Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Garść wiedzy o LinkedIn

linkedin

LinkedIn na całym świecie cieszy się bardzo dużą popularnością. Osoby decyzyjne, kierownicy czy właściciele firm bardzo cenią ten portal, bo mogą na nim zdobyć wiedze, poznać wartościowych ludzi, a także nawiązać ciekawe znajomości biznesowe. Pamiętaj, że na LinkedIn swój profil posiada aż 97% managerów. Zobacz, jak przy pomocy LinkedIn możesz rozwinąć swój biznes.

LinkedIn — co to jest za portal?

Jest to serwis społecznościowy przeznaczony do kontaktów B2B. Obecnie ponad 800 milionów użytkowników ma tam swoje konto. To bardzo duży potencjał biznesowy. Dzięki temu, że portal ma zasięg globalny, to możliwości kontaktów oraz robienia interesów są praktycznie niczym nieograniczone. Na LinkedIn możesz tworzyć posty, obserwować innych użytkowników, komentować oraz udostępniać wpisy innych. Oczywiście możesz być również obserwatorem i po prostu czytać to, co inni napisali. Nic nie stoi na przeszkodzie.

LinkedIn – jak działa?

Sposób działania jest niezwykle intuicyjny. Sam portal również na bieżąco podpowiada co możesz jeszcze w swoim profilu udoskonalić. Warto zaznaczyć, że założenie oraz prowadzenie konta na LinkedIn jest całkowicie darmowe. Aby Twoje konto było wartościowe dla innych użytkowników, warto przeznaczyć odpowiednio dużo czasu, aby je prawidłowo uzupełnić. Pamiętaj, że inni użytkownicy mogą Cię wyszukiwać z różnych względów i jeśli masz praktycznie pusty profil, to Twój profil może nie być dla nich atrakcyjny. Właśnie dlatego pamiętaj, aby zadbać o takie elementy jak estetyczne zdjęcie profilowe, przemyślane zdjęcie w tle, dobrze wypisane poprzednie prace oraz umiejętności.

LinkedIn jest również niezastąpiony w budowaniu skutecznego networkingu, ponieważ pozwala na wysyłanie nawet 500 zaproszeń do swojej sieci kontaktów tygodniowo. Warto poszerzać swoje grono regularnie, bo to dobra szansa na zawarcie ciekawej znajomości. Pamiętaj, że bardzo wiele osób wykorzystuje LinkedIn właśnie do pozyskiwania leadów i zdobywania szans na sprzedaż.

Również specjaliści z Agencji Sales Robots potwierdzają, że za pośrednictwem LinkedIn można generować ciepły leady, bo znaczna większość użytkowników jest tutaj właśnie z nastawieniem na robienie biznesu

LinkedIn w Polsce — statystyki

Obecna liczba użytkowników tego serwisu w Polsce to prawie 4,5 miliona. To dużo, zwłaszcza jak powiemy, że tych osób będzie stale przybywać. Patrząc nawet na kraje Europy Zachodniej możemy zobaczyć, że tam prawie co druga osoba ma założone swoje konto na LinkedIn.

Właśnie dlatego, nawet jeśli jeszcze nie masz założonego konta na LinkedIn, to warto ro zrobić, bo nowych użytkowników będzie stale przybywać. A pamiętaj, że każda nowa sobą, to szansa na nawiązanie kontaktu biznesowego, znalezienie klienta, czy nawet inwestora.

Profil prywatny na portalu LinkedIn

Tak jak wcześniej wspomnieliśmy założenie i prowadzenie profilu jest całkowicie bezpłatne. LinkedIn można wykorzystać na bardzo wiele sposobów. Ale najogólniej mówiąc jest to twoja prywatna wizytówka i miejsce, gdzie w łatwy sposób możesz pokazać swój profesjonalizm.

