Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Dlaczego warto korzystać z usług agencji marketingowej?

agencja marketingowa

Ostatnie dwie dekady stały pod znakiem prawdziwej rewolucji w marketingu. Zdecydowana większość działań przeniosła się do sieci. Kanały, w których można promować swoją markę i produkty w internecie można dziś liczyć w setkach. Marki tworzą swój branding, a później przy jego pomocy prowadzą wielokanałowe kampanie – to jedyny sposób, by dotrzeć do konsumentów i pokonać konkurencję. Dlaczego współczesną reklamę trudno wyobrazić sobie bez wsparcia ze strony agencji marketingowej?

1.   Eksperci w każdej dziedzinie

Każda marka odwołuje się do określonej grupy docelowej, a dotarcie z reklamą do jak najszerszego grona jej przedstawicieli jest praktycznie niemożliwe przy użyciu jednego lub dwóch kanałów komunikacji. Warto promować się poprzez skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, kampanie Google Ads i social media tworzyć angażujący content, a często również skorzystać z pomocy influencerów.

Agencja marketingowa to zespół ekspertów reprezentujących każdą z tych dziedzin. Za skuteczną, wielokanałowym kampanią nigdy nie stoi jedna osoba. O tym wszystkim doskonale wiedzą właściciele największych globalnych marek, które również korzystają z usług agencji.

2.   Kampanie zaplanowane od A do Z

Powierzenie promocji marki agencji reklamowej oznacza zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii od A do Z przez wspomniany zespół ekspertów. Wówczas następuje efekt synergii – poszczególne używane w reklamie narzędzia zazębiają się, przynosząc więcej korzyści niż wykorzystywane pojedynczo. Nad realizacją kampanii czuwają oczywiście marketerzy pracujący po stronie klienta – w końcu to oni najlepiej znają swoją markę i jej otoczenie rynkowe.

3.   Optymalne wykorzystanie budżetu

Dysponując tak wieloma narzędziami reklamy stosunkowo łatwo „przepalić” budżet, wykorzystując go na nieprzemyślane i nieskoordynowane działania. Dla agencji reklamowej praca w ramach określonego budżetu stanowi chleb powszedni, a twórcy kampanii doskonale wiedzą, gdzie ulokować zasoby finansowe, aby osiągnąć jak najwyższą konwersję. Z kolei klient doskonale wie, ile i za co płaci, a dzięki regularnym raportom otrzymywanym od agencji zapoznaje się również z efektami poszczególnych działań. W razie potrzeby agencje reklamowe posiadają swoich stałych współpracowników, w tym influencerów, domy mediowe, specjalistów od content marketingu. Dzięki temu mogą oferować swoim klientom część usług w zdecydowanie niższych cenach.

4.   Cenne doświadczenie agencji

Atutem agencji reklamowej jest fakt, że planując kampanię dla swojego nowego klienta, ma już w swoim portfolio setki, jeśli nie tysiące, przeprowadzonych podobnych projektów. Klient, który zgłasza się do agencji nie musi martwić się o to, że czeka go nauka na błędach. Eksperci z agencji marketingowej doskonale wiedzą, gdzie należy ulokować budżet, w jaki sposób promować markę do grupy docelowej, a także jak tworzyć kampanie od strony kreatywnej, by były atrakcyjne dla odbiorców.

5.   Znajomość branżowych trendów

Agencja reklamowa siłą rzeczy śledzi wszystkie trendy pojawiające się w branży reklamowej. Nowe kanały i narzędzia promocji, które z punktu widzenia klienta są absolutną nowością, zazwyczaj są już dobrze rozpracowywane i wypróbowane przez specjalistów z agencji. Dzięki temu decydując się na jej wsparcie można wyprzedzić konkurentów trafiają do grupy docelowej w atrakcyjny i świeży sposób.

Więcej informacji na temat zalet współpracy z agencją można znaleźć na Fabryki Marketingu, warszawskiej manufaktury kampanii online – https://fabrykamarketingu.pl/.