet sformułujemy automatyczne odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

NapoleonCat zautomatyzuje dla nas również proces tworzenia raportów dotyczących skuteczności naszych profili i pomoże wypracować strategię w social mediach, która przyniesie nam największe korzyści. Narzędzie umożliwia też analizę działań konkurencyjnych profili, dzięki czemu nie umkną nam żadne branżowe niuanse.