Często przy pierwszym kontakcie trudno stwierdzić, czy ktoś zna się na tym, o czym mówi, ale jeśli spojrzysz na jego profil na LinkedIn, to możesz to szybko zweryfikować. Jeśli widzisz, że dana osoba udziela się dużo w dyskusjach, wnosi merytoryczne i wartościowe komentarze, tworzy posty, to od razu nabierasz do takiej osoby większe zaufanie.

Na LinkedIn możesz robić wiele rzeczy, ale jedna jest niezwykle ważna. Jest to zapraszanie nowych użytkowników do swojej sieci. Powinieneś to działanie wykonywać często. Nie martw się o ograniczenia. LinkedIn pozwala na posiadanie praktycznie nieograniczonej liczby osób w swojej sieci kontaktów. Dokładnie ta liczba to 30 000 osób, więc naprawdę bardzo dużo.

Profil firmowy na portalu LinkedIn

Profil firmowy jest zdecydowanie bardziej bierny niż ten prywatny. Możesz za jego pośrednictwem również tworzyć wartościowe treści, ale docierają one do dużo mniejszego grona odbiorców. Pamiętaj jednak, że posiadanie firmowego profilu na LinkedIn ma również wymiar symboliczny i wizerunkowy. Po prostu dobrze wygląda jak firma jest obecna i aktywna na tym profilu. To pokazuje, że podchodzi do biznesu profesjonalnie i wie co ważne.

Sprzedaż na portalu LinkedIn

Nie należy zapominać, że wiele osób całą pracę , którą wykonuje na LinkedIn robi głównie po to, aby finalnie sprzedać swój produkt / usługę. Oczywiście nie zawsze jest to bezpośrednia sprzedaż. Niektórzy wolą to robić w sposób bardziej organiczny. Są oni zdania, że jeśli będą nawiązywali wartościowe znajomości, pokazywali się jako profesjonaliści i pokazywali jak rozwiązywać problemy, z którymi większość z nas się spotyka, to w ten sposób samoistnie będą sprzedawać. To często się sprawdza. Jednak konieczna jest do tego rozbudowana sieć znajomości. Pomóc w tym może z pewnością pakiet Premium Sales Navigator, który daje Ci dostęp do zaawansowanej wyszukiwarki, przez co jeszcze lepiej możesz znajdować osoby, które Ciebie interesują oraz takie, które może zainteresować Twój produkt / usługa.

Generowanie gorących leadów na LinkedIn

W LinkedIn możesz generować leady sprzedażowe na różne sposoby, wszystko zależy od tego, jaki masz dokładnie produkt / usługę. Warto jednak zwrócić uwagę na 3 najpopularniejsze metody:

  • Wysyłanie wiadomości prywatnych – bardzo częsty sposób na kontakt z klientem. Pamiętaj, że nie musisz znać drugiej osoby, aby do niej napisać. Traktuj to jaki kontakt biznesowy. Ten sposób ma skuteczność sięgającą nawet 10%. To dużo zwłaszcza w porównaniu do innych portali biznesowych lub kontaktu za innym pośrednictwem
  • Zaproszenia na wydarzenia – również częsty sposób na przedstawienie swojej firmy. Z pewnością wygodny dla firm, bo podczas jednej prezentacji spotykają naraz kilkudziesięciu, a nierzadko nawet kilkuset potencjalnych klientów. Każde z tych klientów dostaje taki sam przekaz, a sprzedawca ma dużo mniej pracy dzięki temu. Ten sposób osiąga nawet do 15% skuteczności
  • Publikowanie postów – w porównaniu do dwóch poprzednich metod, to ta jest dużo mniej skuteczna. Mogłoby się wydawać, że to właśnie za pośrednictwem postów generuje się najwięcej ruchu, ale liczby pokazują coś zupełnie innego.

Pamiętaj jednak, że każdy sposób na pozyskanie dodatkowych klientów jest dobry i warty rozważenia. Przecież nie zawsze liczy się ilość a jakość. A poza tym, jeśli nie spróbujesz, to się nie przekonasz.

