Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Connected Retail na Zalando – jak zacząć sprzedawać?

program partnerski zalando

Connected Retail to program partnerski wiodącej europejskiej marki modowej. Jak sprzedawać na Zalando przy jego pomocy? Jak zyskać najwięcej na sprzedaży własnych produktów i zorganizować rozliczenia wszelkich transakcji? Wyjaśniamy!

Program partnerski Zalando

Program partnerski Connected Retail daje sklepom stacjonarnym możliwość sprzedaży swoich produktów bezpośrednio przez Zalando. Możesz sprzedawać co chcesz i za ile chcesz, a głównym warunkiem jest obecność marki na platformie Zalando. Wówczas to Zalando zajmuje się przygotowaniem opisów produktów i ich zdjęć. Sprzedawca musi jedynie dostarczyć tzw. kod EAN oraz ustalić cenę produktu.

Zalando ma jednak swoje wymagania wobec partnerów programu, które szczegółowo opisujemy tutaj: https://taxology.co/pl/jak-sprzedawac-na-zalando/. Przede wszystkim sprzedawca musi mieć przynajmniej jeden sklep stacjonarny, a stany magazynowe powinien kontrolować przy pomocy systemu cyfrowego. Aby sprzedawać na Zalando, trzeba także oferować produkty z kategorii dostępnych na tej platformie, a do ich identyfikacji wykorzystywać kody EAN. Konieczne jest także posiadanie umowy logistycznej, aby możliwa była wysyłka i zwrot towarów.

Czy warto korzystać z Connected Retail?

Czy są to wygórowane warunki? Na pierwszy rzut oka może się tak wydawać, ale jeśli zastanawiasz się jak sprzedawać na Zalando, zapewne masz już ugruntowaną pozycję swojej marki na rynku, a ta platforma będzie dla Ciebie polem do dalszego rozwoju. Zalando daje wiele możliwości i z pewnością tworzy prestiż marki, co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne dla wielu potencjalnych klientów.

Warto rozważyć taką możliwość także dlatego, że korzystanie z programu partnerskiego Zalando nie wiąże się z wykupem abonamentów czy ukrytymi kosztami. Platforma pobiera po prostu prowizję od sprzedaży każdego produktu. Nie ma zatem ryzyka: nie zarabiasz, więc także nie płacisz, a w przypadku zwrotów towarów, prowizja jest zwracana do sprzedawcy.

Ostatecznie warto spojrzeć także na czyste liczby. Zalando skupia w sobie sklepy z całej Europy, a przez to codziennie realizuje kilkadziesiąt tysięcy zamówień. Sama platforma dostarcza treści online, zajmuje się płatnościami i realizacją zamówień. Na współpracy można zatem wiele zyskać, niewiele ryzykując.

Jak rozliczyć sprzedaż przez Zalando?

Zadając pytanie, jak sprzedawać na Zalando, wielu przedsiębiorców ma na myśli także rozliczenia tych transakcji. Należy pamiętać, że klient każdorazowo płaci Zalando, a sama platforma rozlicza się z przedsiębiorcą na podstawie faktury. Sprawa jest zatem stosunkowo prosta, bo prowizja jest odliczana automatycznie, a kwota na fakturze będzie już ostatecznym przychodem w Twojej firmie. Jak sprzedaż na Zalando może wpłynąć na finanse Twojej firmy? Oby wyłącznie pozytywnie, ale jeśli rozliczenia podatkowe także w krajowych transakcja spędzają Ci sen z powiek – poproś o pomoc specjalistów taxology.co/pl/.