Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Gotowy sklep internetowy

Gotowy sklep internetowy

Wiele agencji marketingowych przekonuje, że wyłącznie budowa od zera sklepu internetowego pozwala stworzyć produkt dopasowany do twoich potrzeb. Czy tak jest rzeczywiście? Na co pozwala ci gotowy szablon sklepu internetowego?

Nie daj się nabrać!

Stworzenie sklepu internetowego od zera z agencją marketingową ma swoje niezaprzeczalne plusy. Otrzymujesz produkt szyty pod ciebie, dopasowany do specyfiki twojej branży, produktów, sposobu pozyskiwania klientów. Jest to oczywiście rozwiązanie kosztowne, ale jeśli możesz sobie na nie pozwolić, to warto rozważyć tę możliwość. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że często ta „indywidualizacja” projektu to jedynie obietnice reklamowe wielu agencji, za którymi stoi… korzystanie z szablonów i ich ewentualna korekta pod konkretne rozwiązania. Efekt? Przepłacasz (nie płacisz przecież za sam szablon, ale pracę agencji, która narzuca sobie tutaj czasami astronomiczne marże), a potem okazuje się, że konkurencja dziwnym trafem ma sklep bardzo podobny do twojego.

Responsywny i otwarty – gotowy sklep internetowy

Warto przyjrzeć się więc możliwościom, jakie oferują gotowe platformy e-commerce, takie jak Selly-oprogramowanie sklepów internetowych. Przede wszystkim są to sklepy responsywne, więc umożliwiające rozbudowanie sklepu w każdym momencie, zgodnie z twoimi potrzebami. Dostępne szablony możesz swobodnie modyfikować, dostosowywać do specyfiki swojego produktu. Tutaj możliwości adaptacji jest naprawdę wiele. Do tego strona zapewnia czytelny kod i szybkie ładowanie, co ma niemały wpływ na wyniki w Google. Te ostatnie można jeszcze poprawić, korzystając z udostępnionych narzędzi SEO.

Na początku projektowania sklepu, warto ustalić takie podstawy jak szablon graficzny, struktura strony, sposób nawigacji po niej, typ prezentacji stron produktowych. Koniecznie na początku trzeba także odpowiedzieć sobie na pytanie o:

  • formy płatności,
  • opcje dostawy i koszty z tym związane,
  • formę regulaminu sklepu,
  • politykę prywatności.

Wszystkie te elementy są konieczne do tego, aby przejść do dalszych etapów pracy, a więc dostosowania zestawu funkcjonalności do konkretnego sklepu. Masz do wyboru takie możliwości jak na przykład:

  • tworzenie prostej prezentacji produktów lub udostępnianie wielu opcji tego samego produktu z różnymi zmiennymi/wariantami,
  • umożliwienie sprzedaży na sztuki, opakowania hurtowe, metry,
  • grupowanie produktów w zestawy, którym nadana zostanie inna cena, niż ta wynikająca z ich połączenia,
  • zastosowanie rozbudowanego filtrowania produktów,
  • informowanie o dostępności, ilości sztuk dostępnych na magazynie,
  • zapamiętanie niezrealizowanego koszyka,
  • schowek z opcją zapamiętania produktów przez 30 dni,
  • ekspozycja produktów polecanych,
  • live chat.

To tylko przykładowa lista, natomiast nie w każdym przypadku trzeba wykorzystać wszystkie, nawet tylko te pokazane tutaj funkcjonalności. Wiele zależy od konkretnych potrzeb, specyfiki produktu, form sprzedaży, typu klienta. Bardzo dużym plusem gotowych sklepów internetowych jest to, że pozwalają one tworzyć strukturę, która realnie odpowiada na potrzeby twoje i twoich klientów.