Rekrutacja na LinkedIn

Kolejnym dobrym sposobem na wykorzystanie LinkedIn jest rekrutacja. Nieważne czy jesteś po stronie rekrutera, czy może osoby szukającej pracy. To jest miejsce właśnie dla Ciebie. Dzięki temu, że każdego dnia przeglądasz posty innych użytkowników, to może się okażesz, że trafisz akurat na ogłoszenie o pracę, lub rekrutera wymarzonej firmy. A jeśli jesteś to Ty rekrutujesz, to pamiętaj, że każdy post, który widzisz może być napisany przez osobę, które teoretycznie może chcieć dołączyć do Twojej firmy.

Znajdowanie pracy na LinkedIn?

Szukanie pracy powinieneś zacząć od swojego profilu. Uzupełnij go w pełni poprawnie, zaznacz, że jesteś zainteresowany zmianą pracy. Sprawdź, czy nie warto dopisać czegoś w sekcji umiejętności, popraw zdjęcie profilowe. Na zdjęciu w tle umieć coś, co zachęci rekrutera. Popracuj nad poleceniami od osób, z którymi wcześniej pracowałeś. Jak to masz już zrobione, to możesz wziąć się za poszukiwania. Szukaj ogłoszeń, ale również pisz bezpośrednio do firm, nawet jeśli nie mają one wystawionej informacji, że kogoś poszukują. Nic na tym nie tracisz, a masz szansę na wymarzoną pracę.

Znajdowanie pracownika na LinkedIn?

To też przychodzi bardzo naturalnie. Jeśli widzisz tylko wartościowy post, to koniecznie zobacz, czy ta osoba ma napisane na profilu, że poszukuje pracy. Jeśli nie widzisz takiej informacji, to i tak możesz się z nią skontaktować. Może jeśli zaoferujesz jej ciekawą alternatywę do obecnej pracy, to będzie ona chętna na zmiany. Zgodnie z badaniami w 2022 roku aż 85% pracowników, jeśli tylko dostałaby lepszą ofertę pracy, to wzięłaby pod uwagę zmianę obecnego miejsca zatrudnienia. Próbuj, bo to nic nie kosztuje.

Cennik LinkedIn – lista płatnych usług na platformie

Jak już wcześniej pisaliśmy prowadzenie i założenie konta jest darmowe. Jest jednak kilka dodatkowych możliwości, które możesz na swoim koncie uruchomić są to:

  • LinkedIn Premium Sales Navigator – dodatkowy pakiet, który pozwala korzystać z zaawansowanej wyszukiwarki, aby jeszcze efektywniej znajdować wartościowe osoby. Dostajemy dostęp do takich filtrów jak: poziom w hierarchii w firmie, wielkość zatrudnienia pracodawcy, lokalizacja, branża (416 pozycji), stanowisko i wiele innych.
  • recruiter — pomaga wyszukiwać kandydatów po ich umiejętnościach.
  • career — pomaga w poszukiwaniu pracy.
  • business — zestaw kursów o tematyce biznesowej.

Jak widzisz LinkedIn to bardzo wartościowy portal, na którym masz bardzo dużo możliwości na znalezienie nowych klientów, partnerów biznesowych, czy nawet inwestorów. Warto wiedzieć, jakie metody są najskuteczniejsze i je wykorzystywać. Dzięki temu, że w Polsce cały ten serwis się jeszcze rozwija, a nowi użytkownicy będą się stale rejestrować, to masz praktycznie nieograniczone źródło nowych leadów.

Powiązane artykuły

Aplikacje mobilne zawierające oferty pracy

teoriabiznesu.pl

Co trzeci użytkownik LinkedIn w Polsce to kierownik lub dyrektor

teoriabiznesu.pl

Co to jest LinkedIn? Praca dzięki LinkedIn

teoriabiznesu.pl